Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, just saying
)
vilheide schreef:Ik zou toch even een melding van dit gebeuren maken bij het NSIJP!
Eirikur schreef:vilheide schreef:Ik zou toch even een melding van dit gebeuren maken bij het NSIJP!
En wat denk je dat die er aan gaan doen, Jolanda? Die moeite kan TS zich sparen, hoor.
Bovendien: het is niet de eerste - en vast ook niet de laatste - IJslander die wordt verkocht, waar achteraf een HB-geschiedenis aan blijkt te hangen. Ik ben er zelf ook in getuind een aantal jaar geleden. Die merrie kwam, itt. het paard waar het in dit topic om gaat, bij een gerenommeerde fokkerij vandaan en werd door een bekende, landelijk opererende VIT-trainer/instructeur verkocht.
Na de koop, waarbij ze keurig op nieuw beslag rondom stond, hebben we die meteen bij de hengst ingeleverd om te worden gedekt. Dus we kwamen er pas achter, toen we haar drachtig en wel weer op gingen halen en haar met 2 pipo de clown voorhoeven daar uit het land trokken. Toen was het natuurlijk te laat om haar per kerende post retour te sturen, dus we hebben het er maar bij gelaten. Maar het staat uiteraard wel genoteerd, en die lui gaan aan mij nooit 1 euro meer verdienen. En, wat wel eens gebeurt, als mij een betrouwbaar adres wordt gevraagd om een IJslander te kopen, noem ik deze alvast zeker niet meer, want inmiddels weet ik van een aantal meer "akkefietjes".
Edit: kleine toevoeging
vilheide schreef:Tja Erik, dat is toch erg spijtig dat zoiets zomaar kan gebeuren en bepaalde fokkers gewoon door gaan alsof het nooit gebeurt is.
Maar als er geen melding wordt gemaakt, kan er dus ook nooit wat gedaan worden tegen zo'n fokker.
Ik vind dat het stamboek er in elk geval een aantekening van moet maken en als er vaker dit soort meldingen van een fokker komen, er een sanctie opzetten.
Het stamboek mag hun ogen niet sluiten voor dit soort dingen.
Askja schreef:Wat ik mis in dit verhaal, en overigens ook in het verhaal van Eirikur: is er voorafgaande aan de koopovereenkomst wel een gedegen aankoopkeuring verricht door een (onpartijdige!!) dierenarts?