Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamary schreef:Jouw veulen, jouw regels, want ook jouw verantwoordelijkheid/aansprakelijk als het mis gaat. Een heel verhaal er over afsteken is pas stap 10. Eerst leren nee zeggen en je eigen grenzen bewaken als het over jouw dieren gaat. Mensen die dit soort acties uithalen mogen bij mij de wei/paddock niet in, die mogen echt aan de andere kant van het hek blijven. Het is ook ernstig respectloos naar jouw toe, immers beslissen zij over wat zij met JOUW pony mogen doen. Zoek daar een voorbeeld van die zij snappen en trek die vergelijking. Om dit te stoppen is argumenten over wat pony aan kan nu niet relevant. Wat relevant is, is dat zij andermans bezit (want voor de wet is pony een voorwerp) respecteren.
ElineR schreef:Volgens mij bedoelt de TS dat de vader van het kindje het kindje onder de oksels vasthield en toen heeft TS het veulen onder het kind laten weglopen zodat het kind van zijn rug gleed.
Zou gewoon aan de vader uitleggen dat het niet kan, een fatsoenlijke vader doet het dan niet nog een keer.
vuurneon schreef:Een tip daarin: blijf zelf in je verhaal neutraal, geen veroordelingen geven want dat roept snel weerstand op en missen ze de inhoud en dat is het belangrijkste.

de meesten proberen het verhaal te begrijpen om je de juiste info te geven.
. Als ik veulens zie stoeien in de wei landen ze ook vaak zat op elkaars rug. Ik denk niet dat een paard, op die manier waarop jij het beschrijft, lichamelijke schade oploopt.