Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
No_No schreef:Gras is momenteel erg rijk aan suiker. Het voorjaarsgras is voor veel paarden niet goed. Als je je pony van het gras af haalt en op hooi zet dan haal je een mogelijke trigger weg.
Bij huidproblemen kan voeding een hele grote rol spelen. Gezien je pony op het gras staat (wat op het moment dus een suikerbommetjes is) kan je dat veranderen. Je begint dan dus neutraal.
_Chip schreef:Eerste DA die luis zei, en waarmee ik daarna telefonish contact heb gehad is een andere dan die nu is langsgeweest. DA van nu voelt meer vertrouwd, maar ga haar vanmiddag eens proberen te bellen en te overleggen. Afspraak maken voor volgende week voor onderzoek naar een eventuele allergie.
Van t gras af halen snap ik dat verandering kan brengen. Maar hij staat samen met n ander die wel t gras op mag/moet. En chip eet ook veel liever gras dan hooi. Dus dan ben ik bang dat hij dan helemaal niks meer binnen krijgt. Maar ik zal eens kijken wat er te regelen is.
_Chip schreef:Sardis schreef:Al eens aan de voeding gedacht?
Veel huidproblemen ontstaan als gevolg van verkeerde voeding.
Wat voer je hem nu?
Hij heeft afgelopen winter op onbeperkt hooi en 24/7 weidegang geleefd. Opzich kan ik dan snappen dat hij qua vitamines niet alles binnen krijgt en als gevolg een slechte weerstand. Maar ik ken zat shetjes die het s'winters prima redden op deze manier. Volgend winterseizoen wil ik in ieder geval proberen zijn weerstand gewoon goed te houden dus op een goede manier bij te voeren. (Onderhand staat hij ook voor de sulky, dus zodra hij echt wekelijks loopt heeft hij wel extra's nodig)
Nu staat hij overdag op de weide, savonds paddock met onbeperkt hooi.