Niet één Sarcoïd, maar twee sarcoïden, van ontdekking tot..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 22:10

Coentjuh schreef:
KimD schreef:
Ook word op vele fora geadviseerd met zovirax te smeren terwijl op vooral Engelse sites staat dit niet te doen, dit kalmeert alleen maar helpt niet.

Maar jij zegt nu dat het ook averechts kan werken? Wat is nu juist?

Een paardenkliniek zou deze zalf ooit geadviseerd hebben en het zou iets langzamer zijn werk doen als het dat type sarcoid is, maar hoe lang er gesmeerd moet worden, weet ik ook niet precies.

Hoe heet jouw zalf?

Het wordt door velen geadviseerd, ook hier op Bokt trouwens. Maar Engelse studies wijzen uit dat het juist averechts zou werken. Snap je nu wat ik bedoel?

Edit: moet ik morgen even op het potje kijken.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:12

Mijn paard heeft een sarcoid aan haar oor en er nog 2 bij gekregen. Ben er al 2,5 jaar mee bezig, operatie, XX Terra zalf, niks doen, BCG in Utrecht, zovirax, en nu nog Hilton Herbs Vire X creme aan het smeren.
De 2 die ze bij gekregen heeft zijn nu weg aan het gaan. Voor die aan haar oor heb ik geen hoop meer dat deze verdwijnt maar hoop het in toom te kunnen houden.

Ben erg benieuwd naar welke zalf jou DA aangeraden heeft? Kan het niet lezen op het potje maar het lijkt ook XX Terra?

Ik voer trouwens ook kruiden bij aan mijn paard om haar weerstand hoger te houden. Hoe beter de weerstand van je paard, hoe minder kans het sarcoiden virus krijgt.

Hipar

Re: Niet één Sarcoïd, maar twee sarcoïden, van ontdekking tot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:22

Een eilandpleister is een grote vierkante pleister die langs alle 4 buitenranden plakt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:24

Bedankt voor de info KimD, dus dat kalmeren moet eigenlijk zijn averechts werken op den duur. Dus beter mee stoppen dan?

Ik heb ooit ook gehoord om rode bieten sap te geven, als 'tumor-remmer'..

Vervelend allemaal zeg.. In ieder geval heel veel succes ermee en ik hoop dat het gaat helpen en zal het topic volgen!

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:33

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe kan zoiets ontstaan?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:34

KimD schreef:
Het wordt door velen geadviseerd, ook hier op Bokt trouwens. Maar Engelse studies wijzen uit dat het juist averechts zou werken. Snap je nu wat ik bedoel?

Heb je een link naar deze studie/artikel? :)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:37

Pattypaard schreef:
Ben erg benieuwd naar welke zalf jou DA aangeraden heeft? Kan het niet lezen op het potje maar het lijkt ook XX Terra?

Potje lijkt op Dermequin Ointment, vriendin van mij heeft het met succes gebruikt.
Mijn paard z'n sarcoïd zit gelukkig niet op een vervelende plek en groeit nu niet (1x geopereerd en nu advies afblijven als het geen problemen geeft).

In groot-Brittannië komt het veel meer voor, ook per paard gemiddeld meer, en hebben ze meer ervaring met onderzoek en behandeling. Heb in het andere topic (zie eerste post TS van dit topic onderaan) wel een link geplaatst naar een site waar je veel kan vinden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:28

Lise81 schreef:
Pattypaard schreef:

Potje lijkt op Dermequin Ointment, vriendin van mij heeft het met succes gebruikt.
Mijn paard z'n sarcoïd zit gelukkig niet op een vervelende plek en groeit nu niet (1x geopereerd en nu advies afblijven als het geen problemen geeft).

In groot-Brittannië komt het veel meer voor, ook per paard gemiddeld meer, en hebben ze meer ervaring met onderzoek en behandeling. Heb in het andere topic (zie eerste post TS van dit topic onderaan) wel een link geplaatst naar een site waar je veel kan vinden.

Volgens mij is het inderdaad de crème die jij noemt! Kijk het morgen even voor de zekerheid na.

Over het ontstaan is heel weinig bekend, of ze kunnen het niet ondersteunen met bewijs. Maar ze vermoeden dat vliegen en genetische aanleg er iets mee te doen hebben. Vorig jaar heeft Reno onwijs veel last gehad van vliegen, hij werd er ook heel chagrijnig van en kriebelig. Het zou me dus niet verbazen als dit een mede-oorzaak zou zijn.

