PaulinBijoux schreef:Een jong paard, en zeker zo een zwaar gebouwd paard als die van jou, moet erg wennen aan het ruitergewicht. Meestal gooien ze bijna al het gewicht van de ruiter op de voorhand. Het is dus zaak om het paard direct te leren dat het gewicht naar de achterhand moet.
De makkelijkste manier hiervoor is inderdaad overgangen maken, het liefste voorwaarts neerwaarts. Hij mag best iets over zijn tempo lopen. Vooral rechtdoor willen en schakelen, in de voorwaarts neerwaarts houding. Pas als hij dit in stap en draf goed doet ben je toe aan galop, en pas als hij galop goe doet kan je beginnen met figuren maken.
Het voelt heel vreemd in het begin om zonder stuur op je paard te zitten, maar het gaat je heel veel tijd schelen om eerst de rug en achterhand te activeren dan als je eerst het stuur erop zet. Sturen kan namelijk ieder paard met een active achterhand, terwijl paarden zonder active achterhand verdomd moeilijk te sturen zijn.
Probeer het eens een aantal keer, en ga pas weer sturen zodra je voorwaarts neerwaarts ontspannen kan lopen. Geloof me, je stuurprobleem zal dan voor 80% weg zijn.
Oehh super bedankt hier heb ik iets aan voor als het heele medise ( omgawd kan dit woord niet spellen lol) probleem uitgezocht is. Ik neem zoiezo alle tips mee maar dacht zelf eerlijk gezegd eerst rem.. nou die doet het lol dan stuur en dan pas gas maar zoals jij het uitlegd klinkt het heel logish. Moet ik alleen eventjes zorgen dat toevallig niet een van de andere meiden ook rijd want anders tankt hij er mischien overheen, hahaha. Is het dan zo dat het in draf ook makkelijker voor ze is om de balans te bewaren ?