Ja, maar in de winter waren deze plekken er niet en toen mende ik ook met haar. En de eerste keer dat ze ze kreeg vorig jaar mende ik nog niet met d'r.. raadselpony
No_No
Geplaatst: 13-04-15 10:55
Dat is wel vaag ja.. Ik dacht dat het misschien van de staartriem zou komen maar dat zou dan niet kunnen dus.
Tilt ze haar staart wel goed op met mesten en plassen? Heeft ze ander voer gekregen? Weidegang? Vliegjes die een allergische reactie veroorzaken??
Odette_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-15 12:32
Ja ze draagt d'r staart goed bij mesten en plassen. Voer heb ik tussendoor al eens veranderd, werd het niet minder of erger van.. Op dit moment staat ze ook nog niet op wei en heeft ze er wel last van dus denk dat het hem daar ook niet in zit..
Nee ook geen infectie, tandarts / dierenarts was er net en die zei een naam van iets dat heeel soms bij merries voorkomt en dan steeds terugkomt..
Interessant dat van die aarsmaden. Ik vraag mij alleen af waarom het dan nu vooral aan de onderkant van de staartwortel en op de plek waar zeg maar een staartriem zou zitten zit en niet echt rond de anus? Maar jou paard had dus exact hetzelfde AaronYve?
AaronYve
Geplaatst: 14-04-15 08:15
Ja klopt, was echt een raadsels wat het kon zijn maar uiteindelijk bleken het dus aarsmaden te zijn. Ook die plekken onder de staart zelf zijn voor mij heel herkenbaar, komt van het schuren. En die wormen kruipen naar buiten dus daarom hebben ze daar zo'n jeuk, vooral 's nachts Goed ontwormen tegen aarsmaden is mijn advies
Zal ik zeker doen! Ik maak nu iedere dag alles goed schoon. Met dierenarts kwam ik niet veel verder, foto gestuurd naar homeopathisch arts die haar vorig jaar zeker met succes heeft behandeld. Zij wil toch wel eens komen kijken, ze sluit een hardnekkige schimmel ook niet uit. Zij zit alleen erg vol, maar we proberen nu toch op korte termijn een gaatje te vinden wanneer ze kan.
Rizette
Geplaatst: 01-04-17 13:31
Las je topic en was benieuwd naar het verdere verloop? Ooit weer gehad of is het helemaal over en weet je inmiddels waardoor het kwam?