Ervaringen verend beslag voor paard met gevoelige voorvoeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Re: Ervaringen verend beslag voor paard met gevoelige voorvoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:57

Ik zou je ook aanraden om voor silliconen te gaan. Leren zooltjes werken imo niet goed genoeg. De werking is er heel snel uit. Silliconen blijven lang zitten en de vering gaat er niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:32

Queelens schreef:
Nini_roosje; Heb je toevallig een voorbeeld met wat je precies bedoeld? Als ik Google kom ik verschillende soorten dingen tegen.

http://www.bokt.nl/wiki/Kunststof_beslag

Toevallig met foto's van mijn paard. Ik heb verschillende merken gebruikt en was er altijd zeer tevreden over. Het enigste nadeel was dat je geen schroeven kon draaien. Vandaar dat ik terug ben overgestapt op traditionele ijzers.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:19

Wauw dat ziet er ook wel fijn uit eigenlijk. Alleen die overgang komt voor mijn paard niet uit.
Schroeven is voor mij geen probleem. Ik heb voor mezelf al besloten niet tot nauwelijks op gras te starten omdat zandbodems beter voor hem zijn.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:32

Queelens schreef:
Wauw dat ziet er ook wel fijn uit eigenlijk. Alleen die overgang komt voor mijn paard niet uit.
Schroeven is voor mij geen probleem. Ik heb voor mezelf al besloten niet tot nauwelijks op gras te starten omdat zandbodems beter voor hem zijn.

Dat doe ik dus ook niet. Springen doe ik ook niet meer (al vindt meneer dat hij dat nog best kan :+ ) en zo hou ik zo veel mogelijk rekening met alles.

En in onze omgeving zijn er meer dan genoeg leuke wedstrijden op zand :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:48

Queelens schreef:

Mijn paard heeft nooit gereageerd op de overgang. Hij liep er direct soepel op weg. Ik had ook het idee dat hij er makkelijker op liep dan op traditionele ijzers.

Helaas is voor mij op alleen op zand starten onmogelijk, anders had ik nog steeds kunststof gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:36

Ja ik heb leren zooltjes ts!
Heb wel eens gevraagd naar mijn smid of dat siliconen een aanrader zou zijn maar hij zei dat het voor mijn paard geen extra toevoeging is en het is natuurlijk ook iets duurder als alleen zooltjes, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Paard loopt zonder haar zooltjes echt best wel kreupel en nu niks geen last, die gaan er dus ook niet meer vanaf.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 08:38

Gisteren is de smid geweest. Uiteindelijk zooltjes met een soort van kit ertussen. Heeft een beetje het effect van een gum.
Afbeelding

Het spul wat er tussen zit, hier opgedroogd

Afbeelding

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:00

ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:21

Ik ook! Over 2 weekjes als alles goed is gaat die langzaam van rust af. Over 4 weken komt de smid weer. Hij heeft nu namelijk zijn huidige ijzers er nog onder. Die had die pas n week of 3 maar zagen er nog als nieuw uit. Ben benieuwd hoe het er over 4 weken dan uitziet.