pony kan niet zelf opstaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pony kan niet zelf opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:53

Kan ook dat ie vast lag in de deken omdat ie heeft lopen schoppen of proberen op te staan. Sterkte iig.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:05

Het klinkt wel zorgwekkend.Is het een veulen wat je zelf gefokt hebt of heb je hem gekocht?
Veel sterkte in ieder geval er mee.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:05

Ik volg even mee, intressant geval.
De meeste klachten had mijn paard alleen kon die nog wel staan en dat was ook een leverbot besmetting. Daar is hij voor behandelt en van genezen.

Mijn paard was al volwassen en die van jou is nog jong dus misschien dat hij daarom sneller moe is.
Die van mij wou gewoon niet meer lopen was ook moe.

Ik ben benieuwd naar de uitslagen van het bloedonderzoek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 13:06

Ik heb hem gekocht. Hij wordt twee in mei.
Hij eet in elk geval goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:57

doet mij een beetje denken aan een ander topic...ook een jong beestje wat niet meer kon opstaan....maar die at geloof ik niet.Is bezweken aan een fikse worminfectie.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:03

Ik hoop dat de uitslag meevalt. Wens je voor nu sterkte.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:07

Ik vind het wel raar dat je dit weekend zo moet blijven met een pony die niet overeind komt. Ik neem aan dat jij ook zal moeten slapen. Wel knap dat je hem overeind krijgt. Ik zag dat je ook zelf fokt, misschien is het een idee om haar een birthalarm om te doen. Weet niet precies hoe ze werken, maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat hij afgaat als een paard een bepaalde tijd ligt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:58

Nicje87 schreef:
Ik vind het wel raar dat je dit weekend zo moet blijven met een pony die niet overeind komt. Ik neem aan dat jij ook zal moeten slapen. Wel knap dat je hem overeind krijgt. Ik zag dat je ook zelf fokt, misschien is het een idee om haar een birthalarm om te doen. Weet niet precies hoe ze werken, maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat hij afgaat als een paard een bepaalde tijd ligt.

Van Bokt moet iedereen tegenwoordig direct zijn paard opladen en op een dierenkliniek zetten.
Waar is het vertrouwen van de dierenarts tegenwoordig als hij zegt dat het dier wel thuis kan blijven.

Pony van ts heeft vitamine spuit gehad, pijnstillers en ontstekingsremmers.
En zo te lezen is ts geen kind van 12 en zal zij gerust de DA bellen mocht de toestand verslechteren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 17:59

Birth alarm heb ik niet en hij mag best liggen.
Kreeg de keuze van de arts om naar kliniek te gaan, maar ik wil zo'n slappe pony niet op de trailer doen
Vee arts gaf me gelijk
Ze kunnen daar toch niet meer doen dan hier.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:10

Cowgirl schreef:
Nicje87 schreef:

Van Bokt moet iedereen tegenwoordig direct zijn paard opladen en op een dierenkliniek zetten.
Waar is het vertrouwen van de dierenarts tegenwoordig als hij zegt dat het dier wel thuis kan blijven.

En zo te lezen is ts geen kind van 12 en zal zij gerust de DA bellen mocht de toestand verslechteren.

Ik trek zowel da als TS niet in twijfel hoor! Ik bedoelde mijn post absoluut niet aanvallend en excuses als jij je als mede forum gebruiker aangevallen naar ts toe voelde. Alleen zou ik het doodeng vinden. Maagkantelingen, vastliggen enz. In het achterhoofd.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 18:21

Ik ben gewoon bij hem dus vast liggen zal niet gebeuren. Hij staat in een stal van 6x4 en is zelf maar 110 cm.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:38

Citaat:
Ik trek zowel da als TS niet in twijfel hoor! Ik bedoelde mijn post absoluut niet aanvallend en excuses als jij je als mede forum gebruiker aangevallen naar ts toe voelde. Alleen zou ik het doodeng vinden. Maagkantelingen, vastliggen enz. In het achterhoofd.

Ik voel me niet aangevallen hoor :P Het valt alleen de laatste tijd erg op dat men niet meer vertrouwt op het advies van de da als deze het dier thuis wil laten. Waar ikzelf ook zoveel mogenlijk zou voor kiezen, verhuizen is ook een hoop stress en beestje is al ziek.
Ik denk ook niet dat de dierenarts zijn bedje naast de box gaat zetten dus de kans dat het daar misgaat is ook aanwezig.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 11:42

Hij heeft een paar keer gelegen vannacht. Na een half uur weer opgetild.
Hij eet nog steeds prima. Veearts komt vanmiddag morgen keer kijken.
Zijn ogen lijken minder geel, maar hij blijft slap.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:41

Heb je nog om die Sedochol en spierversterkers gevraagd?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:47

idd, op de kliniek gaan ze ook gewoon naar huis om te slapen hoor...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:56

[/quote]

En zo te lezen is ts geen kind van 12 en zal zij gerust de DA bellen mocht de toestand verslechteren.[/quote]

Ik trek zowel da als TS niet in twijfel hoor! Ik bedoelde mijn post absoluut niet aanvallend en excuses als jij je als mede forum gebruiker aangevallen naar ts toe voelde. Alleen zou ik het doodeng vinden. Maagkantelingen, vastliggen enz. In het achterhoofd.[/quote]

een maagkanteling bij een paard?Kan dat?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 13:02

Vee arts is net weer geweest.
Hij vindt hem iets beter dan gister
Ogen zijn weer meer wit ipv geel.
Hij wil even afwachten op de uitslag van de bloed test. Hij zegt terecht: we kunnen er wel van alles instoppen nu, maar zolang we niet weten hoe of wat, gaan we niet teveel chemische spullen instoppen.
Pony staat nu al weer een tijdje en eet als een dij

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:03

o.k...goed nieuws dus!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:10

Wat fijn dat hij goed eet! En dat hij hem al wat opgeknapt vindt. Hopelijk zet dit door!

@ Geerke, dat heb ik mij ooit weleens laten vertellen, maar ik heb net gezocht met mijn grote vriend google en ik vind voornamelijk info over maagkantelingen bij honden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:13

dacht ik ook...bij honden(grote rassen vooral)Maagruptuur kan wel bij paarden.Overeten en dan knapt de maag,maar gelukkig is dat hier niet het geval.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:14

Ik heb er nog nooit van gehoord in elk geval.
Maagoverlading wel, als er geen voedselpassage is, maar als hij zo goed eet en mest, is daar ook geen sprake van gelukkig!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 10:11

Weinig verandering. Hij heeft niet gelegen vannacht.
Eet nog steeds prima. Morgen hopelijk uitslag van de bloed test

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:29

Blijft vaag, maar iig. voor nu fijn dat ie niet verder verslechtert, TS.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:49

Ik vind dat je alleen idioot lang op een bloeduitslag moet wachten.Daar zijn ze hier bij ons gelukkig sneller mee.Ik zou er gek van worden.
Ik vind het toch nog steeds zorgwekkend klinken en hoop dat je snel iets te horen krijgt.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:58

Kan misschien leverbot zijn of misschien is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Als hij zwak is en zijn been zat vast misschien wat spieren zeer gedaan dat in combinatie met zwakte en wormen misschien ?
Druivensuiker wil hier nog wel eens helpen de hele zwakke dieren op de been te krijgen, ik heb een dwergje wat uitgedroogd en uitgehongerd was, kon de eerste dag alleen maar liggen. Steeds spuitje met druivensuiker in warm water opgelost gegeven en daar knapte ze snel van op.
Sterkte ! Ben benieuwd naar de bloeduitslag