Dit al gezien ik vind het toch wel bizar bbbrrrr

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:11

Jammer dat ze hem "gered"hebben. Paard had beter af geweest bij de slager.
@ellepel, ze zullen vast de hoeven beter krijgen, maar hoe denk je dat de rest van de benen en het lijf eraan toe is.

nenahdm

Re: Dit al gezien ik vind het toch wel bizar bbbrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:15

En toch vind ik het een mooi gebaar..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:16

Het gaat niet om de hoeven maar om de diepe buigpees..die was dus verkort.
Hij is daarom geopereerd en het komt weer goed.

Nou mooi toch?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 23-01-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

ik dacht hier geen reacties te lezen die positief zijn voor (edit (organisatie is vast wel goed bedoel dit paard meer) deze reddingsactie. maar ze staan er toch zie ik :oo

ik zie alleen maar iets van een van uitdaging voor artsen... dat dier is dood echt beter af!

echt bizar jemig.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:24

Ik denk echt dat dier beter af was geweest als een biefstukje, om het heel cru te zeggen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:16

ellepel schreef:

Nou mooi toch?

Maar denk je dan niet dat aangezien het paard hier lange tijd mee heeft gelopen en ook zeker weten zwaar werk heeft verricht er geen verdere schade is opgetreden aan de andere pezen e.d.
Hij mag ook nooit meer enig werk verrichten, alleen maar op een weide staan. ( en weides zoals wij die kennen zijn niet gebruikelijk in Roemenië, daar worden de paarden gewoon los langs de wegen en in de dorpen gelaten met aan elkaar gekluisterde voorbenen)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:28

Waarom willen sommige mensen toch altijd alles redden -O- Dit dier is dood gewoon beter af. Ben geen DA, maar kan me niet voorstellen dat dit dier straks nog vrolijk, pijnloos kan rond rennen.
Waarom laten ze dit dier niet gewoon gaan en gebruiken ze de tijd, moeite en geld niet gewoon voor een dier die nog prima gered kan worden? Genoeg paarden die worden ingeslapen/ geslacht doordat er gewoonweg geen geld is voor een operatie, maar medisch gezien nog prima gered kan worden...
Net zoiets als dat paard zonder oren die 'gered' is. Waarom!?
Soms snap ik de logica van sommige mensen echt niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:20

Maflinger_S schreef:
Jezem, z'n onderbenen zijn zo te zien gewoon "achterstevoren" gegroeid (wat je gewoon noemt trouwens). Paard ziet eruit alsof ie deze nieuwe mishandeling maar gelaten over zich heen laat komen. Arm dier.

Het heeft gewoon geen kracht meer en het heeft geen plezier dus laat het zich gelaten over zich heen komen, erg triest gewoon.

Ik vermoed hier dan ook soort van een medische experiment over de ruggen van deze arme dieren heen.

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:39

Arm paard. :(
Top dat ze paarden willen redden, maar dat dit ten koste moet gaan van de welzijn van het paard.. Ik kan me niet voorstellen dat dit paard nog pijnvrij kan leven.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:51

Och jeetje, dit lap je toch niet meer op zeg... idd bizar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:43

ellepel schreef:

Nou mooi toch?

Ook al gedacht aan de pezen, spieren die nu compleet anders moeten werken? En alles dubbel moeten opvangen omdat ze de tussenbandjes losgesneden hebben?
En nog veel meer ook al gedacht aan de botten die op een compleet andere manier op elkaar stonden?? En nu ineens op een andere plek de druk krijgen?
Zoals ik al schreef, dit komt niet weer goed. Dit is alleen maar rekken voor een paar jaar. Zon paard gaat heel snel problemen krijgen met artrose. Juist omdat de belasting op de benen nu ineens heel anders is geworden.
Ik heb dit al eerder gezien. Een kennis van me die een paard had wat als jonkie ineens die stand kreeg. Is ook geopereerd (als 3 jarige) is uiteindelijk 8 jaar oud geworden en ingeslapen omdat alles kapot was in de benen. Kon nooit belast worden, dan was hij nog eerder echt kapot geweest. En uiteindelijk heeft die operatie dus niet het gewenste effect gehad.
Imo is dit dus ook echt niet geweldig of wat dan ook. ze hadden het arme dier uit zijn lijden moeten verlossen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:53

Vrolijk experimenteren onder het mom van gered. Krijgen ze vast veel geld voor goedbedoelde mensen.

Idd slacht was eerlijker geweest.
Alleen al die benen, moet toch veel pijn doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:00

truus1970 schreef:
Vrolijk experimenteren onder het mom van gered. Krijgen ze vast veel geld voor goedbedoelde mensen.

Idd slacht was eerlijker geweest.
Alleen al die benen, moet toch veel pijn doen.

Precies, dat denk ik zelf ook, lekker kunnen experimenteren en zo goedkoop mogelijk doordat ze het van andermans geld doen................

