Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hartstikke duur en net zo effectief.
(plaatje van internet gejat)_ENGEL_ schreef:Mijn pony heeft er ook heel erg last van. Met het eerste zonnetje hangen de vellen er vaak al aan.
Hij staat nu ook met een uv werend flapje aan zijn halster en dat gaat super.
Ik houd er ook niet van om hem met halster buiten te zetten, maar een verbrande neus is ook niks en ik wil hem toch graag overdag buiten hebben. Zorg voor een goed passend halster, dus niet te ruim.
Bij Agradi heb ik een uv netje gekocht voor ongeveer een 10tje en is zijn geld dubbel en dwars waard
mrie schreef:Ik naaide wel eens een stuk handdoek om de neusriem van het halster. Dat ding werd wel heel vies, maar hij sleet vanzelf keurig op lengte. Bij het eten en drinken had paardlief er geen last van. Ik liet hem er aan zitten en naaide pas een nieuw stuk er aan als hij te kort werd. Een paar jaar later werden die neuskapjes uitgevondenhartstikke duur en net zo effectief.
Ik had wel een tweede halster om gewoon als halster te gebruiken, dat was wat eleganter
dorientjuh schreef:Het nadeel van een handdoek lijkt me dat die nat wordt bij het drinken en dan ook nat blijft waardoor de huid weekt wordt? En waait zo'n handdoek niet te vaak omhoog? Bij ons op de weide staat altijd flink wat wind namelijk.

nou wonen wij op stal, en hebben we 'smeerdienst' elke 3 uur gaat er iemand even roze neusjes bij smeren
maar het werkt wel en dat is vooral belangrijk
, daarnet ben ik een grotere tube gaan halen, hij kost 25 euro. Het is voor de gevoelige huid en zonder parfum. Hij laat dit produkt zeer goed smeren ivm de vorige waar parfum in zat.

Lijkt me het proberen wel waard.