Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ponyparadijs schreef:Het wel of niet in de sport beinvloed niet het kunnen krijgen van een peesblessure of wat dan ook voor blessure.
De laatste blessure heeft mijn merrie op gelopen in het land.
Dus niets met sport of rijden te maken
jacqueline_Y schreef:Je zou altijd een paardenverzekering kunnen overwegen. zo heb je nooit extreem hoge kosten als je paardje plotseling iets krijgt.
Shanna schreef:Ik raad een paardenverzekering dan weer sterk af, maar dat is dan ook door mijn ervaring en omdat de verzekering lang niet alle kosten dekt waarvan je denkt dat de verzekering ze op zich zou moeten nemen. Dan kan je beter het geld wat de verzekering kost zelf elke maand in een potje stoppen, houd je achteraf nog meer over ook!
Dees schreef:Reken bij een koliekoperatie al gauw op 2.500 euro voor de operatie zelf en nog een keer zo'n bedrag voor herstel/revalidatie....
Je potje van 5.000 euro vormen met 50 euro per maand gaat je 100 maanden kosten oftewel meer dan 8 jaren. Ik hoop voor je paard dat het de komende 8 jaren eerst wel gezond gaat blijven dan.
Oftewel: je invalshoek is leuk maar niet realistisch. Begin aan een paard pas als je minstens 2.500 euro al op de bank hebt staan als 'potje', of sluit anders gewoon een goede verzekering af.
joyenbeau schreef:ponyparadijs schreef:Het wel of niet in de sport beinvloed niet het kunnen krijgen van een peesblessure of wat dan ook voor blessure.
De laatste blessure heeft mijn merrie op gelopen in het land.
Dus niets met sport of rijden te maken
Oke, maar bijvoorbeeld mensen die aan hogere sport doen of veel sporten, hebben naar mijn mening toch ook wel (veel) vaker een blessure. Waarom dan niet bij paarden? (echt een vraag uit insteresse, niet om tegen je in te gaan)

Dees schreef:Reken bij een koliekoperatie al gauw op 2.500 euro voor de operatie zelf en nog een keer zo'n bedrag voor herstel/revalidatie....
Je potje van 5.000 euro vormen met 50 euro per maand gaat je 100 maanden kosten oftewel meer dan 8 jaren. Ik hoop voor je paard dat het de komende 8 jaren eerst wel gezond gaat blijven dan.
Oftewel: je invalshoek is leuk maar niet realistisch. Begin aan een paard pas als je minstens 2.500 euro al op de bank hebt staan als 'potje', of sluit anders gewoon een goede verzekering af.
het is helaas niet voorspelbaar. Wel kun je voor jezelf bedenken tot hoever je wilt gaan. Een koliek operatie zal ik niet snel aan beginnen bijvoorbeeld. 
Ik houd 3000,- apart voor de paardenpot, dan kunnen ze meteen door naar de operatietafel mocht het nodig zijn. En zou het meer kosten kan ik altijd nog van mijn ouders lenen.
), een keer langere tijd last van hoesten en ik heb haar een keer op de foto laten zetten + bewegingsonderzoek.
) en ik wil niet eens weten wat ie me totaal al gekost heeft.. Maar een ander paardje wat ik heb gehad, zag nooit een DA, alleen voor de entingen enz.