Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:ik snap niet wat castreren met veilig te maken heeft?Kan iemand mij dat uitleggen?
MaricoGraphy schreef:Dat weet ik. Zit alleen met de vraag waarom de haflinger dan nog zo lastig is qua karakter.
Hij is als jaarling gecastreerd geweest en is inmiddels bijna 21 jaar oud maar heeft zijn hele leven lang al een lastig karakter gehad.
MaricoGraphy schreef:Dat weet ik. Zit alleen met de vraag waarom de haflinger dan nog zo lastig is qua karakter.
Hij is als jaarling gecastreerd geweest en is inmiddels bijna 21 jaar oud maar heeft zijn hele leven lang al een lastig karakter gehad.
cobiie schreef:Heeft de eigenaar ook moeite met het karakter van de haf of ligt het misschien aan jou?
KimD schreef:Ah, ben je toch van mening veranderd. Gelukkig. Dat dier zal veel beter in zijn vel zitten.
daarom mijn meningsverandering. MaricoGraphy schreef:Ik had nog 1 vraagje.
Aangezien een ruin meestal wat langer doorgroeit; is het dan ook verstandiger om wat langer te wachten met zadelmak maken?
Iik wou in eerste instantie beginnen op 3 jaar met gewoon wennen aan tuig en wat hangen op het zadel. en pas op 3 en half voor de eerste keer erop gaan zitten.
) uit. Geen enkel paard zou op zo'n jonge leeftijd al bereden moeten worden. Op 3 jarige leeftijd zijn ze nog láng niet uitgegroeid, dat 3 zeer gebruikelijk is, betekend nog niet dat het juist is. Ik zelf zou er niet eerder van 4 op gaan zitten, maar dat moet je op het eind van de dag zelf weten natuurlijk
MaricoGraphy schreef:cobiie schreef:Heeft de eigenaar ook moeite met het karakter van de haf of ligt het misschien aan jou?
Ook naar de eigenaar en vooral naar de broer van de eigenaar. Hij verzorgt de dieren maar is al enkele keren betrapt p het slaan naar de paarden omdat ze niet opzij gaan ofzo.