Hoofdschudders gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 14:54

Moet ik even navragen, wordt vervolgd!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:57

DGK_Utrecht schreef:
xx_Lyzet schreef:
Mijne schudt horizontaal onder het rijden. Vooral begin met draven.

Dan is deelname aan het onderzoek misschien wel zinvol. Om het zeker te weten, stuur svp een mail naar hoofdschudden@uu.nl waarna we een vragenlijst sturen. Dank voor het reageren in elk geval!

Gedaan

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 22:47

Jindai schreef:
SuperAssie schreef:
Ik weet niet of mijn paard voldoet aan jullie eisen. Hij schud namelijk wel(verticaal) maar alleen tijdens rijden/longeren, nooit in vrije toestand.
Heeft last van pollenallergie en krijgt daarvoor druppels om zijn ademhaling te verbeteren(zonder die druppels krijgt hij amper lucht).

Geen idee of je er iets aan hebt of dat het schudden bij hem gewoon een tic is.

Mijn pony doet dat precies zo, ze heeft alleen voor zover ik weet geen (pollen) allergie. Geen idee of dat interessant is voor jullie...

Deze pollen-allergie-achtigen zouden allemaal potentiele kandidaten zijn, dus jullie kunnen je aanmelden waarna we een vragenlijst toesturen.

Iedereen tot dusver hartelijk bedankt voor het reageren!

carolina1278

Re: Hoofdschudders gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:58

Hier helaas ook een schudder in de lente / zomer / najaar (alleen buiten en alleen bij aan het werk).. echter nu met grote blessure dus helaas nu geen kandidaat voor jullie.. maar ben wel zeer benieuwd wat eruit gaat komen.. misschien is er tzt wel een medicijn voor hem!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:01

Ik ga even iemand op dit topic wijzen

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:36

Ik had (heb?) ook een hoofdschudder. Aantal jaren in het voorjaar en de zomer veel geschud. Ik heb dit medicijn volgens mij al eens geprobeerd vanuit België. (Hielp toen niet) Vorig jaar werd er bij mn paardje een herpes virus op zijn aangezichtszenuw geconstateerd. Hiervoor heeft hij L-lysine gekregen. Het schudden werd toen wel minder. Een paar weken terug weer getest en toen bleek het virus weg te zijn. Het is nu de vraag of hij weer gaat schudden het voorjaar. (Hoop het niet)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:53

Hoever van Utrecht mag het maximaal zijn? Hier een fjordenruin die sinds een aantal jaar flink schudt, maar enkel tijdens arbeid. Los in de wei heeft hij nergens last van. Hij reageert gelukkig heel goed op een hoofdmasker met neuslapje.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:56

De mooie kanten van bokt. Fijn dat onderzoekers en gedupeerden elkaar kunnen vinden.
Succes!

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:49

carolina1278 schreef:
Hier helaas ook een schudder in de lente / zomer / najaar (alleen buiten en alleen bij aan het werk).. echter nu met grote blessure dus helaas nu geen kandidaat voor jullie.. maar ben wel zeer benieuwd wat eruit gaat komen.. misschien is er tzt wel een medicijn voor hem!

Jammer van die blessure, ik bedoel niet omdat je paard nu niet kan meedoen aan het onderzoek, maar gewoon voor hemzelf! En voor jou natuurlijk. Hopelijk komt 'ie er snel weer bovenop!

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:52

Estherbrink1 schreef:
Ik had (heb?) ook een hoofdschudder. Aantal jaren in het voorjaar en de zomer veel geschud. Ik heb dit medicijn volgens mij al eens geprobeerd vanuit België. (Hielp toen niet) Vorig jaar werd er bij mn paardje een herpes virus op zijn aangezichtszenuw geconstateerd. Hiervoor heeft hij L-lysine gekregen. Het schudden werd toen wel minder. Een paar weken terug weer getest en toen bleek het virus weg te zijn. Het is nu de vraag of hij weer gaat schudden het voorjaar. (Hoop het niet)

We hopen het ook niet, meedoen aan ons onderzoek is fijn maar weten dat een paard gezond is, is natuurlijk nog fijner.

