Zo ja en moet je voor langere tijd behandelen (i.v.m. verzendtijd), dan kan het qua kosten heel veel schelen om te kijken naar abler (in plaats van gastrogard wordt het dan gebruikt. De dosering is hetzelfde. Gastrogard kost rond de 190€/week voor 566kg paard (=1250lbs, hun maat tube), Abler zit met 525kg paard op 37€/week en tot 700kg paard op 50€/week.
Hopelijk blijft het goed gaan. Vraag me wel af waar het dan door is gekomen en dat de achterkant buik zo gevoelig was. Meende met maagproblemen dat met name de singelplek links gevoelig is. Maar misschien kom je daar nooit achter en ishet nu voorgoed oke..
Ik weet niet of het mogelijk is, maar bij het voeren van krachtvoer is het handig om er gehakseld ruwvoer door te mengen, het liefst luzerne. Gewoon een volle voerschep, bij 2x per dag krachtvoer zelfs aangedrukt (bij 3x niet, om niet meer dan een kg luzerne per dag bij te voeren).
Dit zorgt voor een betere opname van het krachtvoer (waardoor je met minder toe kan), trager eten (en daardoor dus langer beetjes voer in de maag), meer speekselproductie (dus meer verdunning van het maagzuur en specifiek luzerne buffert ook het maagzuur.
Anoniem
Geplaatst: 14-02-15 19:50
Ik voer krachtvoer 4x per dag 1/4 kg door bietenpulp , lucerne vindt die niet lekker