Djoopie schreef:Pfff het zijn kennelijk zoveel wormen dat ze er nog steeds massaal uitkomen? Is dit normaal?
Ga zo voor een second opinion nog even een andere veearts bellen denk ik.
Hoe is je paard eronder? Ziek? Temperatuur? Heb je al met Equest behandeld?
Wat je paard nu heeft, is "wintercyathostominose". Je paard heeft vorige zomer waarschijnlijk heel veel larven opgenomen die in september in de darm in winterslaap zijn gegaan. Die komen er dan zo eind winter/begin voorjaar allemaal tegelijk uit. Dat kan ontzettend veel schade geven aan de darm. Ik zou een goede kliniek bellen en hen om advies vragen. Zolang de larven in de darmwand zitten, zie je ook helemaal niets aan je paard. Hij is dan gewoon fit, niet mager etc.
Je kan met geen mogelijkheid nu nog zeggen hoeveel larven het paard vorige zomer heeft opgenomen, dus je weet ook niet hoe ernstig de besmetting nu is. Het enige wat je kan doen is er heel snel bij zijn als je paard ziek wordt en aan de diarree gaat en gelijk ondersteunend behandelen. Dit kan echt heel gevaarlijk zijn. Ik zou zo vaak mogelijk de temperatuur van je paard meten en de consistentie van de mest in de gaten blijven houden.