Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SandraVerl schreef:Groen is voor de electrolyten (natrium, kalium, enz), eiwitelectroforese, nier- en leverenzymens, paars om te kijken haar hemoglobine, hematocriet en ijzer. Ik veronderstel dat de witte hetzelfde is als de gele die ik moet gebruiken en dat het dan de serumtube is, daar worden bepaalde zaken die ze op groen en paars testen ook mee getest en met die tube kunnen ze ook een aantal infecties opsporen zoals bv lyme. Bij de mijne hebben ze wel meer als 3 tubekes gevuld toen ze hem volledig hebben getest in de kliniek. Per tube kunnen ze maar een beperkt aantal testen uitvoeren, ik weet alleen niet hoeveel dingen ze per tube bij een paard kunnen testen (bij mensen is het ongeveer een 15-tal).
Bij de mijne hebben ze zijn darmwerking getest door een glucose-tolerantie test te doen en ze hebben biopsies van zijn darmen genomen.
Arabesk schreef:Misschien is het leverbot zei de veearts, dan kun je 'voor de zekerheid' een koeienontwormingsmiddel geven, maar het blijft toch een beetje tasten in het duister. Het kon ook zijn dat ie een giftige plant had gegeten.