Ik betaal voor een grote baal hooi (zonder plastic er om) 40 euro, de boer komt hem dan thuisbrengen. Ik doe er ongeveer 2 maanden mee.
Duhelo
Geplaatst: 06-05-15 12:19
hier varieert het mijn trekpaarden eten in de winter ongeveer een klein baaltje (4 euro) per paard per dag. nu in het voorjaar met gras erbij heb ik 5 weken gedaan met een grote baal van 450 kilo voor de twee ik schat dat ik in de winter ongeveer 2 dergelijke balen zal nodig hebben, en in de zomer afhankelijk hoeveel gras ik heb (ik heb iets meer dan een halve hectare weide maar) geen tot een baal per maand
Hier ongeveer een baaltje hooiper dag voor een groot paard (±750kg) en 2 minishetten (±150kg), soms bij kleine baaltje een plakje extra, maar dat proberen we te voorkomen. Dus 7-8 baaltjes hooi van 5€/baal (wel zware balen), dus 35-40€ per week.
ELpatcho
Geplaatst: 06-05-15 12:28
Hier 4 paarden staan (KWNP, fjord, haflinger en friesxhaflinger).
Ik koop altijd 100 kleine pakjes hooi per paard per jaar. Dus 400 pakken op dit moment. Hiermee kunnen we de winter royaal voeren, zomers staan ze in de weide en kunnen ze af te toe hooi krijgen.
Kosten pakjes altijd 3,-. Maar sinds vorig jaar 3,5. Worden wel op een grote kar gebracht en geholpen met op de hooizolder te krijgen, dus je hoort mij niet klachen!
Hier 3 'paarden': 1 pony van 380 KG 1 pony van 108 KG & 1 pony van 158 KG
Deze krijgen per dag 25KG hooi ongeveer, 's morgens een baal en 's avonds een baal, maar meestal is er 's morgens en 's avonds nog over van beide balen. Dit verzamelen we dan weer tot het 25 KG is.
Ik betaal voor 35 balen €100,- & meestal geef ik nog een tientje voor de benzine.
Tancreda4
Geplaatst: 06-05-15 12:36
Onbeperkt hooi voor een paard van 162 en een shetlander, in de vorm van graszaadhooi en voor de grote plakje weide hooi, komt op ongeveer 25 euro per week uit. In de winter maanden. Nu gaan ze het land op, en dat scheelt aanzienlijk in de kosten
ik heb een zwaar trekpaard en een ezel lopen op dit momenteel en die knagen een ronde baal voordroog van rond de 100 kilo in een kleine week (6 dagen) weg. Zo'n baal kost 25 euro. Ze staan overdag op de wei, maar daar groeit nog weinig doordat het nog zo koud is. Ik voer niet onbeperkt, maar wel in slowfeeders (netten)