Laatste kans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Laatste kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:27

Misschien in overleg met de da een week op pijnstilling en indien dat een flink verschil geeft bloedonderzoek en de nek ook op de foto. Paard geeft wel degelijk aan dat het helemaal niet goed zit in haar lijf dus??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:31

ik zou er even helemaal niemand opzetten,desnoods alleen eens kijken hoe ze het aan de longe doet.(toch beweging maar onbelast)
Daarnaast uitgebreid bloedonderzoek,op eventuele tekorten en orgaanfuncties/spierwaarden.Onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd is...

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:01

Tulandro schreef:
Kijkt uit hoor. Na bovenstaande verhalen geloof ik niet dat een andere ruiter het eruit kan rijden. Jouw paard geeft overduidelijk aan dat hij zich niet lekker voelt. En paarden lopen heel snel door pijn heen als ze gedwongen worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze ruiter haar minder gedwongen reed dan mijn eigen instructrise. Eigenlijk helemaal niet. Hij reed alleen compleet van achter naar voor waar mijn eigen instructrise dit meer andersom deed blijkt. Bij mijn eigen instructrise ging ze dan ook stijgeren en nu liep ze eigenlijk vrolijk haar rondje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:02

xshansb schreef:
Tulandro schreef:
Kijkt uit hoor. Na bovenstaande verhalen geloof ik niet dat een andere ruiter het eruit kan rijden. Jouw paard geeft overduidelijk aan dat hij zich niet lekker voelt. En paarden lopen heel snel door pijn heen als ze gedwongen worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze ruiter haar minder gedwongen reed dan mijn eigen instructrise. Eigenlijk helemaal niet. Hij reed alleen compleet van achter naar voor waar mijn eigen instructrise dit meer andersom deed blijkt. Bij mijn eigen instructrise ging ze dan ook stijgeren en nu liep ze eigenlijk vrolijk haar rondje

Dus hier heb je je antwoord, laat de nek op de foto zetten want hieruit blijkt dat het paard niet opgericht KAN lopen en door de pijn in verzet komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:02

springruiters rijden vaak met minder druk dan dressuurruiters....maar ik zou er even helemaal niemand opzetten.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:03

geerke schreef:
ik zou er even helemaal niemand opzetten,desnoods alleen eens kijken hoe ze het aan de longe doet.(toch beweging maar onbelast)
Daarnaast uitgebreid bloedonderzoek,op eventuele tekorten en orgaanfuncties/spierwaarden.Onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd is...

Dit is nog niet gebeurd omdat er een vochtbuld geconstateerd was. Het idee was dus ook dat dit de oorzaak was. Bovendien is geen enkele kliniek of DA hier ooit over begonnen.

Dit komt op mij over alsof u denkt dat ik mijn best er niet voor doe. Als dat zo was had ik niet zoveel gedokter gehad.

Erik bergman en tunna zeggen beide dat ik nu juist rustig moet rijden. Dit is dan ook wat wij nu doen. Niet meer, maar anders zal zij alleen maar stijver worden als ze niks doet.
Erik bergman raadde longeren mij juist af in verband met de ronding

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:05

bigone schreef:
Misschien in overleg met de da een week op pijnstilling en indien dat een flink verschil geeft bloedonderzoek en de nek ook op de foto. Paard geeft wel degelijk aan dat het helemaal niet goed zit in haar lijf dus??

Nek is op de foto geweest en heb pijnstillers waar ik dit weekend mee mag beginnen. Al het lichamelijke in haar hals en rug is opgelost of wel uitgesloten. Dit is de rede dat de kliniek zei dat ik juist weer op moest gaan bouwen. Hij denkt dat het nu op een psychisch stukje neer gaat komen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:06

Tulandro schreef:

En dan help je het dier meer de vernieling in.
Dus wel oppassen hoor, het dier doet niet voor niets zo, het kan ook in de schouders zitten.....
Of door overcompensatie van die pijnlijke hals en dus overbelasting in een ander deel van het lichaam
Kan van alles zijn............als het nog meer achteruitgaat wanneer het niets hoeft te doen is al geen goed teken en er is echt wel wat aan de hand.

Het moet juist gaan opknappen wanneer het niet hoeft te werken/ onder het zadel hoeft.

Wel jammer dat het zo gaat.

Ook ik zou het met semi pensioen laten gaan, hopelijk is het dier wel happy en pijnloos wanneer het niet bereden wordt?
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 23-01-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:07

Tulandro schreef:
Dus hier heb je je antwoord, laat de nek op de foto zetten want hieruit blijkt dat het paard niet opgericht KAN lopen en door de pijn in verzet komt.
[/quote]

Nek is op de foto geweest. Helemaal in orde en de eerder geconstateerde vochtbult is ook weg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:08

ik heb geen commentaar op jou,maar meer op de kliniek....een bloedproef kan goed weergeven of de spieren verzuurd zijn.Iets wat niet onwaarschijnlijk is al reactie op het halsprobleem.
Natuurlijk kan rijden goed zijn...maar dan moet het wel goed gebeuren. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:10

Ts, zou je mijn vraag nog even willen beantwoorden?
Wellicht heb je eroverheen gelezen maar zijn zijn spieren nagekeken?

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:10

En dan help je het dier meer de vernieling in.
Dus wel oppassen hoor, het dier doet niet voor niets zo, het kan ook in de schouders zitten.....
Of door overcompensatie van die pijnlijke hals en noem maar op.........

Wel jammer dat het zo gaat.

