De proppen die mijn shetruin dus maakt (die met een gat waar geen kies zit) zijn inderdaad vrij klein, worden groter naarmate hij langer niet door de tandarts is gezien, maar hij verspilt ook wel graag zijn hooi. Dat wil zeggen; hooi uit fijnmazig hooinet trekken, op grond laten liggen (incl. wat propjes) en daar vrolijk in gaan piesen. Als ik mijn 2 shetten 'te veel' hooi in het net doe, verspillen ze erg veel. Doe ik er minder in, dan vreten ze alles op, ook vanaf de grond en ook de proppen.
@ TS: jammer dat de oorzaak nog niet gevonden is
@ superpony: shet mankeert verder niets, nada noppes, maar € 1000,00 of iets in die buurt neertellen voor iets waar hij eigenlijk weinig tot geen last van heeft (pony ziet er super uit, niet te dun, niet te dik, glanzende vacht, helemaal prima) vind ik ook zonde. Als je het nu over een levensreddende operatie of ingreep hebt, dan vind ik het een ander verhaal met andere afwegingen. Maar als een brug. kroon of implantaat-kies zoveel zou moeten kosten, dan laat hem maar proppen maken zou ik zeggen, dan komt de tandarts maar iets vaker.