eerlijke mening over deze combinatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:39

Echt een bullshit hoor dat mensen zo ontzettend kunnen zeiken over lengte ruiter.

Je bent echt niet snel te lang voor een paard. Te zwaar is wat anders, maar dat ben je overduidelijk niet, te lang kan je vrijwel niet zijn, want je kan altijd veel korter gaan zitten.

Ik vind je trouwens voor het plaatje ook heel mooi staan juist. Zoals het hoort. Meeste mensen hebben veelste grote paarden.

Wat me WEL opvalt van je foto's is dat je zadel niet goed lijkt te liggen.

nine1987

Re: eerlijke mening over deze combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:40

Voor het plaatjes misschien iets te lang, maar zeker niet storend.. Zie een lekker ontspannen paard onder je lopen.. :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:40

tita schreef:
Ik persoonlijk vind het er niet uit zien.
Maar je bent niet te zwaar wel te lang. Maar ik vind volwassen op IJslanders ook niet fraai.

Dus geniet ervan.

Dus ondanks dat je het inderdaad echt geen zicht vind.
Denk je niet dat de pony er echt onder lijdt?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:42

De combinatie van mij en mijn verzorpaard ziet er ook niet uit, jammer dan , we hebben ontzettend veel plezier (we gaan ook gewoon op wedstrijd enzo).
Als je maar plezier hebt samen ;)
wilde ik nog even kwijt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:45

Nee joh. Ziet er prima uit. Ik vind het echt niet storend qua lengte. Er is echt niets van te zeggen hoor. Dat zou meer een kwestie van smaak zijn.

Is echt helemaal niets mis mee. Wat vreselijk dat er zo op je ingepakt wordt dat je je zo onzeker gaat voelen. :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:45

Ik vind je eerlijk gezegd ook te groot je benen komen best een stukje onder de pony uit.Ik denk idd niet dat de pony hier onder gaat lijden.Wel heb ik één kanttekening.Ik heb ook een te kleine pony gereden ,mijn kinder pony waar ik uiteindelijk uit groeide.Ik kreeg op een gegeven moment last dat haar ellebogen tegen mijn voeten aan kwamen oa met springen.Gelukkig was ze ook wat ouder en kon ik ze met pensioen zetten.
Mijn keuze zou het niet zijn om ze te kopen,als ik zo het plaatje ziet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:46

Je zal niet te zwaar zijn, maar de verhouding is wel zoek, met name in je bovenlichaam.

Zoals iemand hierboven al schreef, het lijkt een beetje of je uit de pony bent gegroeid en je haar toch wil houden.

Ik snap dat je er gek mee bent, maar persoonlijk had ik een groter paard gekocht.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:46

Jeetje, volgens mij ben ik gek. := Ik vind het helemaal passen hoor, niets te lang aan... Ik kom uit de ijslanderwereld dus ik ben grotere mensen op kleinere paarden gewend en vind hier helemaal niets storends aan. Laat je niet kisten hoor, je hebt een pracht van een pony en voor zover ik op de foto's zie heb je d'r erg leuk aan het lopen! Ik zou zeggen: doe zo verder!

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:47

Een paar dingen vallen mij op. Niemand zegt hier in dit topic dat je pony er onder lijdt. De enige opmerkingen die wat minder in jouw straatje passen zien op het esthetische vlak. Mooi of niet mooi is smaak en dus persoonlijk. Als iemand zegt dat ze het plaatje niet mooi vinden heeft dat dus niks te maken met de gezondheid van het dier. Is er een reden voor dat je zo onzeker bent en onevenredig veel aandacht schenkt aan meningen van anderen? Mocht het je echt om het "medische" gaan dan vraag je het toch aan je dierenarts. Ik zeg dit met aardige intenties: hou eens op met mutsen!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:50

Het enige wat mij negatief opvalt is de zadelligging...ligt dat goed? Maar jou heb ik weinig problemen mee...

Dus zie t zelfde als toydoll...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:50

Qua lengte op je pony kan het net, wat anderen ook zeggen, het staat niet op zijn mooist maar last zal ze er niet van hebben :)
Wat me wel opvalt is dat je zadel voor jou wat te klein is (je hoort achter je billen nog een vlakke hand op de lepel te kunnen leggen, en jij vult het zadel eigenlijk helemaal op), waardoor je niet op je best kan zitten. Dat kan, in samenwerking met je wat lange bovenlichaam, wel wat onbalans meebrengen. Het zijn natuurlijk maar een paar plaatjes maar ik zou daar zelf nog eens kritisch naar kijken, evt met je instructie :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:51

Er zijn zoveel mensen op Bokt met ruiters die nog veel groter zijnin verhouding tot hun pony en geen commentaar krijgen. Dus het is net wie er online is.

