Bloedarmoede; hoe snel verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:33

Heel slim... En hoe stel je je dat voor als er al 4 DA's bij zijn geweest? Nr. 5 bellen?
Ik heb zelf ook voldoende verstand om binnen grenzen zelf verder te zoeken en dit ligt erg voor de hand gezien haar geschiedenis. En NOG STEEDS is mijn vraag niet beantwoord, maar wordt er allerlei kul bijgesleept.[/quote]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb ik je vraag al beantwoord.....

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:04

vraagteken schreef:
Heel slim... En hoe stel je je dat voor als er al 4 DA's bij zijn geweest? Nr. 5 bellen?
Ik heb zelf ook voldoende verstand om binnen grenzen zelf verder te zoeken en dit ligt erg voor de hand gezien haar geschiedenis. En NOG STEEDS is mijn vraag niet beantwoord, maar wordt er allerlei kul bijgesleept.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb ik je vraag al beantwoord.....[/quote]

6 weken voordat het werkt? Lijkt me niet. Toen de dierenarts Haemolytan voorschreef kreeg ze het überhaupt maar 4 weken, dus dan lijkt het me een erg domme dierenarts.

Djilna

Re: Bloedarmoede; hoe snel verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:19

Ongeveer 4-8 dagen

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:20

Djilna schreef:
Ongeveer 4-8 dagen

Dank je! _/-\o_

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:39

Kan je niet een goede vitaminen/mineralenkorrel gaan geven? Dan heb je iets blijvends wat voor altijd resultaat geeft waarschijnlijk? En is alles in balans gezet? en dan je krachtvoer langzaam afbouwen. Als je dan toch te weinig energie krijgt kan je olie doen als energie bron (moeten ze wel erg aan wennen) of lijnzaadvlokken. En verder niet teveel doen als onbeperkt hooi geven?

En inderdaad als ze echt klachten hebben kan het snel werken zn middel:) Weet je meteen of het zo is. Maar als ze het echt heel hard nodig hebben kan het ook iets langer duren voor je resultaat ziet. Zou denken gebruik zeker 2 weken dan moet je wel verschillen gaan zien. Kan ook maar minimaal zijn hoor!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:58

Science90 schreef:
vraagteken schreef:
Ik heb zelf ook voldoende verstand om binnen grenzen zelf verder te zoeken en dit ligt erg voor de hand gezien haar geschiedenis. En NOG STEEDS is mijn vraag niet beantwoord, maar wordt er allerlei kul bijgesleept.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb ik je vraag al beantwoord.....

6 weken voordat het werkt? Lijkt me niet. Toen de dierenarts Haemolytan voorschreef kreeg ze het überhaupt maar 4 weken, dus dan lijkt het me een erg domme dierenarts.[/quote]

Je hebt het nu toch niet over Haemolytan? Je hebt het over Red Cell.... voedingssupplementen hebben minimaal 4 tot 6 weken de tijd nodig voordat ze optimaal werken.
Maar goed. Jij hebt het antwoord wat je graag wilde horen, 6-8 dagen, dus succes ermee.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:04

vraagteken schreef:
Je hebt het nu toch niet over Haemolytan? Je hebt het over Red Cell.... voedingssupplementen hebben minimaal 4 tot 6 weken de tijd nodig voordat ze optimaal werken.
Maar goed. Jij hebt het antwoord wat je graag wilde horen, 6-8 dagen, dus succes ermee.

Uhh, ja en? Het zijn allebei geen medicijnen, je kunt ze zo (in Nederland) online bestellen zonder DA verklaring.

HAEMOLYTAN
SAMENSTELLING:
* Water
* Glucose
* Premix van vitaminen en sporenelementen

GEHALTE AAN INHOUDSSTOFFEN:
ruw eiwit 0,7%,
calcium 0,02%,
ruwe as 1,80%,
fosfor 0,01%

GEHALTE AAN TOEGEVOEGDE STOFFEN/kg:
ijzer 4.400 mg, koper 250mg,
zink 5.000mg, kobalt 15mg,
vitamine B1 1.500mg, vitamine B2 1.000mg, vitamine B6 1.000mg, vitamine B12 15.000mcg, nocitinezuur 1.000mg, folinezuur 1.000mg
Ca-pantothenaat 1.000mg, vitamine K3 250mg

RED CELL
Bevat per liter:

