Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lady62 schreef:Hallo ik ken Bartje al jaren en het scheef lopen met zijn hals en hoofd doet hij ook al jaren.
Hij is netjes beleerd geweest en deed het toen niet.
Lang geleden is hij eens uitgeleend geweest en toen hij terug kwam was het een hoopje ellende.
Hij was aardig stuk gereden en erg stijf daarna hield hij altijd met rijden zijn hoofd scheef.
Ook al heeft hij heel lang overgewicht gehad en moet zeggen dat hij heel erg is afgevallen compliment daarvoor.
Kun je niet even contact opnemen met de vorige eigenaar die ken ik en de eigenaar daarvoor ook.
Het is een hele lieve pony maar bij de vorige eigenaar ging hij aldoor aan de kletter als je hem met bit reed.
Ik weet dit omdat hij bij mij op stal heeft gestaan.
Heb je meer vragen over zijn verleden dan hoor ik het wel.
Ps hij heeft ook altijd gevoelige zooltjes gehad en erg stijf in de achterhand.
lady62 schreef:Voor zover ik weet niet.
Heb in het verleden wel dit advies gegeven maar er nooit meer iets over gehoord.
Ik was bezorgd ook omdat hij een harde manenkam had en daardoor bang was voor insuline resistentie.
En helaas zit je nu met een hoefbevangen paardje tip geef hem geen kuil maar gewone hooi en niets waar suiker in zit kijk ook uit met gras.
Rindin schreef:Voer is slechts in 54% van de gevallen oorzaak van hb... Dat moet onderzocht worden. In een aantal gevallen kan dieet juist averechts werken. Dus ook dat eerst door DA uit laten zoeken!