Afgebroken snijtand na gevecht in weiland (22 jarige ruin)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:38

Ja dat blijkt hier normaal te zijn. Ik ben er jaren van overstuur geweest dat dit hem en mij is overkomen en ik hem daarin niet beschermd heb en het zal ook nooit meer gebeuren. Vandaar dat ik nu sedatie spul heb.

_Stephanie

Re: Afgebroken snijtand na gevecht in weiland (22 jarige ruin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:01

Mijn merrie (5) heeft precies het zelfde, de tand is er alleen op een andere manier uit gegaan.
Ook bij haar zat er nog een stukje in, precies zelfde tand als bij die van jou.
De tandarts adviseerde om er niks aan te doen zo lang er niks raars te zien was. Als hij ooit gaat ontsteken oid dan kan hij er altijd nog uitgehaald worden.
Gewoon even goed in de gaten houden, succes!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 23:11

_Stephanie schreef:
Mijn merrie (5) heeft precies het zelfde, de tand is er alleen op een andere manier uit gegaan.
Ook bij haar zat er nog een stukje in, precies zelfde tand als bij die van jou.
De tandarts adviseerde om er niks aan te doen zo lang er niks raars te zien was. Als hij ooit gaat ontsteken oid dan kan hij er altijd nog uitgehaald worden.
Gewoon even goed in de gaten houden, succes!

Fijn om te horen dit :j was idd ook het advies van mijn tandarts. Maar door een Aantal Posts hier kwam ik behoorlijk aan het twijfelen en kreeg ik zelfs al een slecht geweten :o en dat terwijl ik door het verhaal van de tandarts best gerustgesteld was. Vond het een logisch verhaal. Hou hem goed in de gaten hoor. Kijk elke dag even hoe het erbij ligt dus mocht het mis gaan zal ik het snel genoeg zien.

Heeft jouw merrie er tot nu toe geen last van gehad?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 23:14

pien_2010 schreef:
Ja dat blijkt hier normaal te zijn. Ik ben er jaren van overstuur geweest dat dit hem en mij is overkomen en ik hem daarin niet beschermd heb en het zal ook nooit meer gebeuren. Vandaar dat ik nu sedatie spul heb.

Wat zal dat zeer hebben gedaan zeg :(:) vreemd dat ze in een ander land dingen zo anders kunnen doen. Iig fijn dat je nu zelf spul thuis hebt. Doet ook voor je eigen gemoedsrust het nodige denk ik....

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:23

Zeggen onze tandartsen gelukig beide het zelfde!
Mijn merrie heeft er tot nu toe geen last van, het is ook pas een maand geleden denk ik.
Ik zie wel dat het stukje wat er nog in zit aan het groeien is, even goed in de gaten houden dus.

Als jij het elke dag in de garen houd dan ben je er zeker optijd bij als het mis zou gaan. Denk dat het wel mee valt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:40

Klopt Pluisje, thanks voor je reactie want het is nu al 4 jaar geleden en vind het nog net zo erg als dag 1.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 14:43

pien_2010 schreef:
Klopt Pluisje, thanks voor je reactie want het is nu al 4 jaar geleden en vind het nog net zo erg als dag 1.

Ja snap ik :j paardlief is het inmiddels al lang weer vergeten maar toekijken als mens vergeet je niet zo snel :(:) -O-