Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
deflin schreef:ik zou eerst kijken wanneer je er een handje vol paracetamol in knalt of die het dan nog doet. reageert hij op de paracetamol en stopt het is het pijn en is het dan de vraag dan waar het weg komt , rug,nek . doet hij het nog steeds denk ik idd ook aan iets neurologisch.
salitka schreef:Ik zou de rug laten checken, idd niet door een dierenarts maar osteopaat
Joolien schreef:Daar dachti k ook al aan, ik zou dit wel in overleg met de da doen en dan geen paracetamol maar bute. Dan heb je betrouwbare resultaten. Al weet ik niet of dit heel veilig is bij zon paard want hij lijkt flink hinder te ondervinden en ik denk dat het niet heel moeilijk te zien is dat dit paard pijn heeft.
Ik zou hem laten onderzoeken op de kliniek, kreupelheidsonderzoek, foto's etc.
arwen21 schreef:Joolien schreef:Daar dachti k ook al aan, ik zou dit wel in overleg met de da doen en dan geen paracetamol maar bute. Dan heb je betrouwbare resultaten. Al weet ik niet of dit heel veilig is bij zon paard want hij lijkt flink hinder te ondervinden en ik denk dat het niet heel moeilijk te zien is dat dit paard pijn heeft.
Ik zou hem laten onderzoeken op de kliniek, kreupelheidsonderzoek, foto's etc.
Waaruit maak je op dat hij pijn heeft? Als ik hem bekijk, vind ik dat het meer op een soort tics lijkt.
Dan hoeft hij niet per se pijn te hebben?
Ga het alleszins wel overleggen met mijn dierenarts of zij het zinvol vindt om eerst eens pijnstiller te proberen, of toch maar direct naar het ziekenhuis. Ik zal helaas nog een paar dagen geduld moeten hebben om haar te contacteren want ze is in verlof tot eind deze week..
Moest hij echt pijn hebben (wat ik uiteraard ten zeerste hoop dat dat niet zo is), zou zijn eetlust dan ook niet minder zijn?
Hij eet schat ik zo'n 20kg hooi per dag..
deflin schreef:ik zou eerst kijken wanneer je er een handje vol paracetamol in knalt of die het dan nog doet. reageert hij op de paracetamol en stopt het is het pijn en is het dan de vraag dan waar het weg komt , rug,nek . doet hij het nog steeds denk ik idd ook aan iets neurologisch.
switt schreef:deflin schreef:ik zou eerst kijken wanneer je er een handje vol paracetamol in knalt of die het dan nog doet. reageert hij op de paracetamol en stopt het is het pijn en is het dan de vraag dan waar het weg komt , rug,nek . doet hij het nog steeds denk ik idd ook aan iets neurologisch.
Huhh whutt.... bedoel je serieus dat je TS adviseert paracetamol aan haar paard te geven![]()
Ts, het beste kun je je paard meenemen naar een goede dierenartsenpraktijk. Bokt heeft je paard niet in het echt gezien en niet voor dierenarts gestudeerd.
jobamara schreef:Doet me denken aan het paard van een kennis. Probleem kwam vooral naar voren als hij in de wei stond te grazen, als je hem dan liet lopen was hij vreemd kreupel en sloeg ook met hoofd. Bleek een breuk in nekwervel, 6 weken stal hooi en voer op borsthoogte en stappen ad hand. Hierna heel langzaam weidegang weer opgevoerd.
Joolien schreef:Paarden zijn vluchtdieren, die laten pijn niet zo snel zijn en lopen er vaak ook doorheen, dus daar zou ik niet al te veel op vasthouden.
Kan ook een oude breuk zijn die niet goed is terug gegroeid bijvoorbeeld.
geerke schreef:bij het laatste filmpje zie een gewoon paard...bij die twee andere filmpjes een paard met een enorm probleem,maar waar en hoe en waarom,geen idee...vind het er absoluut niet goed uitzien,dat rare gestrekte staan.
geerke schreef:bij het laatste filmpje zie een gewoon paard...bij die twee andere filmpjes een paard met een enorm probleem,maar waar en hoe en waarom,geen idee...vind het er absoluut niet goed uitzien,dat rare gestrekte staan.