Gewoon je ding blijven doen. Dat mensen het 'niet mooi' vinden is totaal niet belangrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:51

Ik ga trouwens mee in de opmerking van Toydoll. Vroeger werd de ideale combinatie van groottes gezien als de ruiter net met de hakken onder de buik van een paard uitkwam. Je was pas iets te groot als je hele voet en een heel stuk enkel duidelijk onder een buik uitkwam met voeten in de beugels. Je was te klein als je voet niet onder de buik uitkwam een stukje.

Tegenwoordig lijkt het wel alsof je met je voeten niet eens in de buurt van een buik mag komen. Voor toen zouden nu veel mensen veel te klein zijn voor hun paard.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-05-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:52

Ja inderdaad de opmerkingen doen gewoon pijn :( dus vandaar dat ik dit open.of het nu is omdat mensen het geen zicht vinden of omdat het medisch onverantwoord zou zijn.

Zadel weet ik .rij inmiddels al met een ander zadel rond :) dit dressuurzadel was een 17 inch

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:53

little_birdy schreef:
tita schreef:
Ik persoonlijk vind het er niet uit zien.
Maar je bent niet te zwaar wel te lang. Maar ik vind volwassen op IJslanders ook niet fraai.

Dus geniet ervan.

Dus ondanks dat je het inderdaad echt geen zicht vind.
Denk je niet dat de pony er echt onder lijdt?

Nee maar al met al draagt de pony wel een redelijk gewicht, jou en je zadel je kleren.
Ze zeggen dat de pony 20% van zijn gewicht kan dragen of dat waar is laat ik in het midden.

Als je naar een dressuurwedstrijd ga kijken zie je vaak ranke ponies van 143cm met jeugdig ruitertje van zo'n 45-70 kilo.
Hele rand vet komt boven broekje uit of ze hebben maat 40 in maat 36 rijjasje gepropt.

Nee het is zeker niet schadelijk maar nu spreken we gewoon over het gewicht.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:54

Ja je bent groot, maar ik vind het totaal niet storen hoor.
laat je niet gek maken meis, jullie zijn een leuke combi! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:59

Ik vind het niet storend hoor maarja ben ook een Blondje gewend en mijn vriendinnen hebben ook blondjes.... mij stoort het zeker niet.

Lekker genieten en laat ze maar kletsen als jij netjes rij waarom niet

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:01

Neee het is geen mooi plaatje, maar zolang jullie lol hebben is het toch prima? Je zit je pony echt niet in de weg in ieder geval :)

Veel plezier ermee!!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:01

Okay de pony had niet kleiner of slanker moeten zijn. Het is een stevige robuuste pony die jouw met gemak kan dragen. Je eigen lichaams lengte is een voordeel betreft het gymnastiseren van je pony. Ik heb ooit eens de fout gemaakt een van mijn paarden te verkopen, omdat de omstanders het geen gezicht vondenp; daar heb ik nog steeds spijt van. Dus laat je niet gek banketstaaf.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:06

Je bent lang, maar ik vind dat de bouw van de pony dit goed opheft :) . Super mooi paardje trouwens! Ik hou wel van het kleinere, stevige formaat :D
Ik ga er niet van uit dat jij schade toebrengt aan je pony. Je zegt zelf dat je een heel sterke band hebt opgebouwd, dat is meer waard dan het evt plaatje vind ik :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:15

kan prima...en dat is niet omdat ik je graag mag,maar omdat ik er zo over denk :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:17

ik vind jullie een mooie combi, niks te groot of te zwaar

en te zwaar zeker niet, ik heb zelf jaren een pony van 150cm gehad en reed met een zadel van 15kg een zware pad eronder en mezelf met kleren ong 90kg
was niks te zwaar voor haar.

je moet je niet gek laten maken of onzeker laten maken door anderen.....in je profiel rij je op kleinere pony`s dat is wel minder voor het oog maar op deze pony staat het in mijn ogen prachtig!

ik zou zeggen heel veel rijplezier :j :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:17