Meer spieren opbouwen, eerst dikker voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:09

Karrimh schreef:
vergeet niet dat paarden ook voldoende rust / hersteltijd na training moeten krijgen, want veel mensen vergeten dit.

Helemaal mee eens!!!! Dat zie ik om mij heen ook heel veel! Veel ruiters rijden 6 dagen van de week en meestal ziet iedere training er het zelfde uit en is er weinig tijd om te herstellen. Zeker wanneer je grote spieren wil, dag van training maak je spiervezeltjes kapot, de dag er na is er herstel, dag 2 na de training groei. Wanneer je op het moment van groei weer traint, wordt de spier groter. Train je op dag 1 na de training weer, maak je de vezeltjes die net hersteld zijn weer kapot en ga je weinig/niet vooruit. Wacht je langer heeft het ook geen zin omdat een spier dan weer terug gaat naar "normaal".

Dag 1 van training concentreer ik me met name op het loswerken, gymnastiseren van mn paard, dag 2 is meer gericht op techische dingen, halthouden, zijgangen, nieuwe oefeningen aanleren. Dag 3 meer gericht op kracht, schakelen, overgangen, sluiten. Dag 4 is rust en dan weer opnieuw. Dag 1 is regelmatig een buitenrit.

Verder zijn er verschillende aspecten getraind moeten worden: conditie, kracht, lenigheid, gehoorzaamheid en coördinatie. Ieder aspect moet minimaal 2 keer in de week getraind worden om vooruitgang te boeken.

Maar dit is een beetje off toppic, sorry vind training nou eenmaal super interessant!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:17

hesterve schreef:
Misschien komt t dat ik zelf zo n muts met eten ben( wil graag weten wat ik in mn mond stop en wat het voor mn lijf betekend,voeding of vulling die weinig voor mn lijf doet/ afbreuk doet op mn lijf) in combinatie met een paard wat gevoelig reageerd op slechte kwaliteit voer dat ik er zo in verdiep. En net wat je zegt het is behoorlijk kostbaar om supplementen bij te voeren dat ik ervan uit ging dat niemand dat zomaar in z'n paard stopt.
De muslie die mn paard krijgt is van Mijten. Dit was het voer waar hij geen last/bijwerkingen van kreeg.
Heb ook even gekeken naar het voer in je onderschrift, ziet er goed uit!

Muts? helemaal niet! Juist goed om daar mee bezig te zijn! Tem minste, vind ik.... doe het zelf namelijk ook :D

Ik eet super gezond en bewust, slik ook supplementen omdat ik vind dat ondanks mijn gezonde leefstijl de voeding helaas niet op alle gebieden kan voorzien.

Wat me op valt aan mijten is dat er wel melasse gebruikt wordt, dat is jammer, veel paarden kunnen daar slecht mee overweg. Helaas zijn de aminozuren niet vrijgegeven. Op voervergelijk.nl kun je voeders goed met elkaar vergelijken maar dat wist je misschien al!

Tes22

Re: Meer spieren opbouwen, eerst dikker voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:25

Haha helemaal eens :)

Een extra schep luzerne op de dagen na een zware training, in combinatie met hersteldagen kan al veel doen.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:23

Jasmijn159 schreef:
Spieren worden opgebouwd uit eiwitten.. Dus als je het voor je paard makkelijk wilt maken om spieren op te bouwen, dan zou ik toch kijken of je ergens voorzichtig aan wat hoger in je eiwitten kunt gaan zitten op de dagen dat je traint.
Ja, dit zou ik inderdaad doen. Bodybuilders eten namelijk ook vooral veel eiwitten als ze hun spieren willen laten groeien. Geen idee of het bij paarden ook op die manier werkt, maar dat klinkt natuurlijk wel zo logisch :).
Ik ben heel benieuwd of je over een tijdje inderdaad verandering merkt!

Lara

Re: Meer spieren opbouwen, eerst dikker voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:58

Voor spieropbouw zou je kunnen kijken naar vit. E supplementen welke de zuurstoftoevoer ook verbeteren naar de spieren toe. In plaats van die los te voeren zou je dan als extraatje de Westernmuesli van Marstall kunnen voeren. Hier zit die vit. E al doorheen en geeft het "normale" voedingswaarden mee, waarmee ik bedoel te zeggen: het scheelt gemeng etc.

Zelf heb ik mijn paard hier in combinatie met de westernmuesli en de cornmuesli van Marstall. Verhouding met de nadruk op de westernmuesli. Sinds hij hier op staat gaat hij ontzettend vooruit!