Om er zelf beter van te worden, meer te leren/ ervaring op te doen en te zien hoe het gaat, zodat ze de minder erge gevallen kunnen helpen...........zoiets............

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:03

Ik zie dat het medicijn, ik neem aan dat dat die "vier pfoten" is die ze tel keer herhalen, hier nogal gepromoot wordt. Dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze dit paard "gered" hebben als een medisch experiment. Een uitdaging voor dierenartsen en om medicijn op uit te testen. Heel erg jammer dat dit gebeurt, het paard zou beter af zijn als ze hem gewoon meteen uit zijn lijden hadden verlost, maar aan de andere kant denk ik dan wel een klein beetje bij mezelf dat als dit succesvol verloopt dit misschien veel andere paardenlevens kan redden..

Edit; na de tekst nog eens te hebben gelezen zie ik dat die "vier pfoten" de naam van de organisatie is, oeps. Maar dan nog denk ik dat dit een medisch experiment is.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 24-01-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:04

Snollygoster schreef:
Ik zie dat het medicijn, ik neem aan dat dat die "vier pfoten" is die ze tel keer herhalen, hier nogal gepromoot wordt. Dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze dit paard "gered" hebben als een medisch experiment. Een uitdaging voor dierenartsen en om medicijn op uit te testen. Heel erg jammer dat dit gebeurt, het paard zou beter af zijn als ze hem gewoon meteen uit zijn lijden hadden verlost, maar aan de andere kant denk ik dan wel een klein beetje bij mezelf dat als dit succesvol verloopt dit misschien veel andere paardenlevens kan redden..

Dan moeten ze niet gaan profiteren van het geld dat donateurs had geschonken.

En het dier al helemaal niet laten lijden, dat is zo verkeerd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:07

Ragdollcat schreef:
Snollygoster schreef:

Dan moeten ze niet gaan profiteren van het geld dat donateurs had geschonken.

En het dier al helemaal niet laten lijden, dat is zo verkeerd.

Ja natuurlijk is dit helemaal verkeerd, ik ben ook geen voorstander van dierenproeven, maar als die er in het verleden (en nu nog) niet geweest zouden zijn zou de (dieren)geneeskunde niet zo ver staan, en dan zouden velen onder ons hun geliefde dieren al vroegtijdig hebben moeten afgeven :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:09

Dat ging dan meestal op een andere manier maar zeker niet zo..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:11

is er al nieuws hoe het met dit paard gaat?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:13

Ragdollcat schreef:

Op een andere manier? Jeetje, ik denk dat jij eens dringend dierenproeven moet gaan opzoeken. Ik heb al werkstukken gelezen waar ze gewillig hoofden van apen (en andere dieren) afhakken en van lichaam wisselen om te zien als zo'n dier zou kunnen overleven met een ander hoofd. Of waar ze compleet het hoofd afhakken en zien als een dier überhaupt zo kan leven, denk aan de haan die 18 maanden zonder hoofd heeft geleefd. Of andere proeven waar ze vitale organen weghalen en er kunstmatige inzetten, of dacht je nu echt dat ze een kunstmatig hart op mensen gaan testen? Er gebeuren veel gruwelijkere dingen dan dit hoor.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:17

Dit dier was dood beter af geweest... Het heeft 1 ''voordeel'' opgeleverd, het is in ieder geval een interessant studie-object voor de dierenartsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:30

Ik vraag mij af of die zelfde mensen ook vlees eten. Zo ja, dan vindt ik nogal hypocriete. En vraag ook af wat een hoop mensen tegen slachten hebben. Juist hier in wordt er veel aandacht aan besteed aan dierwelzijn. Waar ik moeite mee heb is dieren die voor de slacht gefokt worden en vervolgens op dier onvriendelijke manier op groeien.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:32

Snollygoster schreef:
Ragdollcat schreef:

Op een andere manier? Jeetje, ik denk dat jij eens dringend dierenproeven moet gaan opzoeken. Ik heb al werkstukken gelezen waar ze gewillig hoofden van apen (en andere dieren) afhakken en van lichaam wisselen om te zien als zo'n dier zou kunnen overleven met een ander hoofd. Of waar ze compleet het hoofd afhakken en zien als een dier überhaupt zo kan leven, denk aan de haan die 18 maanden zonder hoofd heeft geleefd. Of andere proeven waar ze vitale organen weghalen en er kunstmatige inzetten, of dacht je nu echt dat ze een kunstmatig hart op mensen gaan testen? Er gebeuren veel gruwelijkere dingen dan dit hoor.

Hahaha wat ben jij erg.
Tuurlijk heb ik dat ook gezien en erover gelezen.

Maar dan niet op de zak teren van donateurs.
Het ging toch echt op een andere manier dan deze manier.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:05

Topic staat hier niet goed en met de zeer korte openingspost is het niet duidelijk wat de bedoeling van dit topic is.
Daarom een slotje.