Paard zit vast, wat nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard zit vast, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:42

Als ie in stap ook kreupelt dan is stappen juist niet goed he.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:42

Begrijpelijk ja... Wil ook eigenlijk zelf zien wat er aan de hand is... Sterkte met je paard!

Overigens... Is het een optie om de kudde in andere groepjes op te delen? Te ruw gedrag waarbij gebeukt wordt is niet al te fijn als 1 paard echt het onderspit delft....

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:26

Neon schreef:
Begrijpelijk ja... Wil ook eigenlijk zelf zien wat er aan de hand is... Sterkte met je paard!

Overigens... Is het een optie om de kudde in andere groepjes op te delen? Te ruw gedrag waarbij gebeukt wordt is niet al te fijn als 1 paard echt het onderspit delft....

Pas in t landje kunnen er groepjes, nu staan ze nog in de paddock. Maar ze gaan pas wild spelen zodra ze op t zand mogen en dat is 2 x per dag momenteel want we hebbent zand zelf voor nu uit de paddock moeten halen (was te smerig)
Met het eten en de rest in de paddock is er niks aan de hand
Bedankt!!

Joolien schreef:
Als ie in stap ook kreupelt dan is stappen juist niet goed he.

In stap is er niks te zien, het is echt in draf. En dan galop is makkelijker en ziet er ook minder gepijnigd uit.

Ik had contact opgenomen met die yvonne, maar werd eigenlijk een beetje afgesnauwd en vond dat dus geen succes. Geen goed gevoel bij haar. Kreeg nu van een ander osteopaard aanbevolen en ga daar even mee verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:29

Raar, wat zei ze dan?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:29

OsteoPAARD??? _O-

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:31

*ziet titel*

Losmaken :+ hoe anders?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:36

VivaByoux schreef:
Ik had contact opgenomen met die yvonne, maar werd eigenlijk een beetje afgesnauwd en vond dat dus geen succes. Geen goed gevoel bij haar. Kreeg nu van een ander osteopaard aanbevolen en ga daar even mee verder kijken.

Als ik je een tip mag geven, neem eens contact op met Heleen Slebos. Ik heb goeie ervaringen met haar (andere mensen natuurlijk ook :P ) en ze zit vrij dicht bij jou in de buurt, vlakbij Alkmaar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:41

Is het tegenwoordig mode om eerst bij een kreupelheid een osteo bij je paard te halen..... :7 (vervolgens ook nog de zadelpasser, tandarts en fysio en de hele reutemeteut :o )

Waar is de tijd gebleven dat je gewoon eerst de veearts erbij haalt als je paard kreupel loopt....
lijkt mij de eerste en meest logische stap, voordat je een osteo erbij haalt.

Osteo is naar mijn weten geen veearts, of je moet een Osteo laten komen welke tevens veearts is, dan kan ik het nog begrijpen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:46

wat is in hemels naam sws..................ik zou eerst maar eens met je paardje naar de dierenarts gaan

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:13

Joolien schreef:
Raar, wat zei ze dan?

vroeg of w de juiste hadden en toen kregen w gesnauwd ja. En dat we maar een mailtje moest sturen maar we hadden toen alleen nog t nummer gehad dusja. Dan ben je voor mijn gevoel niet vriendelijk.

terpentijn schreef:
OsteoPAARD??? _O-

Zo heet het bedrijfje, ik moest ook even lachen. Het is van ene linda en fred
Osteopaard.nl
Ik denk dat ik voor hun ga mocht het nodig zijn.

Het vrouwtje wat t heeft geconstateerd zei dat het nog niet nodig was om de dierenarts erbij te halen. Ik ga nu zelf kijken en moest het voor de stalhouder (paardenmasseur, heeft dus wel verstand van hoe alles zit) het filmen, hoe die loopt en hoe hij reageerd als k over zn rug heen ga. Die kan dan zien of t spier is of niet.

Sorry voor evt typfouten, doe het op mn telefoon

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:15

listiglistje schreef:
Is het tegenwoordig mode om eerst bij een kreupelheid een osteo bij je paard te halen..... :7 (vervolgens ook nog de zadelpasser, tandarts en fysio en de hele reutemeteut :o )

Waar is de tijd gebleven dat je gewoon eerst de veearts erbij haalt als je paard kreupel loopt....
lijkt mij de eerste en meest logische stap, voordat je een osteo erbij haalt.

Osteo is naar mijn weten geen veearts, of je moet een Osteo laten komen welke tevens veearts is, dan kan ik het nog begrijpen.

Als je al ziet dat er pijn is in de rug waarom zou je dan de kosten oplaten lopen, dat snap ik dan niet. Enige wat dierenarts doet is evt pijnmedicatie en k weet niet hoe erg de pijn is weetje, maar ik ben er nu

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:22

Dus je paard loopt kreupel en jij ziet zo dat hij pijn in de rug heeft....knap!

Roeping gemist denk ik dan....

Paar x behandelen door een Osteo loopt ook flink op :$ en als het gewoon in de benen zit ben je nog geen stap verder...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:03

listiglistje schreef:

Paar x behandelen door een Osteo loopt ook flink op :$ en als het gewoon in de benen zit ben je nog geen stap verder...

Waar heb je gelezen dat k zie dat ie pijn heeft? Want dat heb k niet gezegd, want k heb t niet gezien hoor. Dat was een vrouw op stal.

