Heeft mijn shetlander de ziekte van cushing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:20

capopjekop schreef:
Ik zou liever kiezen voor een vitamine korrel ipv een spuit. Dan krijgen ze in een keer veel binnen en daarna niks meer. Zelf voer ik marstall force bij.

Dankje! :)

xdaphii

Re: Heeft mijn shetlander de ziekte van cushing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:25

Ik kijk nu op sites en zie bij de diagnose inderdaad staan dat ze zelden worden gevonden in een mestonderzoek. Maar hij heeft behalve de doffe vacht geen andere symptomen, dus lijkt me dat het dan gewoon komt door de verharing. En dan zou hij al heel lang bloedwormen hebben terwijl we daarvoor hem wel altijd ontwormde.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:49

Je antwoorden doen me overkomen alsof je er geen geld aan uit wil geven. Gewoon even een bloedje laten trekken door de DA, dan weet je het zeker :-)

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:27

Mistie schreef:
Je antwoorden doen me overkomen alsof je er geen geld aan uit wil geven. Gewoon even een bloedje laten trekken door de DA, dan weet je het zeker :-)

Dat is niet waar. Ik wil alleen niet het onnodige doen als mensen hier mij kunnen vertellen dat het iets anders is of dat hij gewoon slecht uit zijn vacht komt. Ik heb laatst ook 2 keer de dierenarts laten komen.

Anoniem

Re: Heeft mijn shetlander de ziekte van cushing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:22

Je bent anders het minste aan kosten kwijt als je er nu gewoon nog een wormenkuur inknalt. Kan je altijd nog testen voor cushing als het echt geen wormen zijn ...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:50

ohjajoh6 schreef:
Je bent anders het minste aan kosten kwijt als je er nu gewoon nog een wormenkuur inknalt. Kan je altijd nog testen voor cushing als het echt geen wormen zijn ...

dat zou ook mijn strategie zijn...eerst een goede wormkuur erin,de juiste of liever iets hogere dosering en dan eens kijken.

liefst de pramox,mocht er een lintworm inzitten is die ook dood.

(ik had laatst twee paarden met een lintworm....die hadden wel een mooie vacht trouwens)

xdaphii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:28

geerke schreef:
ohjajoh6 schreef:

dat zou ook mijn strategie zijn...eerst een goede wormkuur erin,de juiste of liever iets hogere dosering en dan eens kijken.

liefst de pramox,mocht er een lintworm inzitten is die ook dood.

(ik had laatst twee paarden met een lintworm....die hadden wel een mooie vacht trouwens)

Oke, heel erg bedankt voor de antwoorden! We gaan het zien of het helpt :)