Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Neon schreef:Begrijpelijk ja... Wil ook eigenlijk zelf zien wat er aan de hand is... Sterkte met je paard!
Overigens... Is het een optie om de kudde in andere groepjes op te delen? Te ruw gedrag waarbij gebeukt wordt is niet al te fijn als 1 paard echt het onderspit delft....
Joolien schreef:Als ie in stap ook kreupelt dan is stappen juist niet goed he.
VivaByoux schreef:Ik had contact opgenomen met die yvonne, maar werd eigenlijk een beetje afgesnauwd en vond dat dus geen succes. Geen goed gevoel bij haar. Kreeg nu van een ander osteopaard aanbevolen en ga daar even mee verder kijken.
) en ze zit vrij dicht bij jou in de buurt, vlakbij Alkmaar.
(vervolgens ook nog de zadelpasser, tandarts en fysio en de hele reutemeteut
)Joolien schreef:Raar, wat zei ze dan?
terpentijn schreef:OsteoPAARD???
listiglistje schreef:Is het tegenwoordig mode om eerst bij een kreupelheid een osteo bij je paard te halen.....(vervolgens ook nog de zadelpasser, tandarts en fysio en de hele reutemeteut
)
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon eerst de veearts erbij haalt als je paard kreupel loopt....
lijkt mij de eerste en meest logische stap, voordat je een osteo erbij haalt.
Osteo is naar mijn weten geen veearts, of je moet een Osteo laten komen welke tevens veearts is, dan kan ik het nog begrijpen.
listiglistje schreef:Dus je paard loopt kreupel en jij ziet zo dat hij pijn in de rug heeft....knap!
Roeping gemist denk ik dan....
Paar x behandelen door een Osteo loopt ook flink open als het gewoon in de benen zit ben je nog geen stap verder...
VivaByoux schreef:listiglistje schreef:Dus je paard loopt kreupel en jij ziet zo dat hij pijn in de rug heeft....knap!
Roeping gemist denk ik dan....
Paar x behandelen door een Osteo loopt ook flink open als het gewoon in de benen zit ben je nog geen stap verder...
Waar heb je gelezen dat k zie dat ie pijn heeft? Want dat heb k niet gezegd, want k heb t niet gezien hoor. Dat was een vrouw op stal.
Hij loopt nog steeds kreupel maar drukt zn rug al minder weg. Het zit ook niet in zijn rug dat hebben ze verkeerd gezien. Hij rolt gewoon nog. Het is toch een spier, dus morgen laat k ff kijken en dan laat k ws gewoon de masseur zn gang gaan
Knappe röntgenogen hebben jouw stal genoten, zo moeten er meer zijn. Bizzybijtje schreef:vivabyoux schreef:Waar heb je gelezen dat k zie dat ie pijn heeft? Want dat heb k niet gezegd, want k heb t niet gezien hoor. Dat was een vrouw op stal.
Hij loopt nog steeds kreupel maar drukt zn rug al minder weg. Het zit ook niet in zijn rug dat hebben ze verkeerd gezien. Hij rolt gewoon nog. Het is toch een spier, dus morgen laat k ff kijken en dan laat k ws gewoon de masseur zn gang gaan
Waarom open je een topic als je toch geen advies aanneemt?Knappe röntgenogen hebben jouw stal genoten, zo moeten er meer zijn.
VivaByoux schreef:Joolien schreef:Het kan evengoed in de rug zitten, als hij zijn wervel heeft beschadigd oid. Daarnaast reageren sommige paarden niet op drukpunten dus dat is niet een heel betrouwbare manier om te testen.
Maar dan ziet de dierenarts toch ook niet of het in zn rug zit huh?
Van het ontlasten van een voorbeen kan ook heel prima de nek/borst vast gaan zitten. 0000 schreef:Van het ontlasten van een voorbeen kan ook heel prima de nek/borst vast gaan zitten.
Verder heb ik nog nooit een paard kreupel zien lopen van een spiertje vast of een werveltje net niet lekker. Paarden die kreupel zijn vanuit rug of hals zitten doorgaans wel zodanig vast dat er iets heel heftigs is gebeurd (denk vastliggen etc) of dat er over een periode van maanden signalen zijn geweest en paard dus over langere duur steeds vaster is komen zitten. In beide gevallen zullen er meerdere behandelingen en enkele maanden revalidatie/opbouw overheen gaan.
Cyruss_ schreef:Hoe gaat het nu met je paard? Vind het behoorlijk sneu, hopelijk kan hij morgen fijn geholpen worden en blijven er verdere klachten uit.