Hij loopt nog steeds kreupel maar drukt zn rug al minder weg. Het zit ook niet in zijn rug dat hebben ze verkeerd gezien. Hij rolt gewoon nog. Het is toch een spier, dus morgen laat k ff kijken en dan laat k ws gewoon de masseur zn gang gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:08

VivaByoux schreef:
listiglistje schreef:

Waar heb je gelezen dat k zie dat ie pijn heeft? Want dat heb k niet gezegd, want k heb t niet gezien hoor. Dat was een vrouw op stal.

Hij loopt nog steeds kreupel maar drukt zn rug al minder weg. Het zit ook niet in zijn rug dat hebben ze verkeerd gezien. Hij rolt gewoon nog. Het is toch een spier, dus morgen laat k ff kijken en dan laat k ws gewoon de masseur zn gang gaan

Waarom open je een topic als je toch geen advies aanneemt? :? Knappe röntgenogen hebben jouw stal genoten, zo moeten er meer zijn.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:33

Bizzybijtje schreef:
vivabyoux schreef:

Waarom open je een topic als je toch geen advies aanneemt? :? Knappe röntgenogen hebben jouw stal genoten, zo moeten er meer zijn.

K neem zeker wel advies aan, maar k krijg adviesen over iets wat k niet vroeg. Want t zit niet in zijn rug, dat heb k net zelf wel gemerkt. Want kon overal aankomen op zn rug. Geen enkele krimp. Morgen gaat de masseur hem nakijken en de spieren losser maken, want hij zit bij zn nek/borst vast.

Denk dat het topic dicht kan, want goeie osteopaat gevonden, masseur en heb een dierenarts waar k tevreden over ben.
Iedereen bedankt voor de adviesen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:37

Het kan evengoed in de rug zitten, als hij zijn wervel heeft beschadigd oid. Daarnaast reageren sommige paarden niet op drukpunten dus dat is niet een heel betrouwbare manier om te testen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:46

Joolien schreef:
Het kan evengoed in de rug zitten, als hij zijn wervel heeft beschadigd oid. Daarnaast reageren sommige paarden niet op drukpunten dus dat is niet een heel betrouwbare manier om te testen.

Maar dan ziet de dierenarts toch ook niet of het in zn rug zit huh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:52

VivaByoux schreef:
Joolien schreef:

Die kijkt wel even wat verder, met testjes, kreupelheidsonderzoek, bewegingsonderzoek, foto's etc.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:57

Joolien schreef:
VivaByoux schreef:

Die kijkt wel even wat verder, met testjes, kreupelheidsonderzoek, bewegingsonderzoek, foto's etc.

Hmm jaa okee

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:00

Ik had toch ook de DA erbij laten komen, al is het alleen maar om idngen uit te sluiten, beter 1x te veel van te weinig

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:55

Ik denk ook dat je beter even de dierenarts kunt bellen. Kijken wat hij ervan zegt en dan verder kijken

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:59

:)* Van het ontlasten van een voorbeen kan ook heel prima de nek/borst vast gaan zitten.

Verder heb ik nog nooit een paard kreupel zien lopen van een spiertje vast of een werveltje net niet lekker. Paarden die kreupel zijn vanuit rug of hals zitten doorgaans wel zodanig vast dat er iets heel heftigs is gebeurd (denk vastliggen etc) of dat er over een periode van maanden signalen zijn geweest en paard dus over langere duur steeds vaster is komen zitten. In beide gevallen zullen er meerdere behandelingen en enkele maanden revalidatie/opbouw overheen gaan.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:16

0000 schreef:
:)* Van het ontlasten van een voorbeen kan ook heel prima de nek/borst vast gaan zitten.

Verder heb ik nog nooit een paard kreupel zien lopen van een spiertje vast of een werveltje net niet lekker. Paarden die kreupel zijn vanuit rug of hals zitten doorgaans wel zodanig vast dat er iets heel heftigs is gebeurd (denk vastliggen etc) of dat er over een periode van maanden signalen zijn geweest en paard dus over langere duur steeds vaster is komen zitten. In beide gevallen zullen er meerdere behandelingen en enkele maanden revalidatie/opbouw overheen gaan.

Dat is idd een goeie! Hij zit helemaal vast dus zou best kunnen!!
Ik denk dat ie ook heeft vastgelegen, hij ligt zowat elke nacht in zijn stal dus zou best kunnen.
Het was van de een op de andere dag dat ie slecht liep en vast zat dusja

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:19

Hoe gaat het nu met je paard? Vind het behoorlijk sneu, hopelijk kan hij morgen fijn geholpen worden en blijven er verdere klachten uit.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:56

Cyruss_ schreef:
Hoe gaat het nu met je paard? Vind het behoorlijk sneu, hopelijk kan hij morgen fijn geholpen worden en blijven er verdere klachten uit.

Staat nu op stal te knabbelen van zn hooi.
Hij vertoont geen pijn klachten en was continu vrolijk. Oortjes naar voren en mocht ook overal aankomen vanmiddag.
Morgenochtend hoor ik van de ochtendploeg hoe het is en dan wordt hij in de middag behandeld.
Mochten er wel verdere klachten komen dan is de dierenarts snel te vinden gelukkig haha!

Toevoeging: vanmiddag wou die ook ff uit zn dak gaan in de zandpaddock maar heb dat maar ff voorkomen, daar moet ie helaas nog ff mee wachten