Artrose halswervel C7 en T1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:07

Ik zou me goed laten informeren over het revalidatie traject, de slagingskans van de operatie en het herstel in de eerste dagen. Daarnaast zenuwpijn... dat is nogal wat! Wat is de kans dat dit verminderd zonder risico van beschadiging van andere zenuwen rondom het operatiegebied.

Het lijkt mij een zeer ingrijpende operatie in een risicogebied. De vraag is wil en kan je dat je paard aandoen? Niet ieder paard is geschikt voor een dergelijk revalidatietraject. En zo ja, wat is je doel? Kan je er genoegen mee nemen al hij/zij straks alleen geschikt is al recreatie paard of grasmaaier?

Hyoshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 08:15

Goed nieuws! Na 4 maand mag ik hem weer rijden!Hij heeft geen operatie ondergaan. Dit was te risicovol. Acupunctuur heeft hem geholpen. Na 2 behandelingen kon ik al stoppen met cortisone te geven.
Nu kan ik beginnen met de revalidatie. Hij doet nu alleen nog maar drafwerk, want het is pas 3 dagen dat hij terug bereden wordt. Hij voelt op de 3de dag al super aan! Swingt al terug! Moet uiteraard alles rustig opbouwen. Hoop dat alles OK blijft. Volgens de acupuncturist zal hij terug alles kunnen, maar zal hij wel altijd regelmatig behandeld dienen te worden.
Wou het toch even melden, want het zag er zo hopeloos uit! Ik kan het zelf nog altijd niet geloven, maar ik ben zo blij! Het paard voelt zich weer goed en hij zal nog kunnen werken.
Wou het ook melden om mensen met dergelijke paarden toch wat hoop te geven!

Ragdollcat

Re: Artrose halswervel C7 en T1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:15

Wauw, wat een goed nieuws!

Ik ben blij voor jou en je paard.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:20

Wat een geweldig nieuws zeg! Als je het zo met acupunctuur kan blijven verlichten hebben jullie nog een toekomst, heerlijk!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:27

Goed nieuws zeg! *\o/*

Hyoshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:15

Hij gaat goed! Zijn galopwerk is super! Hij geeft de indruk alles in de toekomst weer te kunnen. Ik ben zo blij ! Ik kan het nog steeds niet geloven! Iedere keer lijkt het een wonder. De DA's gaven hem geen kans, er was niets dat zou helpen, het ging nooit goed komen! De natuur is een raar iets. Gelukkig wou ik hem niet opgeven en heb ik een alternatieve weg bewandeld. Ik ben zo blij!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:42

Super!