Overal schuurplekken (geschoren paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linnie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:40

Mijn paard krijgt ook schuurplekken van van alles ook van de
zweetbladen van mijn zadel.
Ik heb een fleece sjaal tussen mijn dekje en zadel. Die stop ik net tussen mijn singel en hij heeft hierdoor geen last meer van schuurplekken van mijn benen, beugelriemen enz... Sjaal is heel dun en zacht dus heeft hij echt geen last van.

Blon_D

Re: Overal schuurplekken (geschoren paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:54

Ook ik heb een soort gelijk probleem mijn ruin zijn borstkas is kaal. Heb de hele winter gespaard voor dekens van betere kwaliteit (horseware met linersysteem)en die heb ik nu ook in gebruik omdat ik bang ben dat hij anders de zomer ook een kale borstkas houd. Al mijn oude dekens (waren al behoorlijk op) zijn de container ingegaan m.u.v de regendekens die verknip ik voor het geval er een deken gemaakt moet worden.

3timesmom

Re: Overal schuurplekken (geschoren paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:07

ik volg ook even.
Mijn paard had weinig last van schuurplekken. Enkel op dr hals van de teugel die dr langs schuurt met het rijden. Maar dit was heel miniem. Toen het begon te vriezen kreeg ze het duidelijk koud en en heb ik een 2de staldeken eronder gedaan van een ander merk. Deze is helaas wel gaan schuren en nu heeft ze ook een kale borst. Dus ik denk dat je ook beter een 2de deken van hetzelfde merk kunt gebruiken.