Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dwarfjahh schreef:En als ik ze 2 a 3 keer in de week in de wei zet en de andere dagen op stal met hooi?
Kirrr schreef:Ik zou niet beginnen aan een paard op de 'weide'.
Je hebt gewoon niet genoeg ervaring/kennis over het welzijn van een paard.
Verdiep je daar maar eerst in, dan hoef je ook niet te vragen of een paard op een stuk van 20x50m kan.
Laat staan dat die alleen kan.
Een paard kost geld, veel geld. Ook als je geen stalgeld moet betalen.
Ze hebben hooi/stro eten nodig. Hoefsmid, dierenarts, tandarts.
Ze worden ziek.
Weideomheining kost veel geld, gaat stuk.
In de winter is het 'verschrikkelijk', alles is slijk, je moet met water sleuren etc.
Dwarfjahh schreef:Oke jongens, ik vroeg dit alleen maar uit intresse en nu word er gezegd dat ik er geen versand van heb en blabla. Mijn hele familie werkt met paarden dus niet gaan zeggen dat ik er geen verstand van heb. Ik weet meer dan het lijkt. En er zijn paarden die helemaal nooit buiten komen dus ze hebben het bij mij al beter.
Dwarfjahh schreef:Oke jongens, ik vroeg dit alleen maar uit intresse en nu word er gezegd dat ik er geen versand van heb en blabla. Mijn hele familie werkt met paarden dus niet gaan zeggen dat ik er geen verstand van heb. Ik weet meer dan het lijkt. En er zijn paarden die helemaal nooit buiten komen dus ze hebben het bij mij al beter.
Dwarfjahh schreef:En er zijn paarden die helemaal nooit buiten komen dus ze hebben het bij mij al beter.
Evelijn schreef:Nee de ruimte is te klein voor een paard op een fatsoenlijke manier te kunnen houden.
Daarnaast zal je aan kosten qua hooi en onderhoud stallen/paddock zoveel betalen dat een paardje in pension waarschijnlijk goedkoper is (en zeker paardvriendelijker).
Als je hele familie werkt met paarden weten die dan niet nog een plekje voor je waar je paarden kan verzorgen en rijden?
Dwarfjahh schreef:Evelijn schreef:Nee de ruimte is te klein voor een paard op een fatsoenlijke manier te kunnen houden.
Daarnaast zal je aan kosten qua hooi en onderhoud stallen/paddock zoveel betalen dat een paardje in pension waarschijnlijk goedkoper is (en zeker paardvriendelijker).
Als je hele familie werkt met paarden weten die dan niet nog een plekje voor je waar je paarden kan verzorgen en rijden?
die zijn er wel maar die vragen een vergoedingen die net zo hoog zijn als de stalling op een manege... Dus tja
miezelke schreef:Ik vind het niet verantwoord om een paard op 10 are te willen houden. Er bestaat nog zoiets als paardenwelzijn en voorzien in de noodzakelijke levensbehoeften van een paard. Om een paard een paardwaardig bestaan te kunnen geven, wordt 40 à 50 are per paard aangehouden. In België moet je, als een bouwvergunning voor een stal aanvraagt, kunnen aantonen dat je per paard min. 25 are weide hebt. En da's nog minimum he. Als jij een paard wil houden op 10 are, vind ik dat - sorry voor het woordgebruik - getuigen van egoïsme want jíj wil dat paard per sé, voornamelijk voor je eigen plezier, en beest moet maar kunnen overleven op die beperkte ruimte.
Dwarfjahh schreef:miezelke schreef:Ik vind het niet verantwoord om een paard op 10 are te willen houden. Er bestaat nog zoiets als paardenwelzijn en voorzien in de noodzakelijke levensbehoeften van een paard. Om een paard een paardwaardig bestaan te kunnen geven, wordt 40 à 50 are per paard aangehouden. In België moet je, als een bouwvergunning voor een stal aanvraagt, kunnen aantonen dat je per paard min. 25 are weide hebt. En da's nog minimum he. Als jij een paard wil houden op 10 are, vind ik dat - sorry voor het woordgebruik - getuigen van egoïsme want jíj wil dat paard per sé, voornamelijk voor je eigen plezier, en beest moet maar kunnen overleven op die beperkte ruimte.