Maar er zit inderdaad een verschil in de gel en de zalf, zoals je zegt Casarell. Mijn DA zei dat ik enkel de gel mocht gebruiken onder verband
Wat het verschil is weet ik niet 
Hoe dan ook... Ze beet het er in het begin nooit af, half februari is ze begonnen met bijten. Niet omdat de wond irriteerde, die irriteerde wel degelijk door het verband dat eraf zakte en het gebijt van mijn merrie. Ze beet het eraf omdat haar pees irriteerde, haar hak dus
Eind februari werd dit duidelijk doordat ze op 3 benen stond, haar been volledig opgezwollen en keihard was en er etter uit een 2de wond aan de hak liep. DA erbij gehaald en ze had een onderhuidse ontsteking, een geïriteerde pees en dood weefsel aan de hak... Allemaal door het afsnoerend effect van het verband... Niet dat verbinden daarom slecht is geweest, integendeel ! Maar te lange druk op dezelfde plek aan de pees veroorzaakte dus een 2de kwaad...Daarom dus ook dat verbinden rond de hak absoluut niet meer gaat

Thuis kan mijn merrie helaas niet op stal. Ze heeft een inloopstal op de paddock, maar dit is simpelweg een omgedraaide container
Dit kan dus niet gesloten worden, tenzij ik mijn merrie een hele nacht in het donker wil zetten in een ruimte van 2.5x5 
Ik zeg het, ik ga geen andere zalfjes gebruiken behalve Neo-Cutigenol (tot de tube leeg is) en Mesitran
Anders blijf ik gewoon smeren en smeren met allerlei verschillende dingen... Ik ben tevreden van het herstel mbv Mesitran dus hou ik me daar (voolopig
) ook bij 
En Casarell, ik zie het ook absoluut niet als kritiek hoor !!
Integendeel.Ik heb dit topic gepost om raad te vragen, niet om van iedereen te horen hoe erg het is en mijn methode gelijk te geven

Ik zit gewoon even in een moeilijk parket waarbij ik niet goed meer weet wat ik moet doen om goed te doen voor mijn merrie, snap je ??

Onder een "pleister" zetten zal ik dus niet meteen dus. Eerst maar even zien hoe het verder gaat met 2x per dag Mesitran erop smeren
Nu wordt het 1x gedaan, 's avonds. 's Nachts gaat mijn merrie dan liggen en is de zalf natuurlijk al meteen grotendeels weg. Dan heeft de wonde de volgende dag alle tijd om uit te drogen, hard te worden en korsten te vormen natuurlijk...
Vandaar dus weer mijn gedacht van verband/afdekken met pleister/... 

Maar de wond ziet er stuk beter uit, hopelijk is het snel genezen en kunnen jullie weer lekker aan de slag! Succes!
). Maar door 2 keer per dag schoon te maken en met zalf in te wrijven blijft er niks in plakken