Belastingskreupel, geen verbetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Belastingskreupel, geen verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 15:40

Ik heb evt dus röntchenfoto's... mocht iemand het interessant vinden om mee te kijken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:53

Pees is niet dik?

De mijne had vocht tussen het bot en de interosseus, gelukkig was de pees zelf niet aangetast alleen geïrriteerd door het vocht. Na 1 1/2 week boxrust en 1 1/2 week alleen in de paddock is hij weer 100%. Gister kwam hij (hij is pas sinds zaterdag weer goed) aangestormd en hij is 100% rad.

Mocht het zo'n blessure zijn kan het snel gaan dus :D!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:54

Riddershow schreef:
Ik heb evt dus röntchenfoto's... mocht iemand het interessant vinden om mee te kijken.

ik wil ze wel zien :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 08:47

Nou, even een kleine update naar aanleiding van ons bezoekje aan de kliniek gister.

Paardje heeft dus een best flinke beschadiging aan de tussenpees (als ik het goed vertaald heb (Fesselträger)) nabij de aanhechting van de voorknie. Dit komt waarschijnlijk door een uitglijder een week voordat hij kreupel begon te lopen.

Hij moet 9 maanden op rust en zonder toegevoegde behandeling is er ca 70 % kans op goed herstel. En doordat het een traumablessure betreft is de kans op herhaling klein. Er waren volgens haar 2 behandelmethodes die toegevoegde waarde hadden; PRP inspuiten of stamcellen… Nouja, dat laatste oversteeg aardig het budget. Arts gaf gelijk aan dat de revalidatie niet versneld werd door de behandelmethodes, alleen dat het resultaat erdoor verbeterd kon worden. En het was ook een idee om eerst 6 weken rust te proberen om dan dmv echo te kijken of er verbetering te zien is en dan evt alsnog te beginnen met de behandeling als er uit zichzelf te weinig herstel is.

We hebben ervoor gekozen om gelijk te beginnen met PRP (wat is nou 1000 euro, als je al 600 euro aan onderzoeken hebt betaald…) Hij moet nog 2x terug voor de vervolgbehandelingen. En moet nu even rust hebben (staat nu in eigen kleine paddock), pees moet gekoeld worden en hij mag 2x half uur per dag aan de hand stappen op straat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:19

Jeetje! Dus toch een gecompliceerde blessure.

Heel veel sterkte en beterschap!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:04

Wij hebben supergoede ervaringen met PRP, goede keuze TS! En nu heel veel succes met de revalidatie :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 09:50

Ik dacht het is wel een keer tijd voor een update.

We zijn 5 weken na de eerste behandeling met PRP op controle geweest en voor de 2e behandeling. Ze heeft ook een controle echo gemaakt. Er zat in ieder geval een goede vordering in de pees, dus ze was positief over het herstelverloop!

Over een paar weken kunnen we de laatste spuit zetten en is het afwachten hoe de rest van het herstel gaat. Paardje zelf is trouwens niet eens met zijn vakantie en is voor zijn doen erg “wild”/energiek. :):)