Tymone schreef:Mijn 3 jarige ruin stond op het punt om weg gebrachte te worden voor het zadelmak maken. Na een paniek aanval op de trailer kreeg hij langzaam een dik spronggewricht. 2 weken na de paniek aanval was de sprong compleet gevuld met vocht. Het paard stond echt op 3 benen.
De dierenarts heeft inmiddels al veel gedaan. Röntgenfoto's gemaakt (geen OCD, botsplinters of iets anders te zien), een ontstekingsremmer in het gewricht gespoten, antibiotica gespoten, meloxicam gegeven, een puntie genomen (uitslag negatief, geen ontsteking te vinden). De sprong is wel wat beter geworden (minder vocht) maar er zit nog wel vocht in. Inmiddels staat hij niet meer op 3 benen, maar op 4.
In draf is hij echt stokkreupel, in stap belast hij het been wel gewoon. als hij draait op stal, dan zie je ook duidelijk dat er iets niet lekker zit. Ook is hij al zeker een kilo of 70 afgevallen en lijkt het wel een anorexia paard.
Iemand iets vergelijkbaars gehad?
ik heb zelf gelukkig nix vergelijkbaars meegemaakt, maar ik weet misschien een stal waar ze je kunnen helpen zodat het geen anorexia paard meer is en dat hij hopelijk weer goed de sport in kan. je moet eens even contact op nemen met Hoeve de Vrijheid, ze zijn nog vrij onbekend maar ik ken iemand die haar paard daar heeft laten revalideren en hij is weer de sport in gegaan. op hun website zie je ook fotos waarop te zien is dat het heel mooi in de natuur ligt en ze hebben binnenkort ook een open dag waar ik waarschijnlijk oook heen ga