Help, wat heeft mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Help, wat heeft mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:52

Sebacil werkte bij die van mij niet en er zijn meerdere schraapsels afgenomen maar mijten werden niet gevonden. Pure teatree olie lijkt dus nu wel te helpen. Stalgenoot had sudocreme met teatreeolie gemengd en bleek ook te helpen.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:12

De dierenarts is een hele tijd terug al geweest en er kwam helemaal niets uit. Ik smeer het nu elke dag in met uierzalf en het lijkt wel iets te beteren. Hij heeft nog wel wat korstjes maar op de kale plekken groeit alweer haar. Vanaf morgen ga ik wassen met betadine shampoo voor die korstjes. Van teatree heb ik inderdaad heel veel goede verhalen gehoord, ook zeker het proberen waard!

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:45

Hoi, ik kreeg ook net een berichtje dat het op stal opvalt dat mijn paard zichzelf is zijn benen bijt. Nu is het een trekpaard x haflinger, dus hij heeft veel behang. Hij is nog steeds behoorlijk aan het verharen en rare plekjes heb ik nog niet gezien. Wel heb ik hem af en toe eens een keer zien stampen met zijn achterbeen, dus ik zal de DA maar eens langs laten komen. Geen idee wat het kan zijn.
Alle tips zijn welkom.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:52

Dikke kans dat het mijt is Iser.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:53

Daisy01 schreef:
Mijn fries heeft/had dit ook. Simpel gewoon rasp. Mijten, mok noem maar op. Bij mij helpte het insmeren met uierzalf, toen het later toch erger werd en het niet meer hielp bedacht om te gaan wassen met Sebacil. Voor de zekerheid toch even dierenarts laten kijken en inderdaad, die gaat uit van mijt. En adviseerde ook Sebacil.

Nu maak je een fout, mijt is namelijk heel iets anders dan mok of rap. Een mijt is een beestje, aan te tonen onder de microscoop en moet dus ook heel anders behandeld worden dan mok of rap.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:57

Rasp. Geen mijt. Ook geen traditionele kootholte-mok. Ik (her) ken het, ziet er precies zo uit. Moet je niet de haren er af halen en trekken.
Rasp is een "afgeleide" van mok en heeft de neiging hogerop te gaan zitten en tegen het been op te gaan kruipen.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 16:29

Dierenarts is al met de conclusie dat het geen mok, mijt, rasp of andere aandoening is. Ik smeer het steeds in met uierzalf en haal de korstjes eraf. Het is een stuk rustiger geworden en het haar groeit ook weer.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:38

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het wel een beetje op schurft lijken dit had mijn pony ook

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:01

Ik heb mijn paard inmiddels 2 x met imaverol gewassen, en daar lijkt het toch wel va op te knappen. Er komen weer nieuwe haren op