Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
steflyn schreef:Wat is de noemer van zwaar? Zij wordt op heden nog vw-nw getraind dit half u a 3kwartier. (kilometers maken, zoals wij dit heten) Soms zijn er dagen langer, waarbij we de opgerichtheid er wat bijnemen.
Maar na een jaar onder hetzadel zou een half uur a 3 kwartier rijden niet te zwaar moeten zijn. Zeker niet zo zwaar dat ze er van af gaat vallen, in principe zou ze dat zelfs moeten redden op enkel goede kwaliteit hooi.
Toen eens gekeken (ik reed toen nog niet en paard was gezond), en besloten slobber bij te voeren. Hij knapte er echt van op!Gentlegiant schreef:Continu hooi lijkt in mijn ogen zoveel hooi als dat er nog genoeg ligt bij de volgende voerbeurt dus onbeperkt ip toch?
Verder zou ik misschien toch kijken naar de spullen van effektri
steflyn schreef:Iedereen die mijn rijden in twijfel stelt, vraag ik mij eerlijk gezegd af, of deze zelf al eens met zo een dressuurlijn gereden hebben. Daarbuiten heb ik wekelijks nog training met al onze paarden bij mijn trainer. Dus ik wordt kort opgevolgd.
Op de weide plaatsen is op heden geen mogelijkheid, onze weide is momenteel een modderpoel en wordt binnenkort opnieuw gezaaid, zodat deze paarden in het voorjaar lekker op hun weide kunnen. Wij gaan geen sportpaarden op heden in de modder laten ploeteren.
Ik denk dat er weinig sportpaarden zijn buiten van professionele mensen die zoveel uur in vrijheid buiten kunnen zoals jullie verwachten. Vele gaan id stapmolen, paddock, 1u buiten en rijden.
Ik ga inderdaad de olie proberen die vele aanraden en ik ga de voeding eens bekijken dat sommige hebben voorgesteld. Dit was ook mijn vraag.
Nouvel schreef:Met maismeel zou ik uitkijken bij een paard dat als snel heet is, mijn ervaring is dat ze daar nog heter van kunnen worden.

steflyn schreef:Iedereen die mijn rijden in twijfel stelt, vraag ik mij eerlijk gezegd af, of deze zelf al eens met zo een dressuurlijn gereden hebben. Daarbuiten heb ik wekelijks nog training met al onze paarden bij mijn trainer. Dus ik wordt kort opgevolgd.
Op de weide plaatsen is op heden geen mogelijkheid, onze weide is momenteel een modderpoel en wordt binnenkort opnieuw gezaaid, zodat deze paarden in het voorjaar lekker op hun weide kunnen. Wij gaan geen sportpaarden op heden in de modder laten ploeteren.
Ik denk dat er weinig sportpaarden zijn buiten van professionele mensen die zoveel uur in vrijheid buiten kunnen zoals jullie verwachten. Vele gaan id stapmolen, paddock, 1u buiten en rijden.
Ik ga inderdaad de olie proberen die vele aanraden en ik ga de voeding eens bekijken dat sommige hebben voorgesteld. Dit was ook mijn vraag.
bij sensibele paarden is gewicht altijd een aandachtspunt denk ik en zijn ze snel wat licht in gewicht. Wel lastig hoor!