faculteit Utrecht of eigen kliniek. wat te doen.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: faculteit Utrecht of eigen kliniek. wat te doen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:28

Diurizone poeder is een ontstekingsremmer en vochtafdrijver, maar géén antibiotica.
Rapidexon doet hetzelfde als diurizone.. ;)

Maar.. als er bij jouw paard dus een bacteriële infectie aanwezig is, groeit deze gewoon door..
Ik blijf erbij.. ik denk dat je bij Utrecht beter af bent.. :o
Moeilijk moeilijk..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:58

Ik bedoelde dat laatste dat je had gekregen. Maar dat is dus een heel ander middel. Ik ben wel benieuwd of je al tijd hebt gehad om Utrecht te bellen en of je dat al gedaan hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:13

geerke schreef:
met koelen slinkt het been wel,als het goed is.Wanneer had je hem ontwormd?

ik heb dit nu al twee x per PB gevraagt en hier in het topic ook al.Is dit zo een moeilijke vraag?
Aangezien oedeem onder de buik ook kan komen door een worminfectie. :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:45

geerke schreef:
ik heb dit nu al twee x per PB gevraagt en hier in het topic ook al.Is dit zo een moeilijke vraag?
Aangezien oedeem onder de buik ook kan komen door een worminfectie. :D

Hoezo moeilijke vraag? Ook ik kan wel eens wat vergeten ;)
ik had je vraag in het topic gelezen maar ben vergeten om die te beantwoorden. tussendoor geschoten. en PB's let ik niet op. ik krijg namelijk nooit pb's. die zijn dus nog ongelezen in mn inbox. maar ik zie ze nu...

Bij het 1e bezoek van de DA voor zn oedeembuik is hij meteen ontwormt en de DA heeft mestonderzoek gedaan en bloedonderzoek. het was namelijk weer tijd voor ontworming en bij ons op stal word dit niet preventief gedaan maar aan de hand van mestonderzoek.
uit het mestonderzoek kwam niks. dat was schoon. als hij een ernstige worminfectie zou hebben dan zou dat in het bloed te zien moeten zijn. dan zou hij een eiwit-tekort hebben door de worden en dat had hij niet.
er was ook een mogelijkheid dat hij een bepaald eiwit te kort zou hebben door slecht hooi/kuil. wat ze hier dus ook kregen. ook dit was niet het geval.

Raamzicht

Re: faculteit Utrecht of eigen kliniek. wat te doen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:51

Wat zei Utrecht vandaag of heb ik daar overheen gelezen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:04

Jet schreef:
Ik ben wel benieuwd of je al tijd hebt gehad om Utrecht te bellen en of je dat al gedaan hebt.

ik heb ze na een hoop gedoe, eindelijk aan de lijn gekregen. vanmorgen om 8.30 uur meteen gebeld en ik zou terug gebeld worden. na 5 uur wachten zelf maar weer gebeld en na 1,5 uur eindelijk iemand gesproken..

Ik moet weer starten met de prednisonspuiten zoals ik eerst deed. dus schema weer opnieuw opstarten. de uithof dacht dat dit ook effect zou hebben op het been. moet blijven lopen omdat er anders bindweefsel kan ontstaan in het been en dan blijft het voorgoed dik.
nog gevraagd hoe het zat met een tumor. hun gaven aan dat ze nog steeds denken aan vaatonsteking. als hij een tumor zou hebben dan zou de prednison niet aanslaan en dat deed het wel. het vocht ging weg. er was wel een kleine kans dat ergens een tumor zat maar omdat hij op de prednison gereageerd heeft, denken ze nog steeds aan vaatonsteking. hij vertelde ook dat dit vaak langer gegeven moet worden om het echt te laten herstellen en dat was natuurlijk acuut gestopt. en wat ik dacht, daar was hij het mee eens.
- prednison werd afgebouwd en dit was voor mijn paard ws nog te vroeg.
- hij heeft weinig beweging gehad, paar dagen alleen maar op stal gestaan wegens omstandigheden
werkt ook niet mee.
- ws toch mok of mijten waardoor hij zn benen beschadigd heeft of wat naar binnen geslagen is en het
been veroorzaakt heeft.
- mijn dierenarts heeft natuurlijk de prednison ineens afgekapt. ook niet goed.

dit alles bij elkaar heeft het (hopelijk) veroorzaakt. been koelen zou alleen in het beginstadium zin hebben. nu nog nauwelijks. ik baal ervan dat mijn dierenarts me dit niet aangeraden hebt. dan had ik dit een paar x per dag kunnen doen. misschien had het geholpen.
heb aan gegeven dat ik het vreemd vond dat er mijn dierenarts zich alleen op het vocht/tumor richtte en niet op de mogelijke oorzaak hiervan. (van het been.) deze komt nu morgen om te kijken of hij mijten of mok heeft. ik voel wel korsten in zn kootholte maar ik weet niet wat dit is dus dat moet hij maar beoordelen.
hij vond het volgens mij niet echt grappig dat ik de uithof gebelt had maar goed, jammer dan, alles voor mn paardje :j
hij zag volgens mij weinig heil in de spuiten want, hij kreeg immers ook prednison binnen via de 3 zakjes diurizone poeder en dat haalde het vocht ook niet weg.
nee, dat snap ik wel.. uithof gaf aan dat er in die zakjes minder prednison zat dan in de spuiten. EN die spuiten hadden ws verlengd moeten worden en zijn acuut afgekapt. de spiegel prednison was nu natuurlijk al verdwenen.

maar goed, we wachten het nu af....

iemand nog ideeen wat ik hem als ondersteunends erbij kan geven? hij krijgt pavo vital vitaminebrokjes. slim om hem nog iets te geven om vocht af te drijven of het zo even laten?
iemand raadde me aan om op de dagen dat hij geen prednison kreeg, hem een flesje bruin bier te geven? dat zou het vocht ook afdrijven?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:18

Jeetje, lastig allemaal zo hoor...
Hopelijk helpen de spuiten dan weer voldoende en heb je zo weer een stap de goede kant op.

Ik moest tabletten prednisolon geven, ik ben er na een tijdje mee gestopt, heb nog een bijna vol doosje staan volgens mij.
Mocht je daarop over gaan toevallig kun je die overnemen als je wilt, hier doen ze niks meer...