Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:44

Ernstig of niet met al die verhalen zou ik toch een melding maken, misschien is het wel door de mishandelaar gedaan, dan zijn de juiste mensen op de hoogte ook Al is het misschien niet ernstig.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:45

Cas123 schreef:
Ik snap dat je niet alle centen hebt maar om nu meteen te zeggen dat ts dan beter geen paard had moeten kopen, want daar komt het op neer. vind ik een beetje ver gaan. Alsof heel bokt hier honderden euro's heeft liggen mocht er ooit iets gebeuren. Paard heeft tot 2 keer toe koliek gehad en de DA is duur. Vragen al snel voor een konijn 20 á 30 euro zonder iets gedaan te hebben. Ik snap dat je wat opzij moet leggen maar dat is denk ik al betaald voor de koliek. En om meteen te zeggen "arm paard" vind ik ook zo iets. Er zijn paarden die 24/7 op stal staan en daar word niets over gezegt. Ts het ziet er inderdaad schokkend uit. Succes in ieder geval! :)

TS heeft geen geld om de DA te laten komen. Arm paard, ja! Kun jij zien wat er van binnen bij die merrie aan de hand is? Ik ook niet. DA wellicht wel. Bespaar dat dier pijn en bel een DA die er wat aan kan doen. Ik vind dit reuze sneu.

TS, ik snap dat het moeilijk is, maar wanneer ga je te ver? Wanneer je zelf niets te eten hebt en je paard wel... Ik zou er toch nog eens over nadenken, maar dat is off-topic.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:46

je geeft zelf aan geen geld te hebben om je paard te houden. neem dan een beslissing om haar te verkopen zodat ze het veel beter zal krijgen dan jij haar op het moment kan geven. dan moet je gewoon eerlijk tegenover jezelf zijn.
Op en dierenarts besparen met op zo'n plaats een abnormale wonde vind ik dus echg niet meer normaal.

(en ja ik weet wat het is om door omstandigheden weinig geld te hebben, maar op dierenarts besparen.... dan moet je eerlijk zijn en paardje weg doen)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:46

Zit ook te denken dat ze ergens tegenaan heeft gezeten omdat ze normaal een vreemde niet echt in de buurt laat.

Heb het met betadine gewassen. Is ook niet echt een kapotte plek momenteel lijkt een paar dagen oud. Ben wel elke dag geweest maar is me ook geen bloed ofzo opgevallen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:53

Chiave schreef:
Cas123 schreef:
Ik snap dat je niet alle centen hebt maar om nu meteen te zeggen dat ts dan beter geen paard had moeten kopen, want daar komt het op neer. vind ik een beetje ver gaan. Alsof heel bokt hier honderden euro's heeft liggen mocht er ooit iets gebeuren. Paard heeft tot 2 keer toe koliek gehad en de DA is duur. Vragen al snel voor een konijn 20 á 30 euro zonder iets gedaan te hebben. Ik snap dat je wat opzij moet leggen maar dat is denk ik al betaald voor de koliek. En om meteen te zeggen "arm paard" vind ik ook zo iets. Er zijn paarden die 24/7 op stal staan en daar word niets over gezegt. Ts het ziet er inderdaad schokkend uit. Succes in ieder geval! :)

TS heeft geen geld om de DA te laten komen. Arm paard, ja! Kun jij zien wat er van binnen bij die merrie aan de hand is? Ik ook niet. DA wellicht wel. Bespaar dat dier pijn en bel een DA die er wat aan kan doen. Ik vind dit reuze sneu.

Prima jou mening. DA is Idd belangerijk maar het is natuurlijk ook fijn als TS nog kan eten. Verder is dit mijn menig. Jij kan het er niet mee eens zijn prima. Ts succes +:)+

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:54

Serieus ik begin hier nu echt boos om te worden...

