Slechte hooieter..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Slechte hooieter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 09:54

Nat hooi maakt haar weinig uit. Ze maakt er ook alleen rommel van als ze het echt vies vind, is het goed hooi (dus mooi grofstengelig), rommelt ze niet, ze eet het alleen niet op.

Ik ga vanavond even spelt proberen en morgen kijken voor grasbrok of iets in die richting. Ze krijgt sinds deze week 3 voerbeurten (i.p.v. de gangbare 2 op onze stal), waarbij de 3e voerbeurt alleen luzerne met omega 3-6-9 is, dit eet ze graag. Stalgenoot gaf ook aan dat ze naar haar hapje nog hooi ging eten, dus dat is positief!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:03

Is het goede kwaliteit hooi dat niet stoffig is en goed ruikt? Bij mijn paard was dat nl het probleem. Toen ben ik over gegaan op droog kuil en dat eet ze wel. Iha is een paard makkelijker dik te voeren met kuil dan met hooi. Mijn paard is nu na een paar weken kuil aan de te dikke kant dus het verschil is duidelijk zichtbaar.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:11

Ik ken er ook zo een. Om moedeloos van te worden. Deze kreeg care for life erbij maar op een gegeven moment kregen we er niets meer in. Geen hooi geen brokken en hij viel dus af. Hij is wel een zorgenkindje en wordt ook vandaag weer nagekeken. Gebit is ok dus daar ligt het niet aan. Hooi waar de andere paarden op aanvallen zo lekker haalt hij zijn neus op. Krijgt nu kuil en eet daarvan bijna 7 kilo op een dag. Het is een fjord dus er mag zeker meer bij dus ook ik lees mee want bovenstaand is hier ook allemaal al geprobeerd. SP vind hij lekker voor een dagje.
Succes

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 08:43

Hinke schreef:
Is het goede kwaliteit hooi dat niet stoffig is en goed ruikt? Bij mijn paard was dat nl het probleem. Toen ben ik over gegaan op droog kuil en dat eet ze wel. Iha is een paard makkelijker dik te voeren met kuil dan met hooi. Mijn paard is nu na een paar weken kuil aan de te dikke kant dus het verschil is duidelijk zichtbaar.

Dit is hooi zoals hooi eruit hoort te zien in mijn ogen. Ik ben opgeleid in de paardenhouderij en schaal dit in zeer mooie kwaliteit. Kuil eet ze ook mondjes maat, de stalhouder had namelijk een paar balen staan die ik heb gevoerd, maar verbeterde niks. Ze is gek op koeienkuil (echt die vette stinktroep >;)) , maar om dit voor 1 paard op stal te krijgen is onmogelijk, gezien je daar geen kleine balen van kan krijgen.

Producten van Pavo voer ik liever niet, die zetten helaas aan tot jeuk bij haar.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:53

Misschien bij een boer uit de buurt vragen of hij met de voerwagen een bult langs kan komen brengen? Hopelijk vindt je een oplossing voor het probleem lijkt mij erg lastig,

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:01

Hier ook 1 die niet genoeg uit het hooi kan halen ( oudere pony en slecht gebit) krijgt nu schep speedibeet met grasmix en 18 plus granen en dat wordt geweekt, is er gek op en gaat nu heel goed.
Heb begrepen dat lucerne eigenlijk wat te fijn is tegenover de grasmix en dat dat beter is voor de prikkeling van de darmen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 09:03

othelloster schreef:
Misschien bij een boer uit de buurt vragen of hij met de voerwagen een bult langs kan komen brengen? Hopelijk vindt je een oplossing voor het probleem lijkt mij erg lastig,

Maar waar moet je dat kwijt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:06

Ik heb me er ook bij nee gelegt. Krijgt 2 scheppen seniores per dag erbij.
Ik zet het ook gewoon voor de box.
Gaat altijd goed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:09

Heb je heet water op stal ? Dan kun je de SP in een uurtje gebruiksklaar hebben . Mix dat dan met je lucerne .
Of je neemt speedi beet van Pavo dat is in paar minuten goed . Ook mixen met lucerne .

Hooi bak in de hoek maken door 2 u profielen te bevestigen en dan een plank er tussen schuiven ...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 09:26

Speedibeet eet ze niet, al mik ik er appelsap doorheen, ze trekt dr neus dr voor op.. Ik dacht dat SP 6 uur moest staan? Wij hebben heet water, dus dat zou makkelijk gaan, ben toch altijd wel een uurtje aan het rijden.