Paard heeft rare klachten, wie weet de oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Re: Paard heeft rare klachten, wie weet de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:23

Cushing of lyme komen bij mij op. Of erge stress, maar dat zou je denk ik wel merken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:28

Hier een paard gehad met dezelfde klachten, ook verkeerde leverwaarden. Behandelt voor leverbot, leek iets op te knappen, echter toch weer een terugval. Na heel veel onderzoek bleek het een hartprobleem, wat zich vooral tijdens beweging uitte, te zijn, wellicht iets om in een onderzoek te nemen.

Edit: ik lees net je openingspost nog eens en echt exact dezelfde klachten, ook de gedragsverandering.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 14:11

Sorry dat ik niks meer heb laten horen, door verhuizing andere dingen erg druk geweest..
Met de pony leek het wel weer iets beter te gaan maar helaas weer een terug val. DA nog een aantal keer gebeld, we moeten eerst 3 maanden kijken of het beter wordt dmv Hepa Activ door het voer geven..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 14:14

Nog even een andere vraag; de leidende merrie uit de kudde is 18 januari naar haar nieuwe huis gegaan. Kunnen paarden haar zo erg missen dat ze nu nog steeds sloom en raar reageren?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:20

bromfiets schreef:
Ik meen eens iets gelezen te hebben over Metazoa en het kobaltgehalte. Het is te vinden op bokt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Als de klachten zijn begonnen sinds je dat voert zou je daar op kunnen laten prikken door je da, ook om het uit te sluiten.

Het magnesiumgehalte van Metazoa klopt ook niet, dat kan ook (een deel) van de klachten verklaren.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:34

Een paard kan zeker wel heimwee hebben, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit al de klachten verklaard. Zou toch nog een cushing test laten doen. Hoe sneller je erbij bent en hoe sneller je dan aan de juiste medicatie kunt beginnen hoe sneller je paardje misschien weer opknapt.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 16:07

Ik ben gestopt met metazoa voeren en ben weer overgestapt op Subli senior priores en basis brok..