Paard hoest elke keer 2 keer bij eerste draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Re: Paard hoest elke keer 2 keer bij eerste draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:46

mrie: Hier zie ik mijn paard zeker voor aan :p. Ik rij meestal gewoon door.
kitobeer: Dat lijkt me iets te heftig voor 2 hoestjes, maar bedankt voor het delen van je heftige verhaal.. Heel veel sterkte met de stofallergie van je paardje, lijkt me niet fijn..
DynamiteS: Dat zou echt best wel kunnen, gras is net in zand veranderd & het is natuurlijk aardig droog weer.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:52

Mijn paard (nu 20) deed dat ook, altijd bij het losrijden, 2x een dikke kuch en dan was het goed. Hééél soms vergat hij het, maar hij doet het denk ik, nu nog steeds.
Niets aan het handje. Soort van tic.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:53

Pieteritus1 schreef:
Mijn paard (nu 20) deed dat ook, altijd bij het losrijden, 2x een dikke kuch en dan was het goed. Hééél soms vergat hij het, maar hij doet het denk ik, nu nog steeds.

Bedankt voor je reactie! Hier ben ik heel blij mee haha.

ladymypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:57

mijn pony doet het altijd na het rollen en daarna niet meer (ze rolt gelijk zodra we de bak inkomen) en als we eerst buiten gaan wandelen (dus dan heeft ze niet kunnen rollen) gaat ze ook met de draf 2 keer heel hard en zwaar hoesten maar ze heeft er voor de rest niet echt last van dus ik maak me ook niet zo veel zorgen 8-)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:59

OneAndOnlyx schreef:
Pieteritus1 schreef:

Bedankt voor je reactie! Hier ben ik heel blij mee haha.

Paardlief liep ook zonder problemen Z2 en was/is kerngezond. Was ik vergeten te zeggen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:02

Pieteritus1 schreef:
Paardlief liep ook zonder problemen Z2 en was/is kerngezond. Was ik vergeten te zeggen.

Mooi niveautje, dat wil ik ook graag behalen eigenlijk :D

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:07

Als een paard bij het aandraven een paar keer hoest, komt dat waarschijnlijk doordat de longen door de inspanning verder ontplooien en daardoor komt het slijm in de longen los, en dat geeft een hoestprikkel.

Als het hoesten door het zand in de bak zou komen zou je toch denken dat ie blijft hoesten tijdens het rijden, en niet slechts een paar keer bij het aandraven?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:09

EvelynZ schreef:
Als een paard bij het aandraven een paar keer hoest, komt dat waarschijnlijk doordat de longen door de inspanning verder ontplooien en daardoor komt het slijm in de longen los, en dat geeft een hoestprikkel.

Als het hoesten door het zand in de bak zou komen zou je toch denken dat ie blijft hoesten tijdens het rijden, en niet slechts een paar keer bij het aandraven?

Nee daar heb je gelijk in, bedankt voor je reactie!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:35

Bij mijn Haflinger ging het helaas van kwaad naar erger. Begon met een paar keer hoesten bij het aandraven, maar al gauw hoestte ze echt veel, zowel bij het buiten rijden als piste werk. Ze blijkt stofallergie te hebben. Ik heb dan vanalles geprobeerd: voordroog (maar daar kreeg ze diarree van), hooi natmaken (maar dat bleek na verloop van tijd ook niet meer voldoende en was vooral in de winter echt vreselijk onhandig). Toen ze bleef hoesten, ook al maakte ik het hooi nat, hebben we ervoor gekozen om een hooistomer te kopen. Door het hooi te stomen, gaat het grootste deel van het stof én de schimmels (en dat laatste is toch niet onbelangrijk!) weg. Resultaat: geen hoestje meer...

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:14

EvelynZ schreef:

Wss dan alleen door die eerste hoestprikkel, eenmaal de kriebel eruit en het is goed?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:20

Genoeg reactie om je gerust te stellen zie ik al.
Mijn 20-jarige doet het alleen na het rollen.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:53

DynamiteS schreef:
EvelynZ schreef:

Wss dan alleen door die eerste hoestprikkel, eenmaal de kriebel eruit en het is goed?

Ja, je zou zeggen van wel inderdaad, maar kan me voorstellen dat als een paard langer stil heeft gestaan er misschien wat meer komt. Maargoed, ik ben ook geen dierenarts :+