Paard kan energie niet kwijt, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:30

wilgentakken zijn ook echt een goede bezigheid waar ze geen gekke bewegingen mee maken

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:32

Nouvel schreef:
wilgentakken zijn ook echt een goede bezigheid waar ze geen gekke bewegingen mee maken

Dat vind ik echt een goede! Ik durf te wedden dat dat er in no time gaat komen als ik er bij mijn vader over begin :') Alles wat met bomen te maken heeft vind hij geweldig.

leny_horeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:09

ik heb nog maar pas een verhaal gehoord van iemand.
Haar paard was heel erg suf en futloos en verloor op een paar weken al haar bespiering (sportpony).
en ze had verschillende DA laten komen maar niets hielp en in het bloedonderzoek was ook niets uitgekomen.
dan had ze van iemand gehoord om een paar haren van da vacht samen met de haarwortel op te sturen naar een homeopaat en deze heeft een serum teruggestuurd en zo is haar paard er weer bovenop gekomen.
na enkele dagen zag je al veel verschil :)

doemaar

Re: Paard kan energie niet kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:14

Niet te veel of te vaak wilgen takken geven hoor.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 23:47

leny_horeman schreef:
ik heb nog maar pas een verhaal gehoord van iemand.
Haar paard was heel erg suf en futloos en verloor op een paar weken al haar bespiering (sportpony).
en ze had verschillende DA laten komen maar niets hielp en in het bloedonderzoek was ook niets uitgekomen.
dan had ze van iemand gehoord om een paar haren van da vacht samen met de haarwortel op te sturen naar een homeopaat en deze heeft een serum teruggestuurd en zo is haar paard er weer bovenop gekomen.
na enkele dagen zag je al veel verschil :)

Wat bedoel je precies te zeggen en wat heeft dat hier precies mee te maken? Het is me niet helemaal duidelijk.

doemaar schreef:
Niet te veel of te vaak wilgen takken geven hoor.

Komt goed hoor!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 17:23

Nou eindelijk opzoek gegaan naar magnesium. Magnesium Mix van subli gevonden. Het lijkt te hebben wat we zoeken. Maar opeens haakt mijn moeder af omdat we volgens haar geen druk en nerveus paard hebben... Dus kort om paard loopt maar lekker rond met opgekropte energie omdat ik het van mijn moeder niet mag kopen. Omdat zei vind dat wij geen druk paard hebben... Nee normaal gesproken is ze niet heel actief en druk. In de winter wel drukker dan in de zomer maar zo absurt heb ik haar nog nooit mee gemaakt. Normaal is ze zelfs liever lui dan moe.

Vorige week zaterdag heb ik een poging tot wandelen gedaan maar al snuivend en briesend liep ze naast me en zodra er een auto aan kwam sprong ze met 4 benen tegelijk in de lucht. Daarna heeft ze de weg niet meer rustig kunnen lopen en liep helemaal stijf van de energie. Vond het te gevaarlijk om de wandel tocht langs de weg te vervolgen (met ijs en sneeuw) dus ben terug naar huis gegaan en heb haar in de paddock gezet waarna ze flinke bokken maakte (wat ze niet mag). Wat moet ik hier nou mee?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:21

Kan je zelf dan niet die magnesium kopen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:25

Gewoon even laten gaan lijkt mij. Ze overleeft het wel. Je bent al heel goed bezig door haar in de wei te houden!!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 19:30

Mando schreef:
Kan je zelf dan niet die magnesium kopen

Dacht ik ook al aan. Maar wil liever geen ruzie. De pony is eigenlijk van mijn oma dus ik heb het met haar er over gehad en zei vind het wel een goed idee aangezien het goed is voor meerdere punten. Dus wij gaan binnenkort samen kijken naar het magnesium.

denice schreef:
Gewoon even laten gaan lijkt mij. Ze overleeft het wel. Je bent al heel goed bezig door haar in de wei te houden!!

Ze overleeft het wel maar het is niet de bedoeling dat de ruimte tussen haar hals wervels weer dichter word terwijl het de bedoeling is dat het meer open word. Door gekke sprongen en hard gerace bestaat de kans dat de hals wervels weer verschuiven. Dit wil ik echt het liefst voorkomen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:07

Maar door te bewegen houd je de conditie in stand lijkt mij. Zo vrij bewegen is denk ik het beste. Afleiding is misschien een optie. Voeren in slowfeeders, vriendje erbij, takken knagen, bal in de wei en wat te kijken geven..

Lastig he! Succes!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:28

denice schreef:
Maar door te bewegen houd je de conditie in stand lijkt mij. Zo vrij bewegen is denk ik het beste. Afleiding is misschien een optie. Voeren in slowfeeders, vriendje erbij, takken knagen, bal in de wei en wat te kijken geven..

Lastig he! Succes!

Dankje
Klopt! Ze lijkt al wat ingevallen omdat haar bespieding minder lijkt te worden. Ik wil dus erg graag met haar wandelen. Ik heb meer onderzoek gedaan naar magnesium en opeens is mijn moeder steeds meer te spreken. Hopen dat het zo blijft. Dan durf ik ook weer met haar aan de wandel. Slowfeeder is ook wel een goed idee. Er loopt al een shetlander bij in het weiland dus gezelligheid is er wel. Takken liggen er inmiddels ook wel maar was na een dag niet interessant meer. Bal ligt er ook maar geen van beide paarden doet er wat mee. De enigste die er mee speelt is de wind.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:36

Op hoe zo'n klein stukje staat je paard nu eigenlijk buiten? Over het algemeen doen ze minder gek wanneer ze altijd de ruimte hebben dan wanneer ze altijd opgesloten staan en er af en toe even uit komen. Ik zou gewoon altijd in de wei zeker overwegen..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:38

san4nie schreef:
Op hoe zo'n klein stukje staat je paard nu eigenlijk buiten? Over het algemeen doen ze minder gek wanneer ze altijd de ruimte hebben dan wanneer ze altijd opgesloten staan en er af en toe even uit komen. Ik zou gewoon altijd in de wei zeker overwegen..

