Klophengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Re: Klophengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:39

Wij hebben op stal een ruin die hier echt gecastreerd is (met eigen ogen gezien) en die dekt ook echt merries als ze hengstig zijn en hij kan ook gebruikt worden om te schouwen.... Heel vreemd maar heb er toch echt 2 ballen naast zien liggen na zn castratie :j

pastilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 21:43

Fijn om te horen dat het ook gewoon vreemd ruinen gedrag kan zijn!

We gaan maandag de da bellen voor de bloedtest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:26

Eén van de paarden die mijn vader getraind heeft, is ook een klophengst. Dat paard is inmiddels 4 keer geopereerd, maar ze kunnen de tweede bal niet vinden (zelfs gezocht in de liezen). Uit de bloedtest is naar voren gekomen dat er toch echt nog wat moet zitten. De eigenaar heeft het opgegeven en wil het paard niet voor een vijfde keer open laten maken. Het is een ontzettend lief dier om mee te werken, zolang er geen merries in de buurt zijn. Daar moet dan ook heel sterk rekening mee worden gehouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:32

Het kan idd vreemd ruinengedrag zijn. Mijn toentertijd negentienjarige ruin sprong opeens bovenop mijn merrie nadat ze terug kwam van de hengst. Deze merrie werd overigens ook spontaan hengstig bij vreemde paarden, dus ook dat gedrag is niet zo vreemd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:54

Moderatoropmerking:
dit topic is geopend onder een niet goedgekeurd SA en krijgt daarom een slotje