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:53

chocobroodje schreef:
Hoever van Utrecht mag het maximaal zijn? Hier een fjordenruin die sinds een aantal jaar flink schudt, maar enkel tijdens arbeid. Los in de wei heeft hij nergens last van. Hij reageert gelukkig heel goed op een hoofdmasker met neuslapje.

Goede vraag waar ik nu zo 1-2-3 geen antwoord op heb, ik moet dit even overleggen met de dienstdoende dierenarts. Antwoord komt morgen a.s.a.p. :-)

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:54

F_Orumster schreef:
De mooie kanten van bokt. Fijn dat onderzoekers en gedupeerden elkaar kunnen vinden.
Succes!

Dank je :-)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:17

DGK_Utrecht schreef:
carolina1278 schreef:

Jammer van die blessure, ik bedoel niet omdat je paard nu niet kan meedoen aan het onderzoek, maar gewoon voor hemzelf! En voor jou natuurlijk. Hopelijk komt 'ie er snel weer bovenop!

Dank je.. we zitten nu op 3 maanden en ik denk dat we nog wel zo'n 6-9 maanden nodig hebben..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:34

Mijne schud alleen zonder pollenmasker en alleen in zomer met fel licht..
Nu 70%uv masker en probleem is ver over... ik denk toch dat zonlichg een trigger is bij hem..verder us hij gevoelig voor stof.
Als ik hem rij met het masker kan ik gewoon rijden zonder schudden of wat dan ook. . Schudden is trouwens verticaal dan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:37

Maar hij heeft ook cushing dus denk dat andere medicatie geen optie word

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 12:20

chocobroodje schreef:

Sorry, het duurde even, maar inmiddels heb ik antwoord. De afstand tot Utrecht speelt geen rol dus ook jouw ruin zou eventueel een goede kandidaat zijn. Om praktische redenen beperken we ons wel tot paarden in Nederland (we zullen dat voor de duidelijkheid nog vermelden in de oorspronkelijke oproep).

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 12:21

tylando schreef:

Dat vraag ik even na, en dan komen we er op terug!

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 14:48

DGK_Utrecht schreef:
tylando schreef:

Dat vraag ik even na, en dan komen we er op terug!

Zoals beloofd. Voor ons onderzoek moeten paarden 'voorspelbaar' schudden, ofwel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan de longe op het moment dat we langskomen. Dus als het alleen met fel licht gebeurt is dit paard helaas geen goede kandidaat. Evengoed fijn dat je reageerde!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:07

Dan is die van mij ook geen optie... Die schudt ook op dagen en soms dagen niet ligt aan het weer. Ik ga verder met de cranio behandelingen. :) Succes met jullie onderzoek!

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 16:23

Dank je. En in elk geval fijn dat je reageerde. En jij succes met de behandelingen!

DarcoFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:18

Ik heb zojuist een mail gestuurd om Darco op te geven.

DGK_Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 11:47

DarcoFjord schreef:
Ik heb zojuist een mail gestuurd om Darco op te geven.

Bedankt voor de deelname :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:18

Ik zou niet al te lang wachten met de start van jullie onderzoek
De mijne was vandaag in alle hevigheid aan het schudden.
Dus dat voorjaar is begonnen! :j

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:27

Is de aanmelding al gesloten?

Ik heb ook een hoofdschudder, verticaal voornamelijk, wat in het voorjaar/zomer erger is. Ik heb nooit gedacht dat dit medisch zou kunnen zijn en altijd gedacht aan verzet/joligheid etc.
Ze heeft wel HKO, maar is niet kreupel o.i.d.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:51

ellepel schreef:
Ik zou niet al te lang wachten met de start van jullie onderzoek
De mijne was vandaag in alle hevigheid aan het schudden.
Dus dat voorjaar is begonnen! :j

Hazelaars staan hier al in bloei