Mijn paard staat op een fijne stal. Krijgt alles wat ze nodig heeft voer haar extra hooi bij. Hoefsmid komt optijd enten ontwormen allemaal word het gedaan. Kan mijn paard makkelijk betalen tegenwoordig.
Ik heb 2x koliek gehad achter elkaar. Dus als jullie willen weten wat ik kwijt was €784,- hebben jullie dat zo liggen???

Mijn paard heeft het beter als mening ander paard. En als ze inwendig kapot zou zijn wat al langer als vandaag zou zijn dan zou ze moeilijk plassen niet relaxed erbij staan niet door de wei rennen en koorts hebben.

Dus kom gerust een keer bij mijn paard kijken hoe ze erbij staat geen probleem.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:57

Cas123 schreef:
Chiave schreef:

Prima jou mening. DA is Idd belangrijk maar het is natuurlijk ook fijn als TS nog kan eten. Verder is dit mijn menig. Jij kan het er niet mee eens zijn prima. Ts succes +:)+

maar dat is het net. als je de keuze moet maken of eten of je paard DA verzorging geven. Dan moet je voor jezelf toch snappen dat het voor zowel jezelf als paard beter is dat je hem verkoopt/verleased of desnoods een betalende verzorger zoekt, zodat het net allemaal wat makkelijker gaat

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:57

Kruip nou niet in de slachtofferrol TS, je opent zelf dit topic met de mededeling dat je geen geld hebt voor de DA, dan had je dit kunnen verwachten.

Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt. Paarden kunnen elkaar lelijk verwonden dus dit hoeft niet per se door een mens te komen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:58

Munnie, trek je er niks van aan. Sommige van ons krijgen voor een kwartje van alles voor elkaar en anderen hebben een rijke pa of een zak geld op de achtergrond nodig.
Niet iedereen heeft het op de plank liggen. Ik heb ook niet zoveel geld meer, dus ik kijk het vaak wat langer aan als er iets is en soms moet er dan toch actie maar soms ook niet

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:58

Bel gewoon de dierenpolitie en mss kunnen zij je helpen met het onderzoeken van je merrie. Leg ze uit dat je gewoon nu niet de financiele mogelijkheid hebt om haar te laten onderzoekekn
Niet afwachten alsjeblieft....

Ik woon in de buurt dus ga nu zeker goed opletten wie weet ie ze wel mishandeld en ben je VERPLICHT aan andere paarden(houders) hier een melding van te doen !!!
Laatst bijgewerkt door Carantona op 25-01-15 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:59

Als je al aangifte wil doen moet je denk ik concreet bewijs hebben. Dat houdt in dat dan ook de da zal moeten komen om te kijken of er inwendig schade is en niet enkel uitwendig door een ongelukje, schuren oid. Het is aan jou of je die wel of niet wil laten komen, maar zonder dat bewijs kan de politie je denk ik niet verder helpen. Aangifte doen lijkt me daarom niet handig.

Carantona

Re: Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:01

AANGIFTE doen is ALTIJD nuttig met dit soort dingen !!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:01

Regel dan met de DA een betalingsregeling, maar haal er aub een DA bij... En zeg niet dat je niets voor je paard over hebt, maar als mijn paard zoiets had, was de DA er al lang geweest....

Stel dat er inwendig iets niet goed zit, of het gaat infecteren of weet ik veel wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:02

mrie schreef:
Munnie, trek je er niks van aan. Sommige van ons krijgen voor een kwartje van alles voor elkaar en anderen hebben een rijke pa of een zak geld op de achtergrond nodig.
Niet iedereen heeft het op de plank liggen. Ik heb ook niet zoveel geld meer, dus ik kijk het vaak wat langer aan als er iets is en soms moet er dan toch actie maar soms ook niet

Ik heb dat niet en daarom heb ik ook geen paard.