Volgende week wil ik de fokker ook een mailtje sturen om erachter te komen of in zijn familie banden ook sarcoïden voorkomen of dat hij de eerste is nu. Al met al, omdat het genetisch is, lijkt het me voor de fokker handig om te weten. Dit is voor mij iig een reden om hem niet te laten dekken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 18:36

Besloten morgen te beginnen met smeren. Vandaag is onze hond geopereerd en mijn vent moest eerder beginnen met werken. Ik wilde haar niet alleen laten en Kay niet laten smeren. Dus vanaf morgen gaan we aan de gang.

Was overigens Dermaquin crème.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:54

Mijn paard heeft dit ook gehad op de zelfde plek
Wij hebben eerst geopereerd maar ,paard moest toen een aantal dgen apart staan zodat de hechtingen niet open zouden gaan.
Na 2 weken paard weer rustig bij de groep gezet.
Is de volgende dag geheel uit zijn dak gegaan met gevolg dat de wond weer open lag.

Na genezing bleek dat er na 2 maanden toch weer 2 särcoiden zatten.
Toen heeft de dierenarts mij het advies gegeven om het spul te halen waar je mee wratten kan bevriezen en heb het paard toen 14 dagen elke dag behandeld.

Ze zitten er nog wel maar echt klein en ze zijn dicht en groeien niet meer.

Dit is nu 3 jaar geleden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 18:59

Dus in principe heb jij de srikstofbehandeling gedaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:03

Ik heb wel een biopt laten nemen, bleek dat het geen sarcoïd was maar een zeldzame kwaadaardige tumor! Onder het huidoppervlak bleek een flinke tennisbal te zitten. Operatief verwijderd en paard is al jaren tumorvrij nu. De randen waren gelukkig gezond.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:17

Inderdaad

KimD schreef:
Dus in principe heb jij de srikstofbehandeling gedaan?

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:36

Jaren geleden had mijn paard ook een sarcoïd, in de lies van 2,5 cm groot. De DA toen raadde me aan om met groene leem te smeren, maar ook vooral op weerstand te werken. Het herpes-virus wordt namelijk extra actief bij verminderde weerstand.
Mijn paard kreeg homeopatische middelen van Heel (vooral ook tegen stofallergie) en wonderwel is de sarcoïd volledig verdwenen! Na 8 jaar nog steeds geen spoor meer van gezien...Ik blijf wél werken op goede weerstand

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 19:59

Wat zou ik kunnen doen of voeren om zijn weerstand te verbeteren?

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:13

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:43

Je zou eventueel een keertje bloed kunnen laten trekken en kijken of hij ergens tekorten heeft, Kim :) En daar met een supplement op kunnen inspringen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:52

Wat vervelend zeg -O- , ben benieuwd na de vorderingen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:59

Vandaag voor het eerst gesmeerd, wat een rommel is dat spul, het lijkt wel teer.

De sarcoīden vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Na het aanbrengen van de Dermaquin zalf:

*foto wilt niet uploaden, probeer het zometeen nog eens.*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:12

Zo gelukt!

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:46

Pff, ziet er idd vies uit, maar als het resultaat er maar is!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 12:58

Dag 2 met smeren, hij vind het nu al zeer vervelend en zet het dan ook op een schrapen. Zijn hele oksel is ook gigantisch opgezwollen van die rommel, gelukkig loopt hij wel nog goed.

Vandaag voor het smeren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag na het smeren:

*wederom upload problemen*

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:27

Vraag je dierenarts eens naar Insol-D. Dit is een vaccinatie tegen schimmel, maar het wordt ook gebruikt om de algehele weerstand van de huid te verbeteren. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar het effect van Insol-D op sarcoïden en die waren positief. Het is niet geregistreerd voor deze toepassing, maar je zou het kunnen overwegen als optie?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:59

Poging twee :+

Dag twee na het smeren:

Afbeelding

Afbeelding

Op de eerste foto zie je het ook al, maar hier zie je duidelijk hoe opgezwollen het rond de sarcoiden is.

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:53

Hij is idd erg opgezwollen! Arm dier :(:)