Kalium 3 382 mg
Magnesium 676,4 mg
Zwavel 8455 mg
Eiwit 8 %
Vezels 2 %
Vetten 1 %
Ash 3,5 %

Ijzer 10146 mg
Selenium 21,98 mg
Koper 1217,52 mg
Kobalt 67,64 mg
Mangaan 1318,98 mg
Zink 3 720,2 mg
Jodium 8,455mg

Vitamine A 845 500 IE
Vitamine D3 118 370 IE
Vitamine E 1183,7 IE
Vitamine B12 4 058,4 mg
Vitamine B1 1 014,6 mg
Riboflavine (B2) 845,5 mg
Vitamine B6 270,56 mg
Menadione 84,55 mg
Folic Acid 236,74 mg
Biotin 0,68 mg
Choline 6 764 mg
D - Pantothenic Acid 1623,36 mg

Grotendeels overeenkomstig niet? En nou niet gaan roepen dat in de een veel meer zit dan in de andere, want je geeft verschillende doseringen, waardoor ze heel dicht bij elkaar uit komen.

Overigens heb je om bloedarmoede op te lossen in eerste plaats ijzer nodig, dus het is niet echt zinnig om dan te beginnen over het middel waarin dat wordt aangeboden, slaat kant noch wal.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:11

Ik snap je laatste zin niet, maar ik vind jouw manier van reageren bijzonder vijandig overkomen. Dus, succes ermee, en haal uit alle adviezen wat je wilt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:25

Eh TS. Je hebt niet in 1e plaats ijzer nodig. IJzertekort is nl zeer zeldzaam bij paarden (in NL). Een tekort aan rode bloedcellen is eerder een probleem. En dan kom je op een aanvulling met B vitamines.

De mensen hier bedoelen het goed, ik vind je reactie op hun posts ook uiterst onvriendelijk en kortaf..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:35

Dat komt omdat ts iets wil horen wat je niet kunt zeggen, bij het ene paard gaat het sneller dan de andere en de hare is al in slechte conditie. En wij kunnen niet lezen. Ts, je hebt zonder meer het beste met je paard voor want je hebt er al genoeg ingestopt, financieel. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat je zegt alles te weten want het vorige middel hielp ook snel en dit middel komt heel dicht in de buurt, dan heb je je antwoord toch en snap ik je vraag niet. Als het weer hetzelfde verhaal als toen is dan kun je dus in dezelfde tijd verbetering verwachten en anders paard op pensioen want je wilt er geen da meer bij hebben.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:38

Djilna schreef:
Eh TS. Je hebt niet in 1e plaats ijzer nodig. IJzertekort is nl zeer zeldzaam bij paarden (in NL). Een tekort aan rode bloedcellen is eerder een probleem. En dan kom je op een aanvulling met B vitamines.

De mensen hier bedoelen het goed, ik vind je reactie op hun posts ook uiterst onvriendelijk en kortaf..

En wat heb je nodig om voor de rode bloedcellen om te functioneren: ijzer. Want zonder ijzer is er ook geen hemoglobine. Als je vitamine B tekort hebt, dan heb je het over megaloblastaire anemie.

Het zal best onaardig overkomen, maar ik ben het zat dat mensen hun mening op internet donderen zonder biochemische achtergrond én al met al niet eens mijn vraag kunnen beantwoorden. Als er nou een discussie ontstaat omdat er verschillende onderbouwde meningen over de opname van ijzer in het bloed samenkomen, dan vind ik dat prima, maar geen gekachel van 'bel een DA' en als ik mensen wijs op hun eigen fouten met uitvluchten komen als 'ja maar, dat is een supplement'. Ja, dat is Haemolytan net zo goed, geen medicijn.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:40

bigone schreef:
Dat komt omdat ts iets wil horen wat je niet kunt zeggen, bij het ene paard gaat het sneller dan de andere en de hare is al in slechte conditie. En wij kunnen niet lezen. Ts, je hebt zonder meer het beste met je paard voor want je hebt er al genoeg ingestopt, financieel. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat je zegt alles te weten want het vorige middel hielp ook snel en dit middel komt heel dicht in de buurt, dan heb je je antwoord toch en snap ik je vraag niet. Als het weer hetzelfde verhaal als toen is dan kun je dus in dezelfde tijd verbetering verwachten en anders paard op pensioen want je wilt er geen da meer bij hebben.