Sorry maar wat als ie nu wel koliek had? Dan ook maar geen dierenarts?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:06

Bij de DA is ook iets te regelen voor de kosten. Heel eerlijk, op die dingen bespaar ik gewoon absoluut niet.. En echt niet bij elk dingetje hoeft er een DA bij te komen, loopt ie kreupel, dan kijk ik het ook een weekje aan. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een DA te laat laat komen door zoiets...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:06

mrie schreef:

Of ze werken er gewoon hard voor en hebben hun zaken op orde. Als ik moest kiezen OF mijn paard houden OF eten, zou paardlief heel snel een ander goed baasje krijgen. Precies om zaken als dit uit de weg te gaan. Want heel eerlijk, het houdt ts nu wel tegen om een veearts in te schakelen.
Ts, ik wil je een hart onder de riem steken wbt je paardje en als ze zich goed voelt is dat iig heel belangrijk, natuurlijk gunnen we je het beste, maar denk ok na over je situatie, het lijkt me voor jouzelf niet helemaal gezond zo :(:)
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 25-01-15 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:07

Ik denk dat je best met de DA kan afspreken dat je het over termijnen betaald, zo heeft mijn vriendin... 15 jaar en betaald alles zelf het ook gedaan, en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bellen/vragen aan je DA kan altijd... succes verder... Maar ik vind het ook niet slim dat je de DA niet meteen hebt gebeld...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:09

anders maak je morgen met daglicht een paar goede foto's en ga je daar mee naar de politie.En vraag je daar naar iemand die over paardenmishandelingen gaat.
Normaal geneest dit gewoon,inderdaad ontsmetten.Om te hechten is het toch te laat.Ik heb na veulenen weleens ergere scheuren gezien,zijn ook gewoon genezen.
Maar het gaat nu even niet om de wond maar meer om de oorzaak.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:15

Gewoon DA bellen.
Als jij zelf een snee hebt ga je toch ook naar de dokter?

Ik heb net de foto's lichter gemaakt, denk dat hier echt een DA bij moet komen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:21

Edit: foutje
Laatst bijgewerkt door Kidde op 25-01-15 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:22

TS bel gewoon de Dierenpolitie,zij komen altijd langs om te kijken.ZIJ bellen de D.A. voor je en hun betalen de rekening.Jij hoeft de kosten NIET te betalen van de D.A.
Miss. is het niet van de beul,maar verwondingen bij een geslachtsdeel moet je áltijd melden.
Mijn merrie was ook gewond bij haar geslachtsdeel,niet eens heel ernstig,maar ik heb tóch gelijk de DP gebeld.Die hebben dus ook de D.A. gebeld om te laten beoordelen of het mensenwerk was.Mijn merrie kreeg een tetanusprik, hechten kon niet meer,wond was niet vers meer,en ze kreeg een AB kuurtje.

Bel morgenochtend de DP, zij komen bij je kijken en het kost jou helemaal niets.

Dat meldpunt is voor als je iets verdachts ziet bij paarden.Niet voor meldingen van verwondingen.
Daarbij moet je je wel aangemeld hebben.

vrouwke,kan je die foto hier neer zetten?
Laatst bijgewerkt door gohya op 25-01-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:24

@ vrouwke dat zag ik dus ook...onvoorstelbaar en om dan te roepen dat je ''geen geld hebt''..... waarom zet je het dan hier op Bokt neer?

Ik snap TS echt niet :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:25

vrouwke schreef:
Gewoon DA bellen.
Als jij zelf een snee hebt ga je toch ook naar de dokter?

Ik heb net de foto's lichter gemaakt, denk dat hier echt een DA bij moet komen.

kun je die lichtere foto's hier plaatsen,die donkere zijn erg onduidelijk.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:31

Wat een overdreven reacties hier zeg..

Ik snap best als je net een hele dure vee arts rekening hebt gehad, dat je zo'n wond liever nog even aankijkt. Zelf ga je ook niet bij elk schrammetje naar de dokter. Zie je dat ze niet meer plast, gaat de wond etteren etc. kan je de DA altijd nog bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:33

TS, een oprechte vraag: wat wil je precies horen? Je wilt niet naar de dierenarts en er zitten op bokt geen magische tovenaars die dit voor je op kunnen lossen helaas...

Wat wil je horen?