Ook ik zou het met semi pensioen laten gaan, hopelijk is het dier wel happy en pijnloos wanneer het niet bereden wordt?[/quote]

Ja onwijs jammer. Ja het is verder een heel vrolijk paard. En ik moet zeggen dat ze gister (zonder druk dus) ook echt hele ontspannen stukken had. Dat iedereen op stal zei van die moet je niet weg doen die is nog niet klaar.. Dat is het moeilijke

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:11

geerke schreef:
ik heb geen commentaar op jou,maar meer op de kliniek....een bloedproef kan goed weergeven of de spieren verzuurd zijn.Iets wat niet onwaarschijnlijk is al reactie op het halsprobleem.
Natuurlijk kan rijden goed zijn...maar dan moet het wel goed gebeuren. :7

Oh zo, ja ik wil het bloed ook laten controleren.

Wij rijden nu dus zonder druk en draven 3x 3 minuten om juist niks te forceren. Waarom we rijden is omdat dat meer rechtuit is dan longeren.
Ik stap er nu juist niet zelf op zodat ik zeker weet dat het goed gebeurd. Hij is dan ook de enige die er zo mee wegrijd omdat hij meer van de voorkant afblijft en daar pas aankomt wanneer de achterhand goed actief is. Paard was daarmee zo mak als een lammetje en vrolijk, terwijl zij in 'het oude regime' alleen maar wilde stijgeren
Laatst bijgewerkt door xshansb op 23-01-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:12

Romy1234 schreef:

Ik heb denk ik inderdaad over je heen gelezen. Sorry..

Fysio is er bijgeweest. Kraker en osteopaat ook. Spieren qua waardes willen we nog gaan doen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:21

Het blijft lastig/ moeilijk, konden ze maar praten he.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 13:30

Ragdollcat schreef:
Het blijft lastig/ moeilijk, konden ze maar praten he.

Wat zou dat makkelijk zijn zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:48

Wat is de redden dat je het paard nu evengoed aan de gang wilt houden en niet op rust zet?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:49

Omdat zowel da als fysio dat aanraden (zie boven)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:58

en dat schrijf ik nogmaals...je hebt rijden en rijden :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:58

xshansb schreef:
Romy1234 schreef:

Ik heb denk ik inderdaad over je heen gelezen. Sorry..

Fysio is er bijgeweest. Kraker en osteopaat ook. Spieren qua waardes willen we nog gaan doen

Maakt niks uit, kan gebeuren :)
Maar in mijn 1e reactie had ik wat neergezet over dat ik mijn paard een vrouw erbij heb gehad die doet fysio in combinatie met Dry Needling.
Bij mijn paard was ook onduidelijk wat er aan de hand was maar zij is er nu 2x bij geweest en merk echt sterke vooruitgang.
Door de Dry Needling maakt zij de triggerpoints los in de spieren, zoek maar eens op Google wat het precies in houd.
Misschien heb je er wat aan, zij zei ook dat met de combinatie van fysio en Dry Needling ze gelijk kan behandelen wat nodig is wat je met alleen fysio niet lukt.

Ook ben ik erachter gekomen dat mijn zadel wellicht niet meer goed ligt en dit erg nauw kan komen, dat als je zadel niet goed ligt je al behoorlijk wat problemen/onverklaarbare dingen kan veroorzaken.
kijk hier eens naar, heel veel info over of je zadel goed past: http://youtu.be/U2mKz0uP_K8

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:04

Ik weet natuurlijk niet hoe de ruiters tot nu toe haar gereden hebben TS. Het is heel belangrijk dat er van achter naar voren gereden wordt. Iets dat overigens altijd moet. Van die voorkant afblijven, behalve een beetje begeleiding naar die ontspanning.

Ik heb zoveel paarden die overduidelijk niet goed waren "goed" zien lopen onder andere "strengere" ruiters. Achteraf bleek dat die paarden flink geblesseerd waren in rug of nek. Paarden laten zoveel toe.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:04

Als hij lichamelijk nu goed is, en onder deze ruiter wel happy loopt waarom dan stilzetten?
Een paard dat zo duidelijk aangeeft als die ergens last van heeft doet dat ongeacht hoe die gereden word lijkt mij.
Met deze ruiter heeft het paard blijkbaar nergens langs van dus zal het toch ook deels aan de manier van rijden liggen?

Ik heb hier ook 1 staan die met vele ruiters staakt/steigert en allerlei capriolen uithaalt. Ook met mij in het begin, nadat tanden, lichaaam enzo gecontroleerd was een beetje na gaan denken, tijdje stapje terug en minder druk op de teugels(had altijd geleerd druk erop te zetten). Nu loopt dit hier ook vrolijk haar rondje zonder allerlei gevaarlijke capriolen uit de kast te trekken.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:44

Hoi, al eens gedacht aan een cranio sacraal therapeut? Zoals al eerder genoemd zag ik? Ik studeer cranio en heb al hele bijzondere resultaten gehad. Misschien toch eens kijken naar een therapeute bij jou in de buurt? Zo heb ik al een paard gehad wat ook vrij stijf was en vreemd gedrag kon vertonen met rijden, en deze heb ik een aantal keer behandeld en dit is vele malen beter geworden, is niet meer stijf, loopt beter dan ooit te voren en het vreemde gedrag is ook weg. Alleen nu ben ik nog een student dus wil ik nog niet teveel doen omdat ik zelf ook nog lang niet alles weet en hoe en wat. Maar het is zeker een aanrader :)