schimmel hoe alles goed ontsmetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 08:59

Oke dat is natuurlijk ook wel logisch. Had ik inderdaad niet aan gedacht. Hij was nu net 37,8 dus al weer iets lager. Die temperatuur is mij ook alleen opgevallen doordat ze 1 dag ff slecht at. Maar maak me daar de minste zorgen om.

Die bultjes en korstje zitten mijn wel een beetje dwars. Ze waren nu net minder maar 1tje is een beetje een schijf geworden. Je kan het niet zien maar wel voelen. Ik wil nou toch wel erg graag weten wat het is. Maar ze trekken al weg zonder te wassen dus denk niet dat dit nog schimmel kan zijn...
Ik zie zaterdag mijn dierenarts nog dus dan kan ik het ook nog weer ff vragen. Want het is al de 4 of 5 keer dat ze ze heeft in 3 maanden tijd nu alleen met korstjes dan

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:38

Weet iemand hoe snel je resultaat moet zien met imaverol?

AM01

Re: schimmel hoe alles goed ontsmetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:17

Vrij snel. het wordt na de eerste keer behandelen vaak al rustiger. Zeg maar minder schilfers en als het aanslaat krijg je vaak na een paar dagen al wat stoppeltjes.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:01

AM01 schreef:
Vrij snel. het wordt na de eerste keer behandelen vaak al rustiger. Zeg maar minder schilfers en als het aanslaat krijg je vaak na een paar dagen al wat stoppeltjes.

Bedankt! Ik heb (gelukkig) nog nooit eerder schimmel gehad dus weet niet goed hoe het hoort te verlopen.
Er waren namelijk nieuwe plekken bij gekomen na het wassen. Dus ik heb na jouw reactie toch weer even met mijn dierenarts overlegt en van haar moet ik morgen weer kijken is het niet veel erger geworden, als het erger is geworden dan moet ik haar bellen. Maar zo niet dan moet ik haar nog een keer wassen met imaverol. Is het dan een vrijdag niet minder geworden dan moet ik haar weer bellen. Er hang bij ons in de omgeving dus blijkbaar een jeukende schimmel rond.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:23

Kijk ook uit met her-besmetten. Dus dat je zorgt dat je hygienisch werkt.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:30

Gea99 schreef:
Kijk ook uit met her-besmetten. Dus dat je zorgt dat je hygienisch werkt.

Ik ontsmet alles met imaverol en dettol. Dekens en stal iedere dag net alles de (longeerlijn, halster en halstertouwen) en ik was mijn handen steeds opnieuw. Veder poets ik haar nu niet om verspreiding te voorkomen.
Mijn geweldige stalgenoot helpt af en toe maar dan zorgen we wel dat ze niet meer bij haar paard komt. En ze heeft alles gewassen in haar paardenwasmachine. Vooral alle dekens.
Ik jaag iedereen weg bij mijn paard. Ik wil echt niemand besmetten :o Het is ook ondertussen bekend bij iedereen dat ze het heeft.
Laatst bijgewerkt door paardje47 op 04-02-15 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:34

Goed bezig!