Ik vertrouwde destijds nog op de DA en heb totaal niet gelet op de tijd die verstreek. Ik denk ongeveer 5 dagen, maar ze heeft ook meteen een goudprik gehad met veel ijzer, dus daar kan het net zo goed van komen.

En paard gaat niet op pensioen.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:45

Science90 schreef:
Djilna schreef:

En wat heb je nodig om voor de rode bloedcellen om te functioneren: ijzer. Want zonder ijzer is er ook geen hemoglobine. Als je vitamine B tekort hebt, dan heb je het over megaloblastaire anemie.

Het zal best onaardig overkomen, maar ik ben het zat dat mensen hun mening op internet donderen zonder biochemische achtergrond én al met al niet eens mijn vraag kunnen beantwoorden. Als er nou een discussie ontstaat omdat er verschillende onderbouwde meningen over de opname van ijzer in het bloed samenkomen, dan vind ik dat prima, maar geen gekachel van 'bel een DA' en als ik mensen wijs op hun eigen fouten met uitvluchten komen als 'ja maar, dat is een supplement'. Ja, dat is Haemolytan net zo goed, geen medicijn.

Jij weet helemaal niets van mijn achtergrond, want heel toevallig denk ik dat ik door mijn opleiding geneeskunde en farmacologie er meer vanaf weet dan jij..... ;)
En dan nog, als je niet al die meningen wilt horen, moet je het vooral op Bokt zetten.... :Y)
Maar het gaat voornamelijk over je manier van reageren, de mensen hier proberen je te helpen en jij brandt iedereen stuk voor stuk af. Vraag dan niets....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:41

Ts, laat het paard dan weer zo'n spuit geven en behandel met dat andere spul dan creeer je dezelfde omstandigheden. Mocht het helpen en je stopt en het paard valt weer terug. Dan weet je dat het paard een probleem heeft en zul je toch weer verder moeten zoeken naar een da die misschien wel te vertrouwen is?? Want het paard gaat niet met pensioen dus zal je verder moeten zoeken.
En ik ben het met de anderen wel eens dat je een zeer kort lontje bezit. Misschien toh ook zelf even tot 10 tellen voor je zo fel antwoord, schiet niemand iets mee op ondanks dat jij denkt met een stel onnozele figuren te maken te hebben. Ik hoop het beste voor je paard en dat het helpt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:55

om bloedarmoede op te lossen moet je eerst eens gaan zoeken waarom die bloedarmoede er is.
Nogmaals...dat komt zelden door voedingsfouten.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:05

geerke schreef:
om bloedarmoede op te lossen moet je eerst eens gaan zoeken waarom die bloedarmoede er is.
Nogmaals...dat komt zelden door voedingsfouten.

Helemaal mee eens. Een paard krijgt niet zomaar bloedarmoede. Dat moet een oorzaak hebben, zeker als het weer terug komt. Je zegt dat je paard slappe mest heeft, zit daar geen bloed bij?
En als je geen vertrouwen hebt in de dierenartsen die thuis komen, maak je een afspraak in een kliniek, waar het dier eens goed door de molen gehaald kan worden.
Maar ben van mening dat diarree van verhuizen een dag of nou uiterlijk 2 mag duren en dan moet de mest wel weer wat normaler worden. Anders moet je je afvragen of je het dier wel naar de juiste plek hebt verhuisd......

Zinzi11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:47

Ik kan me vorige berichten van je nog herinneren en naar mijn inzien loop je al een hele poos te tobben met je paard zonder dat je echt weet wat het is, volgens mij stop je er ook van alles in van medicijnen tot vitaminen en weet ik veel wat. Als je zoals je zelf beweerd er zoveel verstand van hebt zou je wel beter moeten weten. Praat jij je paard niet ziek vraag ik me dan af als er in al die tijd geen bewijs is gevonden waar ze last van heeft. Een hoestje, pufje of snotje hoeft niet betekenen dat haar longen aan gort zijn. Een scheet of dunne mest hoeft niet perce te betekenen dat haar darmen niet meer werken..... En dan vraag je hier advies laat dan ook nette antwoorden achter want iedereen probeert zijn of haar goedbedoelde advies aan je te geven.
Ik hoop desalniettemin dat je hier je antwoord zult vinden op je vragen en dat je paard in jouw ogen opknapt.