Oorzaak angst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:48

interessant!
geven die soorten voer een soort allergische reactie die spanningen veroorzaakt?

en wat zou het in jouw geval kunnen zijn?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 18:51

Ik weet niet. Wel weet ik dat mijn paard een aantal jaren geleden heel heftig reageerde op glucosamine en msm. En toen ik ermee stopte werd hij weer rustig.
Alfalfa kwam ik niet helemaal achter, wat daar de reden van zou kunnen zijn. Bevat wel veel calcium, dus heeft misschien met de magnesium opname te maken ?????? Geen idee hoor.

TMJ werd gezegd door een cranio sacraal therapeut als mogelijk oorzaak van schrik gedrag. Maagzweren werd daar ook veel genoemd. Maar ik neem aan dat ze dan altijd schrikachtig zijn en niet de ene dag / week niet en dan weer wel ?

Nog een ander artikel http://wheredoesmyhorsehurt.com/spooking-horses.html

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:04

Glucosamine heb ik zeker vaker gehoord, nu je het zegt!

Die van mij had dat ook. Nu heb ik een andere variant en dat gaat goed.

Moet zeggen dat mijn merrie ook van die paniek aanvallen had als ik haar uit stal haalde. Die stond zover weg gestopt die raakte volledig van alles over de pis als uit haar (donkere) stal kwam. Zelfs een blaadje onder haar benen........die sloop achter me aan over het erf. Zelfs aan de longe en molen, niet te hanteren.

Nu is ze weer kipmak :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:12

glucosamine had mijn merrie ook inderdaad

amyz

Re: Oorzaak angst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:30

Onderschat pijn niet!
Mijn hengst werd ook een paniekvogel maar ook op een 'rare' manier. Flippen om de meest idiote dingen en in andere situaties juist weer niks aan de hand. Of juist niet schrikken maar in de aanval gaan, maar dat zat ook een beetje in zijn karakter :+
Eigenlijk heel logisch gedrag voor een prooidier om bij pijn sneller in de stress te schieten, om te kunnen 'overleven' moeten ze sneller reageren dan hun gezonde soortgenoten...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 11:06

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:02

Hallo, ik was via de zoekfunctie hier geraakt, ik dacht nl. dat ik het me inbeeldde, maar kan het dus wel degelijk dat paarden heftig reageren op Glucosamine + MSM? en kan iemand me zeggen wat hier dan juist de oorzaak van is? en wat moet je dan doen, want mijn merrie zou wel glucosamine moeten hebben...
Ik heb momenteel de Glucosamine + MSM van Pharmahorse en geef ook Magnesium Citraat van Pharmahorse.

bedankt alvast