Pff ik ben slecht in inschatten van grote. Momenteel staan ze in de paddock. Die is vrij groot. Ik longeer ze er ook in en dan zet ik ongeveer de kwart af als ik dat doe. Als het weer echt heel slecht is dan hebben ze ook nog een pad naar achteren want verder op in het weiland is het droger.

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:13

Je zou ook een valeriaanmix kunnen proberen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 13:28

Nou ja, zo als jullie weten geloofden mijn oma en moeder niet dat het paard zo druk was. Dus paard uit de wei geplukt en gaan wandelen. Achter ons weiland ligt de manege/pony club. We zijn daar langs gewandeld en in eerste instantie leek ze wel rustig. Tot mijn oma een stukje ging rennen omdat we te hard liepen. De pony sprong met 4 benen te gelijk in de lucht en liep de rest van de weg dribbelend naast me. We zijn daarna omgedraaid om terug te lopen omdat ik op deze manier niet met haar langs de weg wou lopen. Ze werd nog drukker en sprong bij ieder geluid aan de kant. Toen hebben we besloten om haar toch maar in de binnenbak los te laten aangezien ze echt niet meer te houden was. Dus paard los gelaten in de binnenbak... jeetje ik heb dat paard nog nooit zo lang als een debiel zien rennen. Ze struikelde ook nog en viel... -O- gelukkig stond ze direct op en ging al bokkend verder. Ze was vast blij dat ze haar benen kon strekken maar dit zal niet goed zijn voor haar hals. We hebben nu dus toch magnesium mix van subli opgehaald. Hoop dat dit helpt.

SilvanoN schreef:
Je zou ook een valeriaanmix kunnen proberen.

Zal er eens naar gaan kijken :) We hebben gisteren magnesium mix van subli opgehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:49

Als die druppels niet voldoende werken zou ik ventranquil gaan geven (alleen via dierenarts verkrijgbaar).

Dit zijn een soort muisjes die licht sederend werken. En kan voor langere tijd gegeven worden. Is niet ideaal maar het werkt wel goed.

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:59

Normaal ben ik geen fan van holistisch dierenarts en dergelijke. Maar een vriendin had goede ervaringen met stress druppels, dus die heb ik gebruikt toen mijn paard ook in een 'onrustige' fase zat. Deze http://www.holistischdierenarts.nl/product/strezz/ hebben toen goed, soms te goed, bij haar gewerkt. Bij overgang naar een andere stal en toen een week later op een vreemde locatie. Het kan nog steeds zijn dat het 'tussen de oren' zat bij ons, maar het werkte wel :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 14:51

We zijn dus al een tijdje magnesium aan het voeren en merk dat het scherpe randje er af is. Wandelen durf ik nog steeds niet aan maar heb zaterdag een poging gedaan om een stap ritje te maken. Ik dus op de pony en een stuk stappen. Wel actief door lopen maar niet wild... tot er iemand met een deur sloeg. Met 4 benen tegelijk de lucht in en dribbelend en snuivend door lopen. Alleen wilde ik de ''rustige'' buitenrit niet voortzetten en ben omgedraaid en terug gereden. Daar was de pony het duidelijk niet mee eens en heb een stel flinke bokken uitgezeten (zonder zadel). Daarna dribbelend terug naar het weiland/de stal. Eenmaal bij de stal was er niets meer aan de hand.

Donderdag gaan we naar de kliniek om opnieuw foto's te maken. Maar wat is nu verstandig om te doen? Ik ben bang dat als we weer van het terrein af gaan dat ze weer druk word. En ik wil niet hebben dat ze ontploft zodra we haar uit de trailer halen. Is het dan verstandig om haar toch nog even te laten rennen? Naar de binnen manege rijden is een klein stukje maar op de weg daar naartoe gebeurd er wat ik hier boven heb beschreven. Liefst wil ik ook geen ongelukken voor we naar de kliniek gaan. Er is momenteel geen groot droog stuk in het land waar ze in kan rennen. Moet ik haar überhaupt wel laten rennen als ze eigenlijk rust moest hebben van de arts? Wat zouden jullie aanraden?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:29

Even lekker los haar ei kwijt

Ik heb ik goede ervaringen met strezzz van phytonics. .. deed ik altijd 2 dagen voordat we iets gingen doen in de waterbak.
Nu hoeft dat niet meer.
Ik heb t wel altijd in huis omdat het ook goed werkt bij mensen.

Succes. .. komt vast wel goed

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:36

Haar ''even'' los laten gaat dus niet zo makkelijk. Het is een stukje rijden naar de manege en onderweg ontploft ze al. Hoe ga ik haar dan in godsnaam naar de binnenbak krijgen. Het weiland is veel te nat.

Waar heb je strezzz gekocht?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 11:41

Vorige week donderdag bij de kliniek te horen gekregen dat ik het rijden weer mag oppakken *\o/*
Ik heb nu van hun ook een soort korrels mee gekregen die ik 30 min voor het rijden moet geven waardoor ze wat rustiger blijft. Dit spul helpt echt goed! Denk dat we na 1 of 2 week het niet meer nodig hebben.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:04

Fijn om te horen!