Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
thillie schreef:Caily schreef:Ze hadden toen ik er was ook wel goede kwaliteit, leek hooi, maar kwam echt uit het plastic, en mijn paard mag dat niet vanwege diastase.
Dat het in plastic zat heb ik niet eens opgelet
[***] schreef:thillie schreef:
Dat het in plastic zat heb ik niet eens opgelet
Dat is toch echt van wezenlijk belang. Ook al lijkt het net hooi, als het uit plastic komt heeft het een ander proces doorstaan dan gewoon hooi.
tamary schreef:Caily schreef:Nou er wordt tegenwoordig op heel veel plekken kuil gevoerd, zelfs op de kliniek waar mijn paard stond hadden ze enkel kuil, en geen hooi. En laat dat nou net een plek zijn waar verzorging onwijs van belang is. Denk dat kuil inmiddels wel algemeen geaccepteerd paardenvoer is hoor, en 9/10 paarden kunnen het prima hebben.
En vermindering van de stalprijs?! WTF? Als jij ergens op stal komt dan is dat omdat het stalbeleid daar schijnbaar zo is dat jij en jouw paard daar passen. Is dat niet het geval, dan pas je je aan of zoek je iets anders. Beetje de regels gaan verbouwen... Zou tof zijn van de staleigenaren als ze je tegemoet komen in het voeren van het hooi maar vermindering van het stalgeld lijkt me echt van de zotte.
Er bestaat wel degelijk een balancer voor paarden als deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2119/45093
Dat is een soort klei, werkt inderdaad goed, maar als je echt langdurig/permanent aan dat soort middelen moet kan je beter hier een zak impactpoeder bestellen : http://www.dekoolstofkring.nl/ Ook klei met zo'n functie, eigenlijk voor koeien, maar ook veilig voor paarden. 100gram/dag en die zak is 25kg. zelfs met btw en 25 euro verzenden ben je nog maar iets van 1/5e kwijt van wat je voor naf betaald per maand.
mrie schreef:Wij laten anders ons hooi van eigen land in plastic rollen verpakken. Dat heeft te maken met hoe het hier opgeslagen wordt, beter hooi heb ik niet eerder gezien ook al komt het uit plastic.
De verpakking is een indicatie maar zegt ook niet altijd alles.
mrie schreef:Wij laten anders ons hooi van eigen land in plastic rollen verpakken. Dat heeft te maken met hoe het hier opgeslagen wordt, beter hooi heb ik niet eerder gezien ook al komt het uit plastic.
De verpakking is een indicatie maar zegt ook niet altijd alles.