Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vraagteken schreef:Heel slim... En hoe stel je je dat voor als er al 4 DA's bij zijn geweest? Nr. 5 bellen?
Ik heb zelf ook voldoende verstand om binnen grenzen zelf verder te zoeken en dit ligt erg voor de hand gezien haar geschiedenis. En NOG STEEDS is mijn vraag niet beantwoord, maar wordt er allerlei kul bijgesleept.
Science90 schreef:vraagteken schreef:Heel slim... En hoe stel je je dat voor als er al 4 DA's bij zijn geweest? Nr. 5 bellen?
Ik heb zelf ook voldoende verstand om binnen grenzen zelf verder te zoeken en dit ligt erg voor de hand gezien haar geschiedenis. En NOG STEEDS is mijn vraag niet beantwoord, maar wordt er allerlei kul bijgesleept.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb ik je vraag al beantwoord.....
vraagteken schreef:Je hebt het nu toch niet over Haemolytan? Je hebt het over Red Cell.... voedingssupplementen hebben minimaal 4 tot 6 weken de tijd nodig voordat ze optimaal werken.
Maar goed. Jij hebt het antwoord wat je graag wilde horen, 6-8 dagen, dus succes ermee.
Djilna schreef:Eh TS. Je hebt niet in 1e plaats ijzer nodig. IJzertekort is nl zeer zeldzaam bij paarden (in NL). Een tekort aan rode bloedcellen is eerder een probleem. En dan kom je op een aanvulling met B vitamines.
De mensen hier bedoelen het goed, ik vind je reactie op hun posts ook uiterst onvriendelijk en kortaf..
bigone schreef:Dat komt omdat ts iets wil horen wat je niet kunt zeggen, bij het ene paard gaat het sneller dan de andere en de hare is al in slechte conditie. En wij kunnen niet lezen. Ts, je hebt zonder meer het beste met je paard voor want je hebt er al genoeg ingestopt, financieel. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat je zegt alles te weten want het vorige middel hielp ook snel en dit middel komt heel dicht in de buurt, dan heb je je antwoord toch en snap ik je vraag niet. Als het weer hetzelfde verhaal als toen is dan kun je dus in dezelfde tijd verbetering verwachten en anders paard op pensioen want je wilt er geen da meer bij hebben.
Science90 schreef:Djilna schreef:Eh TS. Je hebt niet in 1e plaats ijzer nodig. IJzertekort is nl zeer zeldzaam bij paarden (in NL). Een tekort aan rode bloedcellen is eerder een probleem. En dan kom je op een aanvulling met B vitamines.
De mensen hier bedoelen het goed, ik vind je reactie op hun posts ook uiterst onvriendelijk en kortaf..
En wat heb je nodig om voor de rode bloedcellen om te functioneren: ijzer. Want zonder ijzer is er ook geen hemoglobine. Als je vitamine B tekort hebt, dan heb je het over megaloblastaire anemie.
Het zal best onaardig overkomen, maar ik ben het zat dat mensen hun mening op internet donderen zonder biochemische achtergrond én al met al niet eens mijn vraag kunnen beantwoorden. Als er nou een discussie ontstaat omdat er verschillende onderbouwde meningen over de opname van ijzer in het bloed samenkomen, dan vind ik dat prima, maar geen gekachel van 'bel een DA' en als ik mensen wijs op hun eigen fouten met uitvluchten komen als 'ja maar, dat is een supplement'. Ja, dat is Haemolytan net zo goed, geen medicijn.
geerke schreef:om bloedarmoede op te lossen moet je eerst eens gaan zoeken waarom die bloedarmoede er is.
Nogmaals...dat komt zelden door voedingsfouten.