Suikerarm dieet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Re: Suikerarm dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:04

Ja het is allemaal maar moeilijk om het juiste voer te vinden voor je paardje.
Mijn pony staat nu alleen op hooi en in de winter gaat hij op de Speedibeet maar dit vooral ook omdat dat goed is voor de langzame energie verdeling die hij in de training voor de mendurance wel nodig heeft.
Daar ga ik dan denk ik ook een vitamine brok bij voegen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:56

Voor langzame energie zou ik een olie verkiezen met veel omega 6 in plaats van speedibeet. In speedibeet vind ik veel te veel ijzer zitten.

Weet niet meer wie het vroeg, maar op de zak waar je voer in zit staat ook en analyse van het voer. Op de zak van mijn voer staat het per kilo. Even als voorbeeld: er staat per kilo 29 gram suiker en 30 gram zetmeel. Dus 29 resp 30 promille. Oftewel 2,9 en 3 %. Zo kun je makkelijk de percentages uitrekenen. Als je dan weet dat mijn ene paardje per dag 200 gram krijgt van dat voer en mijn andere paardje 100 dan weet je precies hoeveel gram suiker en zetmeel er per dag in hun krachtvoer zit. Wat natuurlijk niks zegt over wat ze per dag in totaal binnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-05-15 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:05

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:08

Bij PSSM is het heel belangrijk om naast suikers ook op het zetmeel te letten. Zetmeel (uit granen) wordt in het lichaam omgezet in glucose. Kies dus altijd voor een voer met zowel een laag suikergehalte als een laag zetmeelgehalte. Kies bij voorkeur voor een graanvrij product.

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:10

Naast een product dat alle benodigde vitaminen en mineralen bevat kun je indien nodig voor extra energie prima wat geweekte bietenpulp met wat plantaardige olie bijvoeren. Bij intensieve arbeid kan het raadzaam zijn om nog wat extra vitamine E in de vorm van een supplement bij te voeren.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:11

Magic is negatief getest voor PSSM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Super opgelucht, we gaan wel door met suikerarm voeren, maar ik hoef me in ieder geval niet meer druk te maken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb er zeker wat aan gehad!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:24

Gefeliciteerd! Dat zal een opluchting zijn.