Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
OneAndOnlyx schreef:Pieteritus1 schreef:Mijn paard (nu 20) deed dat ook, altijd bij het losrijden, 2x een dikke kuch en dan was het goed. Hééél soms vergat hij het, maar hij doet het denk ik, nu nog steeds.
Niets aan het handje. Soort van tic.
Bedankt voor je reactie! Hier ben ik heel blij mee haha.
EvelynZ schreef:Als een paard bij het aandraven een paar keer hoest, komt dat waarschijnlijk doordat de longen door de inspanning verder ontplooien en daardoor komt het slijm in de longen los, en dat geeft een hoestprikkel.
Als het hoesten door het zand in de bak zou komen zou je toch denken dat ie blijft hoesten tijdens het rijden, en niet slechts een paar keer bij het aandraven?
EvelynZ schreef:Als een paard bij het aandraven een paar keer hoest, komt dat waarschijnlijk doordat de longen door de inspanning verder ontplooien en daardoor komt het slijm in de longen los, en dat geeft een hoestprikkel.
Als het hoesten door het zand in de bak zou komen zou je toch denken dat ie blijft hoesten tijdens het rijden, en niet slechts een paar keer bij het aandraven?
DynamiteS schreef:EvelynZ schreef:Als een paard bij het aandraven een paar keer hoest, komt dat waarschijnlijk doordat de longen door de inspanning verder ontplooien en daardoor komt het slijm in de longen los, en dat geeft een hoestprikkel.
Wss dan alleen door die eerste hoestprikkel, eenmaal de kriebel eruit en het is goed?