4 gevulde kogels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:07

RianneH schreef:
Ja, ken het ook vanuit een dressuurstal in Duitsland. Ook de back on track, deze: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 9723/52521

Inderdaad geen peesbeschermers zoals iemand hier noemde. Ikzelf ben er geen fan van, maar de paarden daar leken het er goed op te doen. Volgens mij staan ook in Nl veel paarden van dat niveau met die beschermers.

Ts, windgallen klinken niet heel onwaarschijnlijk. Verder kunnen wij denk ik heel lastig inschatten hoever het zorgwekkend is, zonder een foto. Misschien verstandig gewoon eens met de da te overleggen?

Helemaal met je eens :j Als het hetzelfde paard is wat je in je andere topics bedoeld dan zou ik het hele paard screenen want misschien staat het in verbinding met elkaar.

CloudDancing

Re: 4 gevulde kogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:52

Zouden de open plekjes op de benen niet gewoon een vorm van mok kunnen zijn?
Dat zou verklaren waarom het paard nog met dikke benen van het land komt en mok kan lekker z'n gang gaan onder de beschermers.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 00:27

Jongens jongens toch het zijn maar stalbeschermers. Genoeg (topsport) paarden die 's nachts met stalbeschermers maar meestal met stalbandages staan. Ik zelf ben meer een voorstander van stalbandages omdat je dan zelf makkelijker kan bepalen wat de juiste "strakte" is. Ik zelf heb er ook 1 in de stalbandages staan 's nachts aangezien ze nog al eens met de buurman staat te ruzie te maken en ze al eens dikke benen had van een wondje op der been en de hele nacht staan slaan. Daarnaast ook nog gevoelig voor stalbenen, dat biertje ga ik dus even proberen misschien helpt het wel bij haar gallen.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 08:53

AustriaTrick schreef:
Amaranth7 schreef:
Zucht.. pees beschermers zijn geen stalbeschermers. Pees beschermers moet je niet op stal omdoen, maar stalbeschermers worden niet warm en hebben een heel ander doel en uiterlijk als pees beschermers. Ik weet heel zeker dat wolvega niet tegen stalbeschermers is. :)

Waar zie je dat ik pees beschermers zeg? :Y) Marco wil het absoluut niet tenzij het zeeer ernstig is.
En ik snap ook niet goed op wat voor paard TS doelt want zij heeft het in haar andere topics over heel veel verschillende paarden, maar in haar profiel staat dat ze er eentje heeft, en dan in een ander topic zegt ze dat ze een 4.5 jarige heeft en in weer een andere dat het paard niet van haar is. Ik snap het niet meer? :+ *edit , en veel hadden blijkbaar gezondheids problemen aangezien ze daar met het voer zat dat de hele stal leeg werd gegeten? Misschien een verwant iets?

Dus omdat ik nooit mijn profiel bewerk en meerdere paarden op stal heb snap je het niet?
Daarnaast heb ik aan je reacties vrij weinig. Gezoen het feit al heb gezecht dat zonder geen optie is en jij hier uiteindelijk wel op doelt. En blijkbaar ook niet helemaal goed leest want het hele topic gaat niet over zijn beschermers. Maar wat de gevulde kogeld kunnen zijn. Stalbenen? Windgallen gezien zijn niveau?

Daarnaast wil ik even melden dat dit paard nog altijd de oefeningen van dat niveau loopt. Dat ik l1 geklasseerd ben betekend niet dat ik niet weet hoe je een pirrouette rijd.
Ook spreek ik zijn vorige eigenaar nog erg veel gezien het een kennis is. Hier heb ik hem nog niet over gesproken, maar dat kan ik altijd nog doen

Edit
daarnaast austia als je mijn topic door zou lezen zie je in de eerste zin een 17 jarig paard staan en de andere een 4.5 jarig paard

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 09:00

Indy29 schreef:
Zouden de open plekjes op de benen niet gewoon een vorm van mok kunnen zijn?
Dat zou verklaren waarom het paard nog met dikke benen van het land komt en mok kan lekker z'n gang gaan onder de beschermers.

Nee geen mok :)
het lijken plekjes die ooit veroorzaakt zijn door beschermers (dressage boots) ik weet dit niet zeker maar het lijkt waarschijnlijk.
Deze plekjes zitten aan de voorkant precies waar denkogel buogt dus ligr vaak op de grond em beweegt veel. Daarom gaan ze zo moeilijk weg. Ze zijn nu dicht maar zonder haar

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:17

Back on track stalbeschermers zijn erg fijn.
Werkt bij mij erg goed, doorbloeding verbeterd.
Zijn ook makkelijk in gebruik, makkelijk omdoen en kunnen in de wasmachine

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:06

Hier ook iemand wiens veearts mij back on track onderlappen + bandages aanraadde. Na een aantal weken de bandage met de lappen 's nachts op stal begon ik eindelijk verschil te zien, en dat bedoel ik positief.
Voor het bandageren heb ik ruim een jaar lang gestapt en gekoeld (tuinslag, Ice-Vibes, klei, koelvloeistof waar ik speciale bandages in moest drenken (maar dan niet die voor auto's voor de Boktpolitie weer gaat gillen ;) ) Maar het échte verschil ging ik pas zien toen ik een second opinion vroeg en deze veearts me opdroeg om te gaan bandageren. Ik ga mijn Ice Vibes verkopen en de Back on Track er mooi meer BoT producten voor terugkopen :)