Fries heel snel moe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:34

Joolien schreef:
Vorige week zouden we met haar aan het werk gaan maar ze was dwars en wilde niks. Ze zou met de eigenaar dit even gaan bespreken, ze weet ook nog niet of ze met het paard verder gaat met rijden.

Is ti wel eens spierbevangen geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:35

Romyv schreef:
Joolien schreef:
Vorige week zouden we met haar aan het werk gaan maar ze was dwars en wilde niks. Ze zou met de eigenaar dit even gaan bespreken, ze weet ook nog niet of ze met het paard verder gaat met rijden.

Is ti wel eens spierbevangen geweest?

Niet dat we weten. Ze oogt ook niet spierbevangen ofzo. Dan zou ik eerder denken aan iets met de luchtwegen. Er staat nu bij mij op stal een paard die dampig is en die heeft weer hele andere symptomen, die hoeste zich t lazarus en dat doet zij niet.

sallandval

Re: Fries heel snel moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:38

Tja weet je, we kunnen d'r niet in kijken hé. Niet alle paarden/symptomen zijn hetzelfde bij een zelfde aandoening. Kunnen zelfs spoelwormen zijn die de longen hebben bereikt.

Romyv

Re: Fries heel snel moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:41

Bij dampig blijven ze volgens mij lang buiten adem.... Ben benieuwd wat giet uit gaat komen!

danitsja20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:46

Ik zou absoluut een bloedonderzoek laten doen, want steeds meer paarden hebben ondanks goed hooi en krachtvoer een selenium tekort en daar passen alle beschreven symptomen bij. Mij jonge merrie werd steeds eerder moe, verloor bespiering en werd humeurig en ze bleek dus een selenium tekort te hebben. Van de dierenarts hoog geconcentreerde vit e en selenium gekregen en ze knapte wonderbaarlijke snel op en ziet er weer super uit en is veel braver en fijner te rijden