Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CarolineCF schreef:Als het paard al chagrijnig aan het worden is dan heeft hij door deze voersituatie ws. al een maagzweer opgelopen. Tip: medicatie hiervoor via de veearts is vrijwel onbetaalbaar - maar je kunt via abler.com hetzelfde medicijn goedkoper in Amerika bestellen. Na 1 maand een kuur van 4 pillen per dag voor een paard van 600 kilo is het ergste meestal voorbij (mits ze daarna wel verantwoord voeren).

quartel schreef:Behandelen tegen iets waarvan je niet weet of het speelt vind ik onzin.
Je stopt troep in je paard zonder dat je weet of het nuttig is.
Ik vind het ook niet fair eerst akkoord te gaan met de stalregels en dus er te gaan staan.
Om dan vervolgens te gaan klagen over die stalregels.
Kies dan gewoon voor een stal die beter bij je past.
Ik vind 2 x per dag voeren echt niet kunnen dus sta ik ook niet op een stal waar dat zo gedaan word.
Mijn paard krijgt (welliswaar bij uitzondering van medische redenen) 4 x per dag voer......en dan ook nog eens uit een slowfeeder die ik nu zelf aan het maken ben.
Zo heeft hij dag en nacht beschikking over voldoende ruwvoer zonder dat hij te veel binnen krijgt.
. En er heerst rust, want ze hebben de hele dag te eten
.