Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
butengeweun schreef:Daar zullen ze weinig over zeggen, hoogstens als er nog een distelverordening is dat je die moet verwijderen.
Je kan ook in het najaar daar waar de bladeren vallen afzetten. Daarna maaier met zuiger erover en alles is weer weg.
Misschien kan je uit coulance vragen of dat mee kan als de gemeente z'n maaironde heeft in het najaar?
Niello schreef:Zit hier ook met een probleem. De gemeente wil naast ons weiland een bedrijventerrein maken met bedrijfswoningen. De gemeente heeft in het stedenbouwkundige plan staan dat zij esdoorns aan willen planten en dat de bewoners van de bedrijfswoningen ook bomen moeten aanplanten. Ik heb de gemeente op de hoogte gebracht van het gevaar van de esdoorns en andere bomen voor onze paarden, maar vooralsnog zijn de plannen niet veranderd. Hoe kan ik voorkomen dat de gemeente of de nieuwe bewoners giftige bomen naast mijn wei aan gaan planten?
lucca schreef:Ik zou het prima vinden om van land te ruilen. En ik begrijp dat er weerstand komt, maar de gemeente wil/kan mij niet helpen.
Daardoorom zoek ik mensen die hetzelfde is overkomen, want ik wil dit graag uitzoeken in hoeverre het mjn probleem is. De paarden sport is voor mij voorbij, toch heb ik de verzoring voor mijn twee overgebleven paarden/patienten nog. En dat moet ik nu zien te bekostigen omdat de gemeente niet mee wil werken, als ze niet een ander stuk weiland voor me hebben(wat ik begrijp) zal er toch een oplossing moeten komen. Ik kan mijn paarden toch niet naar de slacht brengen????
lucca schreef:Zeker ben ik eerst in overleg met de gemeente geweest, en nee, ze kunnen volgens hun niets voor me doen.
Ik denk dat het land al langer in ons bezit is dan dat de bomen er staan. Ik heb het van mijn vader geërfd....
Alleen niemand wist dat dit kon gebeuren, zowel de gemeente als ik niet. Maar het feit ligt er nu....
Jet schreef:Mareintje, ze heeft al contact met Luik, dat is de faculteit die er al jaren mee bezig is, niet Gent.
En let goed op: het speelt in het najaar als de zaden vallen, als er geen vorst is de hele winter door en in het voorjaar als de zaailingen opkomen. Dus eigenlijk is dit land alleen in de zomer goed te gebruiken.
Lucca, ik wou dat ik je kon helpen, maar ik vrees dat het vechten tegen de bierkaai is als de gemeente niet wil meewerken.
Het enige dat ik kan bedenken is: een paar uur op het land en de rest van de tijd op stal of als je een paddock kan maken zonder esdoornafval, ze daar zetten met voldoende hooi en goed bijvoeren. Maar of dat ook kan met jouw paard dat AM heeft overleefd is natuurlijk ook nog weer een vraag...
Als het land in de zomer geen kwaad kan, denk ik ( maar pin me er niet op vast hoor), dat hooien in de zomer geen kwaad kan. In de zomer kunnen ze dan wel 24/7 het land op.
Butengeweun, het is dus inderdaad bekend waardoor AM veroorzaakt wordt.
Niello schreef:Zit hier ook met een probleem. De gemeente wil naast ons weiland een bedrijventerrein maken met bedrijfswoningen. De gemeente heeft in het stedenbouwkundige plan staan dat zij esdoorns aan willen planten en dat de bewoners van de bedrijfswoningen ook bomen moeten aanplanten. Ik heb de gemeente op de hoogte gebracht van het gevaar van de esdoorns en andere bomen voor onze paarden, maar vooralsnog zijn de plannen niet veranderd. Hoe kan ik voorkomen dat de gemeente of de nieuwe bewoners giftige bomen naast mijn wei aan gaan planten?
Niello schreef:Niello schreef:Zit hier ook met een probleem. De gemeente wil naast ons weiland een bedrijventerrein maken met bedrijfswoningen. De gemeente heeft in het stedenbouwkundige plan staan dat zij esdoorns aan willen planten en dat de bewoners van de bedrijfswoningen ook bomen moeten aanplanten. Ik heb de gemeente op de hoogte gebracht van het gevaar van de esdoorns en andere bomen voor onze paarden, maar vooralsnog zijn de plannen niet veranderd. Hoe kan ik voorkomen dat de gemeente of de nieuwe bewoners giftige bomen naast mijn wei aan gaan planten?
Het bestemmingsplan is ondanks onze bezwaren vastgesteld. Er is nu een beroepschrift naar de Raad van State met oa. deze bezwaren. Hopelijk wordt de aanplant van (giftige) bomen in de nabijheid van ons weiland verboden.
janouk schreef:Ingezonden brief wil een wending in het gesprek ook wel eens forceren. Geen groenlinks of partij voor de dieren in de gemeenteraad? Je kan de raadsleden benaderen om het bespreekbaar te maken in de gemeenteraad, dan moeten de ambtenaren zich daar verantwoorden.
Partij voor de Dieren zit in bijna geen enkele gemeenteraad en als ze erin zitten, dan is dat met niet meer dat één zetel.